ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروهای سرکوب در کامیاران مراسم ختم فواد محمدی را به خشونت کشاندند

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از درگیری و نبرد معترضان در کامیاران با نیروهای سرکوب در مسیر فرهنگسرا و نزدیک منزل جانباخته، فواد محمدی حکایت دارد.

بر اساس گزاش شبکه حقوق بشر کردستان و ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱، خیابان‌های کامیاران در استان کردستان به محل رویارویی نیروهای ضدشورش و بسیج سپاه پاسداران با مردم معترض تبدیل شده است.

این نهاد حقوق بشری هم‌چنین گزارش کرده که صدای تیراندازی از محلات مختلف این شهر شنیده می‌شود.

در یکی از نخستین ویدئوهای منتشر شده، روای پشت دوربین از «وضعیت قرمز» کامیاران در روز چهارشنبه ۲۵ آبان خبر می‌دهد.

او می‌گوید: «کامیاران طرف فرهنگسرا- بیمارستان درگیری در جریان است. زخمی داریم. وضعیت در کامیاران قرمز است.» در این ویدئو چند بار صدای شلیک تیراندازی نیز به گوش می‌رسد.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در جریان اعتراض‌های سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ در شهر کامیاران، یک شهروند معترض به نام فواد محمدی، بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی کشته شد. بر اساس اطلاعات رسیده به زمانه، فواد محمدی پس از اصابت گلوله زخمی و به بیمارستان کامیاران منتقل شد، اما به‌دلیل شدت جراحات و خون‌ریزی جان باخت.

پیکر فواد محمدی بامداد چهارشنبه، تحت فشار نیروهای امنیتی در روستای ماویان کامیاران به خاک سپرده شد. فواد محمدی ۳۸ ساله و پدر دو فرزند بود که در کامیاران مغازه موبایل‌فروشی داشت.

در یکی دیگر از ویدئوهای منتشر شده از کامیاران، مردم این شهر با شرکت در مراسم ختم فواد محمدی یکصدا می‌گویند:

«کاک فواد قهرمان است، شهید کردستان است».

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در جریان اعتراضات سه‌شنبه شب کامیاران یک عضو سپاه پاسدران نیز کشته شد که از علت و چگونگی کشته شدن او اطلاعی در دست نیست. خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) به نقل از روابط عمومی سپاه بیت المقدس کردستان، هویت این عضو کشته‌شده سپاه پاسداران را «رضا آذربار» از نیروهای بومی سپاه شهرستان کامیاران معرفی کرده است.

به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، با وجود جو امنیتی شدید در کامیاران، هزاران نفر از مردم این شهر از صبح چهارشنبه در مقابل منزل فواد محمدی حاضر شدند و شعارهای ضدحکومتی سر دادند.

مراسم ختم فواد محمدی با شلیک گاز اشک‌آور و تیراندازی نیروهای سرکوب به سوی مردم به خشونت کشیده شد.

نیروهای سرکوب به مردمی که برای حمایت و همدردی با خانواده فواد محمدی، در حال رفتن به مراسم ختم بودند، با شلیک گاز اشک‌آور و تیراندازی حمله کردند. شبکه حقوق بشر کردستان به نقل از منابع خود خبر داده که تاکنون دست‌کم ۱۵ شهروند در اثر تیراندازی با گلوله ساچمه‌ای و جنگی نیروهای نظامی-امنیتی زخمی شدند. گزارش شده که خیابان‌های این شهر توسط نیروهای سرکوب مسدود شده است.

در یکی از ویدئوهای منتشر شده، مردم معترض شهر کامیاران با شعار «مرگ بر جاش» (جاش در شهرهای کردستان به نیروهایی گفته می‌شود که به حکومت خدمت می‌کنند اما کرد هستند.) یکی از خیابان‌های شهر را تسخیر خود درآوردند.

در سومین سالگرد اعتراضات سراسری آبان ۹۸ بر اساس فراخوان‌هایی که از قبل اعلام شده بود، از صبح روز سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ شهرهای مختلف شاهد اعتصاب‌ها و اعتراض‌های سراسری بود و در بسیاری از شهرها اعتراضات با یورش نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد، از جمله سنندج، سقز، بوکان، کامیاران، تهران، قزوین، اراک، شیراز و ایذه.

چهارشنبه ۲۵ آبان، برای دومین روز متوالی اصناف و بازاریان شهرهای مختلف کردستان در اعتصاب به‌سر می‌برند. شبکه حقوق بشر کردستان تا این لحظه اعتصاب کسبه و بازاریان شهرهای کرمانشاه، سنندج، مهاباد، آبدانان، اشنویه، مریوان، بوکان، جوانرود کامیاران را تأیید کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرهاد - فرهادیان

    ضمن همدردی با مردم خوب کامیاران بخصوص خانواده ی فواد محمدی و همچنین دیگر خانواده های جان باخته ی انقلاب باید نکاتی را در رابطه با اعتراضات کامیاران تذکر دهم متاسفانه جمعیت برای ابراز اعتراضاتشان بدون تحرک و ساکن اقدام می کنند که در واقع خودشان را مورد هدف ریسک حمله ی سرکوبگران قرار می دهند لذا پس از آنکه سرکوبگران ایجاد سد و مانع بر سر راه شما می کنند حتما به ابعاد نیرو و قدرت خود و سرکوبگران نگاه کرده یک ارزیابی بدست آورید که آیا نیروی کافی برای غلبه داریم یا باید فرار کنیم و از کوچه ی دیگر سرکوبگران را غافلگیر نموده و دائما آنها را در کوچه ها بدوانید .و متفرق کنید و هرکدام که از دسته هایشان جدا می شوند با روشن کردن شمع عمل نمائید . از اینرو باعث کاهش تلفات و فرسوده کردن نیروهای سرکوب می شود اینکه طی هر روز یک نفر از شما جان خود را از دست بدهد نشان از عدم تمرکز بر مبارزه ی غیرمتمرکز خود دارید موفق باشید پیروزی قطعی ست . زن زندگی آزادی