ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه در روزهای گذشته حدود ۵۰۰ حمله به کردها در سوریه و عراق انجام داد

وزیر دفاع ترکیه می‌گوید در حملاتی که به شمال سوریه و شمال عراق انجام داده تا کنون ۲۵۴ کرد را کشته است. بهانه ترکیه برای حمله به کردها، حمله تروریستی به استانبول است. پ‌ک‌ک و ی‌پ‌گ دست داشتن در حملاتی که غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد به شدت رد کرده‌اند.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه روز چهارشنبه ۲۳ نوامبر/۲ آذر گفت: «نزدیک به ۵۰۰ هدف از روز یکشنبه توسط نیروی هوایی و توپخانه ترکیه در شمال عراق و سوریه هدف قرار گرفته است.»

او گفت که در چارچوب عملیات علیه مواضع رزمندگان کرد، تاکنون به ۴۷۱ هدف حمله شده است. وزیر دفاع ترکیه همچنین گفت که ۲۵۴ کرد در این حملات کشته شده‌اند.

ترکیه عملیات «پنجه شمشیر» را روز یکشنبه آغاز کرد. مجموعه‌ای از حملات هوایی که به دنبال آن آتش توپخانه مداوم علیه مواضع حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) و یگان‌های مدافع خلق (YPG) انجام شد.

مقام‌های دولتی ترکیه پیش از این نیز مدعی شده بودند احلام البشیر، زنی که به اتهام بمب‌گذاری در استانبول بازداشت شد، در پایگاه‌های نظامی یگان‌های مدافع خلق آموزش دیده است.

آنکارا حزب کارگران کردستان و یگان‌های مدافع خلق را متهم به صدور دستور حمله به استانبول کرده است. آن حمله که در خیابان استقلال استانبول صورت گرفت به کشته شدن شش نفر و مجروح شدن ۸۱ نفر در دروز  ۱۳ نوامبر/ ۲۲ آبان منجر شد.

مقام‌های هر دو حزب کردی، این اتهام را رد کرده‌اند و پ‌ک‌ک هم در بیانیه‌ای به صراحت گفته است که همگان می‌دانند که آن‌ها اهل کشتن افراد بی‌دفاع نیستند.

چند ساعت پیش از آغاز تهاجم جنگنده‌های ترکیه به شمال سوریه و اقلیم کردستان عراق در روز یکشنبه، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه، حزب کارگران کردستان ترکیه را وابسته به سازمان اطلاعات آمریکا معرفی کرد و گفت که حزب دموکراتیک خلق‌های ترکیه هم شاخه سیاسی آن است.

این اتهام‌زنی‌ها که با نزدیک شدن به موعد انتخابات در ترکیه افزایش یافته است، با هدف خارج کردن حزب دموکراتیک خلق‌ها از انتخابات آینده صورت می‌گیرد. منتقدان اردوغان بمب‌گذاری را برنامه دولت برای حذف مخالفان و همچنین تحریک احساسات ناسیونالیستی برای کسب آراء در انتخابات سال آینده دانسته‌اند.

حال دولت رجب طیب اردوغان به بهانه آن حمله در استانبول عملیات نظامی گسترده‌ای در شمال عراق و اقلیم کردستان اجرا کرده است. به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه (OSDH)، یک سازمان غیردولتی مستقل مستقر در لندن که شبکه گسترده‌ای از منابع در سوریه دارد، این حملات تنها در شمال سوریه حدود چهل کشته بر جای گذاشته است.

به گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، بمباران توپخانه‌ای ترکیه در شامگاه سه شنبه به ویژه بر شهر نمادین کوبانی متمرکز شد. کوبانی پایگاه مهم یگان‌های مدافع خلق است که در سال ۲۰۱۵ از داعش بازپس گرفته شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.