ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروی زمینی سپاه پاسداران در حال لشکرکشی به کردستان است

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران اعلام کرد که یگان‌های زرهی و نیروهای ویژه در حال عزیمت به استان‌های مرزی غرب و شمال‌ غرب کشور هستند. سرکوب بیشتر کردها در دستور کار جمهوری اسلامی قرار دارد.

سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران جمعه ۴ آذر اعلام کرد که یگان‌های زرهی و نیروهای مخصوص نیروی زمینی سپاه در نوار مرزی غرب و شمال غرب کشور مستقر می‌شوند.

پاکپور دلیل اعزام این نیروهای ویژه را «تحرکات اشرار و گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب» و «ایجاد شرارت و ناامنی در برخی مناطق» عنوان کرد و گفت:

«این اقدام نیروی زمینی سپاه به‌منظور تقویت یگان‌های مستقر در مرز و جلوگیری از نفوذ تیم‌های تروریستی وابسته به گروهک‌های تجزیه‌طلب مستقر در اقلیم شمال عراق صورت گرفته است.»

جمهوری اسلامی ایران از آغاز اعتراضات سراسری که بیش از دو ماه است ادامه دارد، احزاب کرد مخالف جمهوری اسلامی از جمله حزب دمکرات کردستان ایران و کومله را به مداخله در اعتراضات و تحریک معترضان و همچنین انتقال سلاح به ایران متهم کرده است. احزاب کرد این اتهام‌ها را به‌صراحت رد کردند.

سپاه پاسداران دوشنبه ۳۰ آبان با موشک‌های زمین به زمین و با پهپادهای انتحاری به اردوگاه‌های حزب دمکرات کردستان ایران و کومله در اقلیم  کردستان عراق حمله کرد.

در ۲۳ آبان، در حملات سپاه پاسداران به احزاب کرد مخالف جمهوری اسلامی در اربیل و سلیمانیه، سه نفر کشته و هشت نفر زخمی شدند. همچنین در ۶ مهر، جمهوری اسلامی در حمله به مقر احزاب کرد در اقلیم، ۹ نفر را کشت.

با از سرگیری حملات موشکی و پهپادی سپاه پاسداران به خاک اقلیم کردستان عراق، محمد کاظم آل صادق، سفیر جمهوری اسلامی در بغداد دوشنبه ۳۰ آبان اعلام کرد که تهران یک ضرب‌الاجل ۱۰ روزه برای «خلع سلاح احزاب مسلح کرد ایرانی» به دولت عراق و اقلیم کردستان داده است. دولت عراق اما حملات سپاه پاسداران به خاک اقلیم کردستان را محکوم کرد.

هم‌زمان با حمله به اردوگاه‌های احزاب کرد، سپاه پاسداران در سرکوب نظامی شهرهای کرد در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، و کرمانشاه، با یگان ویژه فراجا همراه بوده است.

نیروهای سرکوب ۲۸ آبان در مهاباد به سمت معترضان با گلوله شلیک کردند و نفربرهای ضدشورش در خیابان‌های این شهر گشت‌زنی کردند. این شدیدترین حمله سرکوبگران به مهاباد از آغاز اعتراضات سراسری بود.

نیروهای امنیتی همچنین ۳۰ آبان‌ماه مردم جوانرود را به گلوله بستند و مراسم خاکسپاری عرفان کاکایی و بهاالدین ویسی، کودک ۱۶ ساله را به خاک و خون کشاندند.

بر اساس گزارش شبکه حقوق بشر کردستان طی سه روز ۲۸ تا ۳۰ آبان، دست‌کم ۱۴ شهروند کُرد در شهرهای جوانرود، پیرانشهر، سنندج، دهگلان و بوکان به ضرب گلوله نیروهای سرکوب کشته شدند.

گزارش‌های مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران حاکی از آن است که از ۲۶ شهریور تا ۳۰ آبان ۱۴۰۱ نیروهای امنیتی دست‌کم ۱۷ هزار و ۴۷۳ نفر را در سرتاسر ایران بازداشت کرده و ۴۳۴ معترض را در شهرهای مختلف ایران به قتل رسانده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرهاد - فرهادیان

    سپاه پاسداران در حالی به کردستان یورش برده است که رهبرش از مشروعیت افتاده و مردم بیعت خودشان را پس گرفته اند و خواهان دستگیری و محاکمه ی خامنه ای هستند سپاه پاسداران هم بجای اقدام قانونی دفاع از انقلاب یعنی تعویض خامنه ای و نشاندن جانشینی که مقبولیت مردمی دارد تبدیل به سپاه پاسداران خامنه ای شده است خامنه ای وقتی از بیعت افتاده تمام اختیاراتش هم باطل است از اینروست که سپاه پاسداران تبدیل به یک نیروی میلیتاریستی مدافع یک دیکتاتور بی خاصیت تبدیل شده که هیچ مشروعیت مردمی ندارد بخصوص در کردستان که از همان ابتدای انقلاب 57 به رهبری کودتاچیان مرتجع را برسمیت نشناختند سپاه پاسداران هم چون دیگر هیچ مشروعیتی ندارد شکستش قطعی ست همانگونه که در چند روز اخیر آخرین تلاشهایش را با جنایات بی شمار علیه مردم کردستان اعمال نمود و با مقاومت جانانه مردم کرد و همچنین حمایت بی قید و شرط مردم ایران دچار اضمهلال شده است .