ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتصابات کارگری در چندین مجتمع صنعتی

چندین مجتمع صنعتی شامل فولاد تکنیک، ذوب آهن اصفهان، شرکت تولیدی مرتب و شرکت سرماآفرین روز شنبه اعتصاب کردند. اعتصاب آنها در واکنش به تامین نشدن مطالبات آنهاست.

اتحادیه آزاد کارگران ایران گزارش داده که روز شنبه ۵ آذرماه کارگران جوشکار مجتمع فولاد بافق (فولاد ابویی) در اعتراض به عدم رعایت موارد ایمنی که منجر به انفجار و کشته شدن دو نفر از همکارانشان شد، دست به اعتصاب زده‌اند.

روز گذشته جمعه ۴ آذرماه، سه کارگر جوشکار شاغل در فولاد تکنیک (فولاد ابویی) واقع در مجتمع فولاد بافق که روی کمپرسور ۷۱ مشغول جوشکاری بوده‌اند به علت نشت گاز و انفجار لوله گاز تخلیه نشده در آتش سوختند. میثم اسماعیلی همانجا جان باخت و داریوش عرب‌زاده هم بعد از چند ساعت جان خود را از دست داد. وضعیت جسمی موسی یزدان‌پرست هم با ۷۰ درصد سوختگی چندان مناسب نیست.

ویدئویی از  راهپیمایی اعتراضی کارگران ذوب‌آهن اصفهان

کارگران این شرکت همیشه معترض بوده‌اند که هیچ مجوزی برای کار در جاهای خطرناک و ریسک پذیر نباید صادر شود با این حال آن‌ها را وادار به کار در نقاط خطرناک می‌کنند. 

روز شنبه همچنین کارگران شرکت ذوب‌آهن اصفهان شاغل در شیفت صبح تمامی بخش‌ها در اعتراض به عدم تحقق وعده‌های مسئولان مجدداً دست به اعتصاب زده و در محوطه شرکت تجمع کرده‌اند.

کارگران ذوب‌آهن اصفهان خواستار افزایش دستمزد و تحقق دیگر مطالباتشان هستند. به گفته‌ این کارگران، دستمزدهای آنان نسبت به دیگر همکاران در سایر شرکت‌های فولاد پایین‌تر است.

کارگران ذوب‌آهن اصفهان در روزهای ۲۴ و ۲۵ آبان‌ماه نیز دست به اعتصاب گسترده‌ای زده بودند که مدیریت شرکت و نماینده وزارت کار با حضور در میان کارگران وعده تحقق خواسته‌ آنان ظرف روزهای آینده را اعلام کرده بود. همان زمان کارگران اعلام کرده بودند چنانچه تا روز پنجم آذرماه خواسته کارگران اجرا نشود مجدداً دست به اعتراض خواهند زد.

کارگران شاغل در شرکت صنعتی تولیدی مرتب هم روز شنبه در اعتراض به عدم پرداخت ۹ ماه حقوق دست به اعتصاب زدند و مقابل شرکت تجمع برپا کردند.

ویدئویی از اعتصاب شرکت سرما‌آفرین

همچنین کارگران شرکت سرماآفرین واقع در شهر صنعتی البرز در اعتراض به سطح نازل دستمزدها اعتصاب کرده و در محوطه کارخانه دست به تجمع زدند.

در روزهای اخیر کارگران چندین شرکت فعال در صنعت خودروسازی کشور، کارگران شاغل در مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، آتش‌نشان‌های مشهد وکارگران شرکت بهمن دیزل واقع در شهرک صنعتی الوند قزوین در اعتراض به عدم ‌رسیدگی‌ به مشکلاتشان دست به اعتصاب و اعتراض زده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.