ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اتحادیه کامیون‌داران و رانندگان از آغاز اعتصاب رانندگان کامیون خبر داد

خبرهای تاییده نشده از آغاز اعتصاب رانندگان کامیون حکایت دارند. نایب رئیس اتحادیه کامیون‌داران یک روز قبل ادعا کرده بود .رانندگان در هیچ شهری اعتصاب نکرده‌اند

خبرهای تأییدنشده‌ای مبنی بر آغاز اعتصاب رانندگان کامیون جاده‌ای در ایران منتشر شده است. کانال «اتحادیه تشکل‌های کامیون‌داران و رانندگان سراسر ایران» در تلگرام با انتشار چند تصویر و ویدئو نوشته است رانندگان در شهرهای قزوین، بندرعباس، کرمانشاه، سقز و شاپور اصفهان اعتصاب کرده‌اند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

این کانال تلگرامی روز شنبه پنجم آذر هم مدعی شده بود که هیچ یک از تانکرهای حامل سوخت در بندرعباس بارگیری نکرده اند.

کامیونداران و رانندگان جاده ای ایران پیشتر در بیانیه‌ای گفته بودند که از روز پنجم آذر تا ۱۶ آذر در سراسر کشور اعتصاب خواهند کرد.

جلال موسوی، نایب رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیون‌داران ایران «نارضایتی» کامیون‌داران و رانندگان را تأیید کرد اما مدعی شد «در هیچ شهری از کشور با موضوعاتی مانند اعتصاب رانندگان کامیون روبرو نیستیم».

او این سخنان را در پنجم آذر بیان کرد و مشکل کامیونداران را سهمیه سوخت عنوان کرد و گفت: «اولین خواسته کامیونداران از دولت بازگرداندن سهمیه پایه ۲۰۰۰ لیتر با نرخ ۳۰۰ تومان است».

موسوی تفاوت نرخ سوخت، ناکارآمدی سامانه‌های باربری و نامشخص‌بودن جایگاه‌های سوختی که سوخت سهمیه کامیون‌داران را تأمین می‌کنند از دیگر مشکلات کامیون‌داران عنوان کرد و در عین‌حال مدعی شد که در جلسه با مسئولان دولتی مشکلات کامیونداران پیگیری شده و آن‌ها وعده کرده‌اند که این مشکلات را برطرف کنند.

کامیونداران و رانندگان ایران در تابستان و پاییز ۱۳۹۷ یکی از طولانی‌ترین اعتصاب ها را سازماندهی کردند. در جریان این اعتصاب که در برخی مناطق بیش از یک ماه به طول انجامید ده‌ها راننده کامیون بازداشت و از سوی مقام‌های قضایی به اعدام تهدید شدند. در بهار همان سال نیز رانندگان کامیون اعتصاب کرده بودند.

اعتصاب کامیون‌داران چنانچه به صورت سراسری انجام شود می‌تواند همانند سال‌های گذشته چرخه انتقال کالا و سوخت در ایران را مختل کند.

در سال ۱۳۹۷ حکومت برای مقابله با اعتصاب رانندگان از خودروهای باربری نهادهای نظامی بهره برد.

اعتصاب‌های کارگری و صنفی در دو هفته اخیر افزایش چشمگیری داشته است. در روز شنبه پنجم آذر چهار هزار کارگر ذوب آهن اصفهان در محل کار اعتصاب و راهپیمایی کردند.

در روزهای گذشته نیز خبرهایی از اعتصاب کارگران در شرکت های کروز، داروگر، لوازم خانگی پارس و نیرو محرکه و بهمن دیزل منتشر شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهین ک- نوروز

    بخشی از نمایندگان راستین یک آلترناتیو سکولار دموکرات، از دل اینها خلق میشوند.

  • فرهاد - فرهادیان

    اندک اندک جمع مستان می رسند . انقلاب ایران کم کم یاران و اعضای حکومت آینده اش را گرد خود جمع می کند تا نمونه ای کاملا آزاد از زندگی انسانی در جهان بسازیم .