ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لیلا حسین‌زاده در زندان عادل‌آباد شیراز دست به «اعتصاب دارو» زد

در طی این چهار ماه که از بازداشت لیلا حسین‌زاده می‌گذرد، برادر این پژوهشگر و فعال دانشجویی بارها از فشار و اذیت و آزار و وضعیت نامناسب جسمانی خواهرش در زندان عادل‌آباد شیراز خبر داده است. او آخرین بار نوشته که لیلا نیاز به بستری اورژانسی و انجام آزمایش‌های تشخیصی تخصصی و پیچیده دارد که در زندان ممکن نیست.

در ادامه فشارها و اذیت و آزار زندانیان سیاسی از سوی نهادهای امنیتی و مسئولان زندان، لیلا حسین‌زاده، فعال صنفی دانشجویی سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱، در اعتراض به عدم دسترسی به امکانات مناسب پزشکی در زندان عادل آباد شیراز، دست به اعتصاب دارو زد. به گفته حسین‌زاده تشخیص و درمان بیماری‌اش کاملا تحت تاثیر خواست دستگاه امنیتی قرار گرفته است.

در همین ارتباط ابوالفضل حسین‌زاده، خواهر این زندانی سیاسی و پژوهشگر در حساب شخصی اینستاگرام خود نوشته است:

«خواهرم لیلا حسین زاده در اعتراض به فریبکاری پزشکی علیه او در زندان پس از اعزام خواهرم به دکتر، قبل از انجام هرگونه آزمایش تشخیصی و بدون اجازه و اطلاع او، دز بالای کورتون به او دادند. زندان پس از این کار، خواهرم را تحت فشار قرار داده تا در انجام آزمایشات تشخیصی آن هم با امکانات زندان تن دهد؛ این در حالیست که دز بالای کورتون علائم بیمارش را می‌پوشاند و نتایج آزمایش را کاملا متاثر می‌کند.»

برادر لیلا حسین‌زاده در ادامه با اشاره به این‌که علیه لیلا فریبکاری کرده‌اند تا رنجش را انکار کنند، نوشته است:

«روند درمانش را مختل کرده‌اند و حتی به دلیل شرایط زندان امکان استفاده از یکی از داروهای حیاتی اش از او سلب شده، تشخیص و درمان بیماریش کاملا تحت تاثیر خواست دستگاه امنیتی قرار گرفته و چنان هر بار آسیبی جدیدی برای او رقم می‌زنند که دیگر در هیچ روند اصطلاحاً درمان، اما در عمل امنیتی مشارکت نخواهد کرد و از مصرف هرگونه دارو سر باز می‌زند.»

لیلا حسین‌زاده در تاریخ ۱۹ آذرماه سال جاری از زندان عادل‌آباد شیراز به بیمارستان اعزام و پس از انجام معاینات پزشکی به زندان بازگردانده شد.

او پیش‌تر نیز در تاریخ ۱۶ آبان ماه، به دلیل محروم شدن از تماس و ملاقات با خانواده، در زندان عادل آباد شیراز دست به اعتصاب غذا زد و روز شنبه ۲۱ آبان ماه به اعتصاب خود پایان داد.

بیماری لیلا حسین‌زاده، پژوهشگر و فعال دانشجویی که چهار ماه است او را بدون حکم قانونی در زندان عادل‌آباد اسیر کرده‌اند، شدت گرفته است.

پیش‌تر برادر او در اینستاگرام نوشته بود وضعیت لیلا اورژانسی است و «سلامت و جان او در معرض خطر است».

ماموران امنیتی ۲۹ مرداد لیلا حسین‌زاده را با خشونت در مقابل خانه‌اش دستگیر کردند. قرار بازداشت موقت او را بدون توجه به گواهی پزشکی قانونی مبنی بر عدم تحمل کیفر در نیمه آبان بار دیگر تمدید کردند. او در زندان به بیماری خودایمنی مبتلا شده و ممانعت از دسترسی به دارو و درمان وضعیت سلامت او را در خطر جدی قرار داده است.

در طی این مدت مسئولان زندان اما نه تنها به مسأله بیماری، گواهی عدم کیفر و شرایط این زندانی سیاسی توجهی نکرده‌اند ‌بلکه با فشارهای گوناکون و اذیت و آزار مداوم او موجب تشدید بیماری لیلا حسین‌زاده شده‌اند.

ابوالفضل حسین‌زاده ۱۲ آذر در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

«خواهرم در روزهای اخیر علاوه بر مشکلات پیشینی با دردها و علایم جدیدی مواجه شده است. پزشک متخصصی که با او مشورت کردیم باتوجه به علایم جدید ورم دست‌ها، ضایعات کبودی متعدد پوستی و تاری دید، حمله‌ی سیستم ایمنی به عروق بدن (واسکولیت) و حمله‌ی چشمی (یووئیت) را محتمل دانسته که هر دو بسیار خطرناک هستند و خطر كوری و مرگ را به دنبال دارند.»

حسین‌زاده که در سال ۱۳۹۶ بازداشت شده بود، در زندان به گونه‌ای از بیماری خود ایمنی از نوع حاد کرون روده مبتلا شده است و بنا بر هشدار خانواده‌اش و شوراهای صنفی دانشگاه‌ها «عدم دسترسی به دارو سبب وخامت حال و به خطر افتادن جان او خواهد شد». او در اسفند ۱۳۹۸ پس از تحمل بیش از هفت ماه از محکومیت ۳۰ ماهه بر اساس گواهی عدم تحمل کیفر از زندان بیرون آمد، اما دوباره او را اسیر کرده‌اند

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.