ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سپیده سالاروند، نویسنده و فعال حقوق کودک به دو سال حبس محکوم شد

این نویسنده و پژوهشگر اخیراً توسط دادگاه انقلاب تهران به دو سال زندان و مجازات تکمیلی محکوم شده است.

بنا بر گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دادگاه انقلاب تهران سپیده سالاروند، نویسنده و فعال حقوق کودک را به اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم‌ علیه امنیت کشور به دو سال حبس، دو سال ممنوعیت خروج از کشور، منع عضویت در گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی اجتماعی محکوم کرد.

هرانا افزوده است که بر اساس این حکم، سالاروند به تهیه ۸۰ صفحه تحقیق پیرامون موضوع ضرورت وجود امنیت در جوامع بشری، علاقه به وطن و مذمت خیانت با اقتباس از «کتاب‌های ۵۳ سال حکومت پهلوی به روایت دربار»، «نوزده پله الهی به سوی آرامش»، «آنچه همه دوست دارند ولی» و «سه دقیقه در قیامت» به صورت دست‌نویس با ذکر صفحه محکوم شده است و در پایان قاضی اجرای احکام با استکتاب (نسخه برداری) از خانم سالاروند راستی آزمایی خواهد کرد.

سپیده سالاروند، پژوهشگر اجتماعی و فعال حقوق کودک شب دوشنبه، یازدهم مهر به دست مأموران امنیتی بازداشت شد. آن‌ها برای بازداشت او به خانه‌اش هجوم بردند و سالاروند را دستگیر کردند.

سالاروند در نهایت روز دوشنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۱، با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

سپیده سالاورند متولد سال ۱۳۷۰ و پژوهشگر و دانش‌آموخته‌ی کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی از دانشگاه علم و فرهنگ است.

سالاروند مردم‌نگاری کودکان کارگر افغانستانی را به‌عنوان پایان‌نامه‌ کارشناسی ارشد شروع کرد و حاصل این پژوهش در سال ۱۳۹۸ با نام «انگار لال شده بودم؛ یک مردم‌نگاری از کودکان کارگر افغانستانی در تهران» از سوی انتشارات خرد سرخ منتشر شد.

او همچنین چندین سال در خانه‌ کودک ناصرخسرو، وابسته به انجمن حمایت از حقوق کودکان، داوطلب بوده و فعال حقوق کودکان است.

سالاروند در دی‌ماه ۹۸ با همکاری سومین سمپوزیم کشوری آثار دانشجویی علوم اجتماعی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران کارگاهی را با عنوان «تمرین نوشتن» با تمرکز بر فرم جستار برگزار کرده است و در مجله‌ حوالی، آبادی و سایت میدان مطالب گوناگونی از او به چاپ رسیده است. او همچنین همراه با آیدین حلال‌زاده فیلم مستند «گود» را نیز کارگردانی کرده است.

از آغاز اعتراضات گسترده‌ای که به قیام ژینا شهرت یافته است تا کنون هزاران تن از معترضان و صدها فعال مدنی و صنفی، دانشجویی، زنان و کارگری در مناطق مختلف ایران بازداشت شده‌اند.

به‌گفته مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اعتراضات سراسری مردم در ۳۱ استان، ۱۶۱ شهر و ۱۴۴ دانشگاه بزرگ کشور انجام شد و شمار کشته‌شدگان از ۲۶ شهریور تا ۸ دی‌ماه به ۵۰۸ نفر و تعداد بازداشتی‌ها نیز به ۱۹ هزار و ۱۹۶ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.