ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وضعیت بحرانی الهام مدرسی، نقاش محبوس در زندان کچوئی

الهام مدرسی نقاش جوان سنندجی محبوس در زندان کچوئی کرج در خطر از دست دادن کبدش به علت بیماری (PSC) است و به مراقبتهای پزشکی نیاز دارد.

الهام مدرسی، نقاش سنندجی که  در زندان کچوئی کرج زندانی است وضعیت جسمانی وخیمی دارد.

 الهام مدرسی  که روز ۱۱ آبان در خانه‌اش بازداشت شده و از آن زمان محبوس است از بیماری ژنتیکی کبد رنج می‌برد.

یک منبع آگاه در رابطه با آخرین وضعیت سلامت خانم مدرسی به زمانه گفت که الهام  در خطر از دست دادن کبدش به علت بیماری (PSC) است و به مراقبت‌های پزشکی نیاز دارد. (PSC) یک بیماری طولانی مدت و پیشرونده کبدی است.

این منبع هم‌چنین از شکنجه و ضرب و شتم الهام در زندان خبر داد و دلیل برخوردهای شدید با این زن جوان را اخبار درز شده از درون زندان عنوان کرد.

بر اساس گزارش‌های رسیده از زندان کچوئی وضعیت تغذیه و مراقبت‌های بهداشتی در زندان کچوئی کرج مناسب نیست.

خانم مدرسی در چند روز نخست بازداشت از دسترسی به داروهایش محروم بوده است.

بر اساس اطلاعات رسیده به زمانه مأموران به او وعده داده بودند که دکتر گوارش او را معاینه کند اما در نهایت یک دکتر داخلی او را می‌بیند که در تشخیص بیماری او تبحر کافی را نداشته و برای پایین بودن سطح انرژی و بی‌حالی او برایش مولتی ویتامین تجویز کرده، با وجود این‌که مولتی ‌ویتامین حتی می‌تواند سبب تشدید بیماری کبدی او شود.

حال این زن نقاش جوان هر روز وخیم‌تر می‌شود و کسی هم به این وضعیت رسیدگی نمی‌کند.

ناتالیا گوله از اعضای مجلس سنای فرانسه،‌ ۲۸ آذر، کفالت سیاسی الهام مدرسی را برعهده گرفته است.⁠

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

پروین محمدی فعال کارگری که پیش از این نیز در زندان کچوئی به سر برده است، سال ۹۷  گزارشی درباره بند زنان این زندان منتشر و در مورد وضعیت بد بهداشت، تغذیه و اوضاع بند زنان این زندان نوشته بود.

در بخشی از این گزارش آمده بود:

«برای آب خوردن اگه شانس باهات یار بود و بطری نوشابه داشتی می‌توانستی آب از دستشویی پر کنی و کنارت نگهداری کنی. هر ۵ نفر یک سفره بودند و جیره‌های نان و قند و چایی و… را با هم دریافت می‌کردند…یه سرویس بهداشتی با سه توالت و حمامی با دو دوش در انتهای سالن بود که با یک پرده کلفت از سالن سکونت جدا می‌شد…تمام وسایل خوراک و پوشاک و ظروف افراد در زیر تخت بر روی زمین بدون موکت و فرش در سبد‌های پلاستیکی میوه و تره‌بار قرار داشت. خیلی زود متوجه شدم ظروف در اینجا حکم کیمیا را دارد و به ندرت هر ۵ نفر دارای ظرفی برای پخت و پز بودند. لیوان و بشقاب حکم طلا را پیدا کرده بود و به سرقت می‌رفت…اولین غذایی که توزیع شد متوجه کیفیت فوق‌العاده پایین آن شدم. این‌که شنیده بودم غذای زندان غیر قابل خوردن است برایم بیش از پیش ملموس می‌شد.»

از آغاز اعتراضات گسترده‌ سال ۱۴۰۱ تا به حال هزاران تن از معترضان و صدها فعال مدنی و صنفی، دانشجویی، زنان و کارگری در مناطق مختلف ایران بازداشت شده‌اند.

به‌گفته مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اعتراضات سراسری مردم در ۳۱ استان، ۱۶۱ شهر و ۱۴۴ دانشگاه بزرگ کشور انجام شد و شمار کشته‌شدگان از ۲۶ شهریور تا ۸ دی‌ماه به ۵۰۸ نفر و تعداد بازداشتی‌ها نیز به ۱۹ هزار و ۱۹۶ نفر رسیده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.