ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۳ تجمع اعتراضی در گیلان، تهران و ایلام

تجمع کارکنان پیمانی مخابرات گیلان، معلمان خرید خدمات تهران و بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی ایلام

روز سه‌شنبه ۱۳ دی، گروهی از کارکنان پیمانی مخابرات استان گیلان دست از کار کشیده و در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان مقابل دفاتر اداره مخابرات در چند شهر تجمع کردند. تصاویری از تجمع معترضان مقابل اداره مخابرات رشت، لاهیجان و تالش در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است.

دوشنبه ۱۲ دی تجمعی از سوی معلمانِ خرید خدمات استان تهران و بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

کارگران مجتمع تجاری اروند در استان خوزستان به ۲ ماه تعویق حقوق و کارگران سیمان آباده به ۹ ماه تعویق حقوق خود اعتراض کردند. معلمان کردستان هم در بیانیه‌ای قطع حق رتبه‌بندی ۴۷ معلم معترض در سنندج و کلاترزان را محکوم کردند.

معلمانِ خرید خدمات شهرستان‌های استان تهران که در تهران مقابل آموزش و پرورش استان تجمع کرده بودند به گذاشتن شرط سنی برای تبدیل قراردادشان به قرارداد معین، معترضند.

طبق بخشنامه‌ای که آموزش و پرورش صادر کرده، قرار شد معلمان خرید خدمت شهرستان‌های استان تهران به صورت قرارداد کار معین در وزارت آموزش و پرورش جذب شوند اما برخلاف آنچه در بخشنامه آمده، برای تبدیل وضعیتِ معلمان شرط سنی گذاشته‌اند.

به گفته‌ی معترضان، آموزش و پرورش استان تهران با گذاشتن شرط سنی، معلمان با سابقه کار تا ۱۲ سال را عملأ از شمول بخشنامه حذف کرده است.

تجمع کنندگان گفتند:

«سال‌ها با حقوق پایین در مناطق دورافتاده‌ی استان تهران تدریس کردیم، حقوقی که می‌گرفتیم حتی خرج رفت و آمدمان هم نمی‌شد، اما حالا می‌گویند برای تبدیل وضعیت باید زیر ۳۵ سال سن داشته باشید! با چنین شرطی برخی از معلمانِ خرید خدمات با سابقه‌ یک سال تدریس جذب شده‌اند اما معلمی که ۱۲ سال سابقه‌ی تدریس دارد، نمی‌تواند قرارداد مستقیم شود».

یکی از معلمان خرید خدمت تهران که به دلیل گذاشتن شرط سنی مشمول تبدیل وضعیت نمی‌شود، درباره میزان حقوق و شرایط کار خود گفته است:

«سال گذشته با ۴۰۰ دانش‌آموز، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حقوق می‌گرفتم که چون سرپرست خانوار هستم، مجبور بودم بعد از کلاس در اسنپ هم کار کنم.»

بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی ایلام دوشنبه ۱۲ دی در اعتراض به ۱۸ ماه تاخیر در پرداخت افزایش مستمری خود مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی ایلام تجمع کردند. حکم افزایش ۱۵ درصد به مستمری معترضان در تیرماه سال ۱۴۰۰ صادر شده است اما هنوز اجرا نشده است.

انجمن صنفی معلمان کردستان در بیانیه‌ای قطع حق رتبه‌بندی ۴۷ معلم معترض را محکوم کرده است.

این انجمن در گزارش پیگیری وضعیت رتبه‌بندی معلمان نوشته است: «چنانچه بارها در اظهارات اعضای انجمن و مواضع رسمی این تشکل عنوان شده، رتبه‌بندی کنونی چیزی جز شکل تضعیف‌شده و به شدت تقلیل یافته رتبه‌بندی اصلی نیست و نه تنها هیچ تحولی در آموزش و پرورش به وجود نمی‌آورد بلکه به لحاظ معیشتی هم نتوانسته اثر معناداری بر زندگی معلمان بگذارد و رد پای آن زیر گردباد بی‌رحم گرانی و تورم گم شده است. با این اوصاف مسئولان آموزش و پرورش در نهایت بی‌انصافی اندک حق ایجاد شده را از برخی از اعضای هیئت‌مدیره انجمن‌ها و فعالان صنفی قطع کرده‌اند و این اقدام غیرقانونی در حق ۴۷ نفر از معلمان کردستان - که اتفاقا با تلاش مستمر چندین ساله خود نقش پررنگی در تصویب و اجرای رتبه‌بندی داشتند - اعمال شده است.»

انجمن صنفی معلمان کردستان افزوده است به تلاش برای احقاق حق معلمان ادامه خواهد داد.

همزمان کارگران شاغل در کارخانه سیمان آباده در استان فارس هم به ۹ ماه حقوق معوقه اعتراض کردند. میثم خدادداد فرماندار آباده گفته است تعویق ۹ ماه حقوق معوقه کارگران ناشی از «مشکلات مدیریتی» و ضعف مدیریت است. به گفته‌ی او، کارخانه سیمان تولید و فروش کارخانه در سال‌های اخیر ادامه داشته و کارفرما توان مالی پرداخت حقوق کارگران را دارد.

کارگران مجتمع تجاری اروند در استان خوزستان دو ماه است حقوق نگرفته‌اند. شرکت توسعه سرمایه‌گذاری اروند از پرداخت حقوق ۸۰ کارگر که در در بخش‌های نگهبانی، تاسیسات، برق، خدمات و فضای سبز در چهار مجموعه، مجتمع تجاری اروند یا (کنزالمال)، مجموعه ورزشی مرتضی علی و سازمان قدیم منطقه آزاد و شرکت اصلی (توسعه سرمایه‌گذاری اروند) مشغول کار هستند، خودداری کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.