ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خامنه‌ای خطاب به زنان ولایی: حرف‌های مرا تکرار کنید، زنان در غرب در رنجند

۱۱۱ روز از جنبشی می‌گذرد که با قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی و روسری‌سوزان اعتراضی دختران جوان آغاز شد. زنان در برابر تمامی محدودیت‌هایی که جمهوری اسلامی علیه آن‌ها ایجاد کرده قیام کردند اما رهبر جمهوری اسلامی هیچ نمی‌بیند. او به عبث تلاش می‌کند همچنان غرب را مظهر ظلم به زنان نشان دهد.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی چهارشنبه ۱۴ دی در سالروز تولد زهرا، فرزند محمد پیامبر اسلام با گروهی از زنان ولایی دیدار کرد و بیشتر حرف‌های خود را به «ظلم به زنان» در کشورهای غربی اختصاص داد.

خامنه‌ای در سخنان خود درباره استفاده از زنان در رده‌های تصمیم‌گیری در کشور، چنین مسائلی را به شورای انقلاب فرهنگی مربوط دانست و گفت:

«این مطلب مهمی است. البته ذهن بنده مشغول است به این قضیه. باید یک راهی برایش پیدا کنیم. باید یک مسیری انشاءالله پیدا کنیم ببینیم چه کار می‌شود کرد.»

با گذشت ۴۳ سال از آغاز حکومت اسلامی در ایران رهبر حکومت تازه می‌خواهد راهی برای حضور زنان در رده‌های تصمیم‌گیری کشور پیدا کند. این در حالی است که در تمام این سال‌ها زنان تنها توانسته‌اند نماینده مجلس شوند و در یکی دو کابینه دولت به‌شکل بسیار محدود حضور داشته باشند. زنان در جمهوری اسلامی هیچ‌گاه نه حق رئیس جمهوری شدن داشته‌اند، نه قاضی شدن، نه مدیرکل شدن.

رهبر جمهوری اسلامی همچنین حجاب را «یک ضرورت شرعی و خدشه‌ناپذیر» عنوان کرد و افزود «ضعیف‌الحجاب»ها هم در مراسم دینی و انقلابی شرکت می‌کنند و نباید آن‌ها را بی‌دین تلقی کرد.

خامنه‌ای تلویحاً به جنبش سراسری جاری و نقش زنان در آن هم اشاره کوچکی کرد و چنین مدعی شد:

«در حالی که بدخواهان امیدشان به همین زن‌های اصطلاحاً بدحجاب بود تا کشف حجاب کنند اما زنان این کار را نکردند و در دهان تبلیغ‌کننده‌ها و فرستندگان فراخوان زدند.»

علی خامنه‌ای در ادامه سخنان خود پُرادعایی را چنان بالا برد که گفت «در مسئله‌ زن موضع ما در قبال مدعیان ریاکار غربی موضع مطالبه است، موضع دفاع نیست». او بار دیگر دشمنی با غرب را برجسته کرد و خطاب به زنان ولایی گفت:

«با طرح مطالبه و مسائل مربوط به زن، امثال شماها این‌ها را تکرار بکنید، بیان کنید، امید این است که بتوانید روی افکار عمومی غربی‌ها هم اثر بگذارید، چون واقعاً زن‌های آن‌ها در رنجند.»

رهبر جمهوری اسلامی با تأکید بر این‌که در مورد مسائل زنان موضع «هجومی» نسبت به غرب دارد، افزود:

«در قضیه‌ زن این‌جوری است، دنیا مقصر است، دنیا که می‌گویم یعنی همین دنیای غرب و فلسفه‌ غربی و فرهنگ غربی موجود (...) ما در قبال این‌ها مطالبه‌کننده‌ایم این‌ها نسبت مسئله‌ زن گناهکارند، مقصرند، جداً، ضربه زدند، جنایت کردند.»

علی خامنه‌ای در حالی چنین سخنانی بیان می‌کند که شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد (ECOSOC) متشکل از ۵۴ عضو، ۲۳ آذر / ۱۴ دسامبر جمهوری اسلامی را به دلیل نقض فاحش حقوق زنان با ۲۹ رأی موافق از کمیسیون مقام زن سازمان ملل اخراج کرد.

او با این سخنان نشان داد که گوش‌ و چشم‌اش را به روی هرگونه اعتراضی بسته است و حاضر نیست کوچکترین خواسته‌ای را بپذیرد و گامی در این راه بردارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بیژن نکیسا

    سلام. مسلماً امپریالیزم با زیاده خواهی ها و تجاوزات فطری خود اساسی ترین عامل بروز و ادامه حیات دیکتاتوریهای جنایتکار و غارتگر در جای جای جهان است. از جمله، در راس دلایل ظهور این پلیدترین حکومت تاریخ جهان (جمهوری اسلامی) در ایران، اراده و خواست حکومت آمریکا و نماینده دیوسبرتش (جیمی کارتر) قرار دارد.