ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لیلا حسین‌زاده را با خشونت به زندان اوین منتقل کردند

لیلا حسین‌زاده در تماس تلفنی با خانواده‌اش گفته نیمه شب ۱۴ دی ماموران با ضرب و شتم و توهین او را به زندان اوین منتقل کرده‌اند.

وضعیت جسمی لیلا حسین‌زاده در زندان عادل‌آباد وخیم شده بود. او را از دسترسی به درمان محروم کرده‌اند و به روایت برادرش نشانه‌های بیماری روز به روز عیان‌تر می‌شود. شامگاه چهارشنبه ۱۴ دی همزمان با توفان توییتری در حمایت او، ماموران زندان با خشونت لیلا را به زندان اوین تهران منتقل کردند.

ابوالفضل حسین‌زاده، برادر لیلا در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «دیشب بعد از طوفان رسانه‌ای در مورد حمایت از خواهرم لیلا ، نزدیک به نیمه‌های شب مامورین به زندان رفتند و به لیلا اعلام کردند که برای انتقال آماده شود و جواب لیلا اینگونه بود: یا آزادی یا هیچ کجا نمی‌آیم و مامورین با ضرب و شتم شدید و بصورت کشان کشان بدن بیمار لیلا را از زندان عادل آباد خارج کردند».

به گفته برادر لیلا حسین‌‎زاده، او بعدازظهر پنجشنبه ۱۵ دی از زندان اوین تماس گرفته و تایید کرده است «علاوه بر ضرب و شتم خیلی به او توهین کردند و در تهران قصد داشتند او را به قرچک بفرستند که با تهدید لیلا به اعتصاب غذا ، فعلا او را به بند زنان زندان اوین فرستادند».

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

لیلا حسین‌زاده را از ۲۹ مرداد ماه به رغم تاییدیه پزشکی قانونی مبنی بر عدم تحمل کیفر زندان برای چهارمین بار در پنج سال اخیر در زندان حبس کرده‌اند.

او از ۲۹ آذر در اعتراض به فریب پزشکی اعتصاب دارو کرده است. حسین‌زاده به بیماری خود ایمنی مبتلا است و به گفته برادرش باید به فوریت در بیرون از زندان تحت درمان قرار بگیرد.

در روزهای گذشته برادر او و شوراهای صنفی دانشگاه‌ها از وخیم‌تر شدن حال این فعال دانشجویی خبر داده بودند. ابوالفضل حسین‌زاده چهاردهم دی ماه در باره آخرین وضعیت خواهرش نوشته بود: «علاوه بر تشدید درد چشم‌ها و پاهایش و التهابات پوستی، از دیروز کبودی‌هایی در دست و پا بروز کرده و دست چپ بی‌حس می‌شود و رگهای دست و پا متورم شده و درد شدید در پشت کتف سمت چپ عارض شده که نشان دهنده تاثیر عوارض بیماری بر قلب و گردش خون لیلاست و احتمال ایست قلبی وجود دارد و صدایش به شدت گرفته است».

حسین‌زاده به دلیل بیماری خودایمنی باید تحت درمان قرار بگیرد. او در سال ۹۸ با استناد به گواهی پزشکی قانونی مبنی بر عدم تحمل حبس از زندان بیرون آمد. به گفته برادرش ۱۸ مهر امسال نیز «شعبه اول اجرای احکام دادسرای امنیت تهران به شیراز نامه داده و نظریه پزشک قانونی را ضمیمه کرده ولی سیستم قضایی شیراز اعتنایی نکرده است».

او را در آذر ماه برای انجام معاینات پزشکی به درمانگاه بردند اما حسین‌زاده فاش کرد که این معاینات یک فریبکاری پزشکی بوده است. او در یک پیام تلفنی به خانواده‌اش گفته بود: «علیه او فریبکاری پزشکی کرده اند تا رنجش را انکار کنند، روند درمانش را مختل کرده‌اند و حتی به دلیل شرایط زندان امکان استفاده از یکی از داروهای حیاتی‌اش از او سلب شده، تشخیص و درمان بیماریش کاملا تحت تاثیر خواست دستگاه امنیتی قرار گرفته و چنان هر بار آسیبی جدیدی برای او رقم می‌زنند که دیگر در هیچ روند اصطلاحاً درمانی، اما در عمل امنیتی مشارکت نخواهد کرد و از مصرف هرگونه دارو سر باز می‌زند».

لیلا حسین‌زاده دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد مردم‌شناسی دانشگاه تهران و از فعالن صنفی_دانشجویی است. از او تا به حال چندین مقاله در حوزه مطالعات مارکسیستی، جنبش دانشجویی و مساله ملی در ایران در نشریات دانشگاهی و تخصصی منتشر شده است. او را نخستین بار در سال ۱۳۹۶ بازداشت کردند. در سال ۱۳۹۸ بار دیگر او را برای اجرای حکم سه سال و شش ماه زندان بازداشت کردند. در اسفند ۱۳۹۹ با تاییدیه پزشکی قانونی مبنی بر عدم تحمل کیفر حبس از زندان بیرون آمد. بار دیگر در آذر ۱۴۰۰ او را در شیراز بازداشت کردند و نزدیک به یک ماه بعد با وثیقه به صورت موقت آزاد شد. ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ باردیگر ماموران امنیتی او را مقابل خانه‌اش با خشونت بازداشت کردند و از آن زمان در زندان حبس کرده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.