ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جنگ اوکراین: پوتین دستور آتش‌بس ۳۶ ساعته داد

کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین به وزیر دفاع خود دستور داده است که از ظهر جمعه ۱۶ دی / ۶ ژانویه به‌مدت ۳۶ ساعت در سراسر جبهه اوکراین آتش‌بس اعلام کند. این آتش‌بس به‌مناسبت جشن کریسمس مسیحیان ارتدکس درخواست شده است.

در آستانه جشن کریسمس مسیحیان ارتدکس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در اوکراین آتش‌بس اعلام کرد.

کرملین اعلام کرد که پوتین به سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه دستور داده است که نیروهای روسی از ساعت ۱۲ ظهر جمعه ۱۶ دی / ۶ ژانویه (به وقت محلی)  تا ساعت ۲۴ شنبه ۱۷ دی / ۷ ژانویه (به‌وقت محلی) آتش‌بس برقرار کنند.

پاتریارک (اسقف اعظم) کریل، رهبر کلیسای ارتدکس روسیه، به‌منظور برگزاری جشن‌ کریسمس صبح پنج‌شنبه ۱۵ دی / ۵ ژانویه خواهان این آتش‌بس شده بود. اعضای دولت روسیه هیچ اظهارنظری در مورد این پیشنهاد کریل نکردند.

پاتریارک کریل در گذشته بارها حمله روسیه به اوکراین را توجیه کرده بود و استدلال می‌کرد که این راهی برای جلوگیری از تجاوزهای ایدئولوژیک غرب است.

میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس جمهوری اوکراین به درخواست رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه واکنش نشان داد و آن را یک دام و ابزاری تبلیغاتی توصیف کرد.

کلیسای ارتدکس روسیه که از تقویم قدیمی جولیان استفاده می‌کند، کریسمس را ۱۳ روز دیرتر از تقویم میلادی در هفتم ژانویه جشن می‌گیرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه نیز امروز پنج‌شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین از روسیه خواست تا آتش‌بس یک‌جانبه اعلام کند.

اردوغان در این گفت‌وگو تأکید کرد که تلاش‌ها برای دست‌یابی به صلح باید با آتش‌بس یک‌جانبه و «چشم‌انداز برای راه‌حلی عادلانه» پشتیبانی شود.

اردوغان همچنین در یک گفت‌وگوی تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین بر آمادگی برای میانجی‌گری برای برقراری صلح دایم میان روسیه و اوکراین تأکید کرد.

روز پنج‌شنبه زلنسکی تحویل تانک‌های شناسایی فرانسوی به کی‌یف را نشانه‌ای مهم توصیف کرد و گفت:

«فرانسه حمایت دفاعی از اوکراین را به سطح جدیدی ارتقا می‌دهد و من از رئیس‌جمهور مکرون به این خاطر تشکر می‌کنم.»

پاریس پیش از این وعده تحویل تانک‌های AMX-10 RC را داده بود. کاخ الیزه اما شمار آن‌ها را اعلام نکرد. از این نوع تانک بیشتر برای شناسایی استفاده می‌شود.

از سوی دیگر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده در حال بررسی تحویل نفربرهای زرهی به اوکراین است.

ارتش آمریکا از خودروهای زرهی بردلی (BFV) که معمولاً دارای یک توپ، یک مسلسل و موشک‌های زره‌​​پوش هستند نام برده است. از این خودروهای زرهی می‌توان برای انتقال سربازان نیز استفاده کرد.

کی‌یف مدت‌هاست که از متحدان خود تانک‌ و نفربرهای زرهی ساخت کشورهای غربی را می‌خواهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.