ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خواهر الهام مدرسی، نقاش سنندجی بازداشت‌شده، برای توجه به وضعیت خواهرش تقاضای کمک کرد

خواهر الهام مدرسی: الهام الان چهار روز [امروز شنبه پنج روز] است اعتصاب غذا کرده. داروهایش را مصرف نمی‌کند. آنزیم‌های کبدی‌اش آنقدر بالا رفته که دکترهای رجایی شهر گفته‌اند باید بستری شود چون کبدش را از دست می‌دهد ولی با این وضعیت تحت شکنجه‌های شدید است.

خواهر الهام مدرسی، نقاش جوان سنندجی با انتشار پیامی ویدئویی درباره وضعیت خواهرش به دنبال اعتصاب غذا هشدار داد و از نهادهای حقوق بشری تقاضای کمک کرد. الهام مدرسی در زندان کچوئی کرج محبوس است و در خطر از دست دادن کبدش به علت بیماری (PSC) است و به مراقبت‌های پزشکی نیاز دارد.

او در پیام ویدئویی خود می‌گوید: «الهام الان چهار روز [امروز شنبه پنج روز] است اعتصاب غذا کرده. داروهایش را مصرف نمی‌کند. آنزیم‌های کبدی‌اش آنقدر بالا رفته که دکترهای رجایی شهر گفته‌اند باید بستری شود چون کبدش را از دست می‌دهد ولی با این وضعیت تحت شکنجه‌های شدید است. من می‌خواهم بدانم سازمان حقوق بشر کجاست؟ کمیته حقیقت یاب کجاست؟ سازمان حقوق زندانیان کجاست؟ چرا رسانه‌ها از داخل زندان خبر نمی‌دهند؟ ما فریادمان را باید به کجا ببریم؟ بدون هیچ جرم ثابت شده‌ای او را نگه داشته‌اند. حق گرفتن وکیل نداریم. الهام تنها خواهر من نیست...خواهر تک تک شماست. لطفا نگذارید الهام را از دست بدهیم. به داد ما برسید.»

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

الهام مدرسی  که روز ۱۱ آبان در خانه‌اش بازداشت شده و از آن زمان محبوس است، از بیماری ژنتیکی کبد رنج می‌برد. او اکنون به همراه تعدادی دیگر از زنان بازداشت شده در زندان کچویی در اعتراض به بلاتکلیفی خود دست به اعتصاب غذا زده است.

«ناتالیا گوله» از اعضای مجلس سنای فرانسه،‌ ۲۸ آذر، کفالت سیاسی الهام مدرسی را برعهده گرفته است.⁠

از آغاز اعتراضات گسترده‌ سال ۱۴۰۱ تا به حال هزاران تن از معترضان و صدها فعال مدنی و صنفی، دانشجویی، زنان و کارگری در مناطق مختلف ایران بازداشت شده‌اند.

به‌گفته مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اعتراضات سراسری مردم در ۳۱ استان، ۱۶۱ شهر و ۱۴۴ دانشگاه بزرگ کشور انجام شد و شمار کشته‌شدگان از ۲۶ شهریور تا ۸ دی‌ماه به ۵۰۸ نفر و تعداد بازداشتی‌ها نیز به ۱۹ هزار و ۱۹۶ نفر رسیده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرهاد - فرهادیان

    در حالی الهام مدرسی به جرم مبارزه با حجاب اجباری زیر شکنجه و فشار شکنجه گران فاشیستهای اسلامی منتسب به خمینی و خامنه ای در زندان است مصادف با روز 17 دیماه یعنی روز اجباری شدن کشف حجاب توسط یک دیکتاتور فاشیست دیگری بنام رضا خان معروف به رضا شاه هستیم تا کی ملت ما باید بین دو فاشیست دست به دست شود ؟ یا با تولید حامد اسماعیلیون یک چلبی سازی دیگری را به ما تحمیل کنند ؟ علنا با پر روئی به مردمی که در حال انقلابند می گویند ما پس رهبر شما .