ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پایان آتش‌بس کریسمس و ازسرگیری حملات ارتش روسیه به اوکراین

به گفته مقامات محلی اوکراینی، بمباران شبانه مناطقی در شرق اوکراین توسط ارتش روسیه دست‌کم یک کشته برجای گذاشت.

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه، روز جمعه ششم ژانویه / شانزدهم دی آتش‌بسی ۳۶ ساعته اعلام کرد تا مراسم کریسمس مسیحیان ارتدکس روسیه و اوکراین برگزار شود. اوکراین متارکه را نپذیرفت و تیرباران از دو سوی جبهه همچنان ادامه یافت. به گزارش خبرگزاری رویترز، در نتیجه حملات ارتش روسیه، مردی پنجاه ساله در منطقه شمال شرق خارکیف کشته شده است.
بیشتر مسیحیان ارتدکس اوکراینی، بنابر سنت خود، کریسمس را مثل مسیحیان ارتدکس روسیه در هفتم ژانویه جشن می‌گیرند. اما امسال، کلیسای ارتدکس اوکراین به عنوان بزرگترین کلیسای این کشور اجازه داد که مراسم جشن در ۲۵ دسامبر انجام شود. با این حال، بسیاری این مراسم روز شنبه هفتم ژانویه برگزار کردند و در آن روز به کلیسا رفتند.

کرملین اعلام کرده است که مسکو تجاوز نظامی خود را که «عملیات ویژه» در اوکراین می‌خواند، ادامه خواهد داد. سرگئی کرینکو، معاون اول رییس‌جمهوری روسیه، می‌گوید «اهدافی که رییس‌جمهوری برای عملیات نظامی ویژه تعیین کرده است هنوز باید محقق شوند. هدف ما قطعاً پیروزی خواهد بود.»

مقام‌های اوکراینی همچنین انفجارهایی را در مناطقی که منطقه وسیع‌تر دونباس را تشکیل می‌دهند گزارش کردند. دونباس ماه‌ها خط مقدم جنگ بوده است. پاولو کریلنکو، فرماندار منطقه دونتسک در اوکراین، می‌گوید که ۹ حمله شبانه موشکی به منطقه صورت گرفته است که از جمله هفت موردشان به شهر ویران‌شده کراماتورسک بوده است. بر اساس گزارش‌های اولیه، این حملات خسارات جانی به‌همراه نداشته است.

انفجارهایی نیز در شهر زاپوریژیا، مرکز اداری منطقه‌ای به همین نام، شنیده شده، اما هیچ اطلاعاتی در مورد خسارات جانی و مادی مخابره نشده است.

ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهوری اوکراین روز چهارشنبه چهارم ژانویه / چهاردهم دی گفته بود که روسیه در حال برنامه‌ریزی یک حمله گسترده جدید است. پنتاگون نیز روز جمعه اعلام کرد که هدف پوتین برای تصاحب سرزمین‌های متعلق به اوکراین تغییر نکرده است، حتی اگر نیروهای نظامی‌اش همچنان متحمل ضربات سنگینی شوند.

همچنین نگرانی‌هایی وجود دارد درباره این‌که روسیه از بلاروس، یکی از حامیان سفت و سخت خود، به عنوان پایگاهی برای حمله به اوکراین از جانب شمال استفاده کند. اخیراً تحرکات نظامی روسیه در بلاروس و از جمله انتقال سرباز به این کشور افزایش یافته است. خبرگزاری رویترز، با ذکر این‌که قادر به سنجش صحت این اطلاعات نیست، به نقل از کانال‌های تلگرامی غیررسمی‌ای که تحرکات نظامی روسیه در بلاروس را رصد می‌کنند نوشته است که در روزهای اخیر، حدود ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ سرباز روس وارد شهر ویتبسک در شمال شرق بلاروس شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.