ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قوه قضاییه جمهوری اسلامی دو نفر را در ارتباط با اعتصاب کامیونداران به ۱۵ سال زندان محکوم کرد

چهار تن در هرمزگان در ارتباط با اعتصاب کامیونداران به یک تا ده سال حبس محکوم شدند و همچنان یک پرونده باز با اتهام «جاسوسی» دارند.

مرکز رسانه‌ای قوه قضاییه جمهوری اسلامی صبح ۱۸ دی ماه از صدور حکم حبس برای چهار نفر در ارتباط با اعتصاب کامیونداران در آذر ماه خبر داد.

«میزان نیوز» به نقل از مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان نوشت: «یکی از متهمین به علت تشکیل و عضویت در گروه با هدف برهم زدن امنیت کشور به ۱۰ سال حبس و یکی دیگر از متهمان به ۵ سال حبس محکوم شد.»

به گفته قهرمانی دو متهم دیگر این پرونده هم «به اتهام اخلال در نظم عمومی و تخریب عمدی شیشه‌های کامیون‌ها هرکدام به یک سال حبس و پرداخت خسارت از باب مجازات تکمیلی محکوم شده‌اند». این دو متهم همچنین به «تهیه و نصب ۵۰ عدد تابلو راهنمایی و رانندگی» مکلف شده‌اند.

مرکز رسانه‌ای قوه قضاییه جمهوری اسلامی هویت هیچ یک از چهار متهم این پرونده را که احتمال می‌رود همزمان با فراخوان اعتصاب رانندگان کامیون در آذر ماه بازداشت شده باشند، فاش نکرد. رئیس دادگستری استان هرمزگان هم مدعی شد که این افراد «بدون هیچ‌گونه ارتباطی با حوزه حمل و نقل» قصد داشتند «با تحریکات خود» در شبکه حمل و نقل جاده‌ای «اخلال ایجاد کنند».

او گفت که برای این افراد یک پرونده دیگر در ارتباط با سرویس‌های جاسوسی بیگانه تشکیل شده است.

رانندگان حمل و نقل جاده‌ای در آذر ماه امسال در اعتراض به افزایش هزینه لوازم یدکی، کاهش سهمیه سوخت و دیگر مشکلات صنفی اعلام کردند که اعتصاب می‌کنند. اعتصاب در برخی شهرها شکل گرفت اما همانند دوره‌های قبل گسترده نشد. با این حال رسانه‌های حکومتی ایران مطالبات رانندگان کامیون‌ را به حق دانستند و به دولت در باره عواقب اعتصاب گسترده آنها هشدار دادند.

ابراهیم رئیسی، رئیس دولت جمهوری اسلامی و عضو هیئت مرگ در کشتار زندانیان سیاسی هفته گذشته در سفر بهارستان با رانندگان کامیون در پایانه باربری این شهر گفت‌وگو کرد. او همانند دیگر مقام‌های دولتی وعده کرد مشکل را حل کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرهاد - فرهادیان

    هشدار هشدار ساعت 4 صبح 19 دی ماه است هموطن : بپاخیزید به یاری زندانیان همین الان بشتابید رژیم در حال تدارک قتل دو تن از یاران ما در زندان گوهر دشت و مسجد میدان استقلال پرند است (محمد بروغنی و محمد قبادلو ) به دیگر مردم بپیوندید با هر وسیله کارد آشپزخانه تفنگ جنگی شکاری هر وسیله ای که می توانید به این أزخیمان حمله کرده و تا نابودی آنها از پا نمی نشینیم قیام کنید مادر بروغنی همین الان فریاد کشان استمداد می طلبد به پا خیزید به پا خیزید بنام انسان به پا خیزید از تهران کرج پرند تاکستان قزوین به سمت پرند و رجائی شهر هجوم ببرید