ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جواد روحی، شهروند اهل آمل به سه بار اعدام محکوم شده است

بنا به گفته یک منبع آگاه جواد روحی در حالی به اتهام «محاربه» و «افساد فی الارض» به سه بار اعدام محکوم شده است که در دادگاه گفته برای اعتراف اجباری تحت شکنجه قرار گرفته است و وکیل تسخیری نیز گفته مدرکی منبی بر مشارکت او در اتهامات انتسابی وجود ندارد.

بنا به اطلاعات رسیده به زمانه، جواد روحی، از بازداشت شدگان اعتراضات در آمل به اتهام «آتش زدن مقر راهنمایی و رانندگی» در روز ۳۰ شهریور در نوشهر به «سه بار اعدام» محکوم شده است.

طبق دادنامه صادره علیه جواد روحی، شهروند ۳۵ ساله اهل آمل، به همراه چند دیگر به دلیل «ساخت کوکتل‌مولوتف و پرتاب آن به داخل مقر راهنمایی رانندگی میدان آزادی که باعث حریق و صدمات جدی به مکان پلیس شده» به اعدام محکوم شده است.

در دادنامه صادره علیه جواد روحی به اعترافات او در دوران بازجویی بارها اشاره شده است، این در حالی است که طبق اطلاع یک منبع آگاه، جواد روحی در زمان بازداشت به شدت مورد شکنجه جهت اعتراف اجباری قرار گرفته است.

در دادنامه جواد روحی علاوه بر اشاره به اتهام انتسابی آتش زدن مقر پلیس راهنمایی و رانندگی و برخی دیگر از ساختمان‌های عمومی، به «آتش زدن قرآن، روسری و سر دادن شعار علیه علیه کشف حجاب و رقص مختلط» نیز اشاره شده است. بنا به اطلاع یک منبع آگاه، جواد روحی در دادگاه گفته «به هیچ وجه قرآن را آتش نزده است، و تحت شکنجه از او اعتراف گرفته شده است»، او هم‌چنین گفته «دانشجویی جزوه‌ای را پرتاب کرده و قران نبوده است».

بر اساس دادنامه دفاعیات جواد روحی «بلاوجه و غیرموثر» دانسته شده و به همراه «مهدی محمدی‌فرد»، به عنوان «لیدر در هدایت و رهبری معترضین» معرفی شده‌اند.

شایان (مهدی) محمدی‌فرد، نوجوان ۱۸ ساله در تاریخ ۱۰ مهر در نوشهر بازداشت شد و به دو بار اعدام محکوم شده است.

اتهام‌های مطروحه علیه جواد روحی و مهدی محمدی‌فرد در دادنامه «افساد فی الارض»، «محاربه از طریق ارتکاب جرم اخراق و تخریب اموال عمومی و اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی» و «اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار با یکدیگر به قصد برهم زدن امنیت کشور» عنوان شده است.

جواد روحی علاوه بر اتهامات بالا، به «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «ارتداد از طریق هتک حرمت به قرآن کریم از طریق آتش زدن قرآن و «توهین به مقدسات» نیز متهم شده است.

بر اساس اطلاعات دادنامه، وکیل تسخیری نیز گفته بر اساس بازبینی فیلم دوربین‌های مداربسته جواد روحی تنها در محل حضور داشته است و «در خصوص اتهامات وارده ماننده افساد فی الارض برای موکل دلیل و مدرکی مبنی بر توجه اتهام وجود ندارد.»

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.