ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرملین:‌ پوتین آماده تماس با آلمان است

در پی انتشار این خبر که آلمان قصد دارد تانک‌های لئوپارد را به اوکراین تحویل دهد، سخنگوی کرملین اعلام کرد که پوتین به روی تماس با صدراعظم آلمان «گشوده» است.

به گزارش رویترز، دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، اعلام کرد که پوتین برای تماس با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، «گشوده» است، هرچند هنوز برنامه تماس تلفنی این دو چیده نشده است. آلمان، که پیشتر مانع اصلی غرب در عرضه تانک‌های جنگی مدرن به اوکراین بود، هفته پیش اعلام کرد که چهارده تانک «لئوپارد ۲» به کی‌یف خواهد داد و همچنین به متحدان اروپایی خود اجازه داد تانک لئوپارد به اوکراین بفرستند. این اطلاعیه اندکی پس از انتشار خبر وعده ایالات متحده برای عرضه تانک‌های «ام۱ آبرامز» به کی‌یف منتشر شد.

شبکه رایا نووستی به نقل از پسکوف خبر داده که در حال حاضر، در تقویم کاری پوتین برنامه‌ای برای تماس با شولتس وجود ندارد. روزنامه تاگس‌شپیگل، چاپ برلین، نیز از شولتس نقل کرده است که او قصد گفت‌وگوی مجدد با پوتین را دارد «زیرا گفتگو امری ضروری است.» او افزود: «پوتین باید سربازانش را از اوکراین عقب بکشد تا این جنگ وحشتناک و بی‌معنا که تاکنون جان صدها هزار نفر را گرفته به پایان برسد.» آخرین بار، در اوایل ماه دسامبر / میانه آذر ماه بود که پوتین و شولتس تلفنی با هم صحبت کردند. 

آلمان، پس از ایالات متحده و جلوتر از فرانسه و بریتانیا، دومین تأمین‌کننده سخت‌افزار نظامی اوکراین است. به تازگی، اشپیگل گزارش کرد که قرار است ارتش آلمان یک واحد زرهی متشکل از ۱۴ تانک «لئوپارد ۲ آ ۱۶» را به اوکراین بفرستد. دولت بایدن نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که ۳۱ فروند تانک پیشرفته «ام ۱ آبرامز» معادل یک گردان زرهی را به اوکراین ارسال خواهد کرد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.