ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادگاه انقلاب حکم زندان چهار معلم در گیلان و خوزستان را تایید کرد

دادگاه تجدیدنظر در رشت و اهواز محکومیت عزیز قاسم‌زاده، انوش عادلی، محمود صدیقی‌پور و پیروز نامی به یک سال زندان را تایید کرد.

بر بنیاد گزارش شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان دادگاه تجدیدنظر اهواز حکم یک سال زندان، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی پیروز نامی، دبیر کانون صنفی معلمان خوزستان را تایید کرد. او پیشتر در دادگاه انقلاب به صورت غیابی محاکمه شده بود.

نیروهای امنیتی مهر ماه امسال همزمان با بازداشت زنجیره‌ای معلمان و فعالان صنفی پیروز نامی را هم در اهواز بازداشت کردند. او ۱۸ آبان پس از ۲۱ روز بازداشت به قید وثیقه و به صورت موقت از زندان بیرون آمد. در هشتم دی ماه شعبه یک دادگاه انقلاب اهواز دبیر هیئت مدیره کانون صنفی معلمان این شهر را به یک سال زندان و دو سال ممنوعیت خروج از کشور و منع فعالیت اجتماعی محکوم کرد.

هشتم بهمن دادگاه تجدیدنظر بدون اینکه دفاعیت او و وکیلش را بشنود، حکم دادگاه بدوی را تایید کرد.

نامی از فعالان صنفی معلمان است که در سال‌های اخیر به واسطه فعالیت‌های صنفی چند مرتبه بازداشت و زندانی شده است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان در یک خبر دیگر از تایید حکم دادگاه بدوی علیه عزیز قاسم‌زاده، انوش عادلی و محمود صدیقی‌پور، سه عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان گیلان در شعبه ۱۸ دادگاه تجدیدنظر گیلان خبر داد.

پیشتر این سه معلم در دادگاه انقلاب به یک سال زندان محکوم شده بودند. یکی از مستندات دادگاه انقلاب رشت برای صدور حکم زندان علیه این فعالان صنفی بیانیه‌های کانون صنفی معلمان گیلان در ارتباط با واکسیناسیون فوری و عمومی کرونا، سرکوب معلمان و ریزش ساختمان متروپل آبادان بود. در حکم دادگاه بدوی آمده بود: ««اقدامات ذکر شده به وضوح تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و تضعیف نظام جمهوری اسلامی و تشویق و تحریک مردم به اغتشاش می‌باشد، لذا بزه انتسابی به مشار الیهم محرز و مسلم است. دادگاه نامبردگان را با توجه به انگیزه مرتکبین و اقدامات مرتکبین پس از ارتکاب جرم که در صدد جبران زیان به وجود آمده در جرم نبوده ،بلکه استمرار در کار خود دارند و نیز نظر به عدم ابراز ندامت و پشیمانی متهمان به تحمل یک سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشتی قبل محکوم می‌نماید».

بر بنیاد این گزارش مستند دادگاه تجدیدنظر برای تایید محکومیت یک ساله سه عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان استان گیلان گزارش پلیس امنیت در ۲۶ خرداد است.

۲۶ خرداد ۱۴۰۱ معلمان در ادامه اعتراضات پیاپی خود در چند شهر از جمله رشت به خیابان آمدند. نیروهای امنیتی با خشونت چندین معلم را بازداشت کردند. عزیز قاسم‌زاده، انوش عادلی و محمود صدیقی‌پور از جمله معلمانی بودند که با خشونت بازداشت شدند.

دادگاه انقلاب و تجدیدنظر رشت اما بدون توجه به شکایت این معلمان از پلیس امنیت استان گیلان به دلیل رفتار خشونت‌آمیز حین بازداشت، گزارش این نهاد را به عنوان مستند صدور حکم استفاده کرده است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان صدور حکم زندان علیه این سه معلم و دیگر فعالان صنفی را محکوم و اعلام کرده است: «روند مطالبات صنفی و مدنی هرگز با صدور چنین احکامی متوقف نخواهد شد و رای‌های صادر شده با چنین فرایندی هرگز مورد قبول جامعه معلمان و افکار عمومی نخواهد بود.»

معلمان ایران از سال ۱۳۹۷ دور تازه‌ای از اعتراض صنفی را آغاز کردند. پس از همه‌گیری کرونا و مجازی شدن آموزش اعتراضات خیابانی متوقف شد اما در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اعتراضات معلمان ادامه یافت. نیروهای امنیتی برای سرکوب اعتراضات در دوره‌های مختلف شمار زیادی از فعالان صنفی و معلمان را بازداشت و صدها معلم را به نهادهای امنیتی و انضباطی احضار کردند. در آغاز سال تحصیلی همزمان با خیزش ژن ژیان ئازادی، تشکل‌های صنفی معلمان در چند بیانیه با معترضان اعلام همبستگی کرد و دو مرتبه نیز معلمان تحصن کردند. نیروهای امنیتی طی سه ماه بیش از صد معلم را بازداشت کردند. برخی از معلمان به قید وثیقه از زندان بیرون آمدند اما در دادگاه‌ به زندان محکوم شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.