ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراضات مزدبگیران: تحصن کارگران کارخانه مس فلز، تجمع کارکنان بانک پارسیان در تهران

با وجود تشدید خفقان و سرکوب، تجمع‌های کارگران و مزدبگیران در اعتراض به تحمیل فقر و تبعیض، به امری روزمره تبدیل شده است. تحصن کارگران مس فلز رنگین مقابل فرمانداری شهر بابک و تجمع کارکنان بانک پارسیان مقابل ساختمان بانک مرکزی در تهران از آن جمله‌اند.

روز چهارشنبه ۱۲ بهمن گروهی از کارکنان بانک پارسیان مقابل ساختمان بانک مرکزی در تهران تجمع کردند. کلیپی از تحصن کارگران کارخانه مس فلز رنگین مقابل فرمانداری شهر بابک کرمان منتشر شده که گفته می‌شود از دو هفته پیش آغاز شده است.

پرستاران بیمارستان خمینی اهواز در نامه‌ای به اداره بازرسی وزارت بهداشت خواستار رسیدگی به خواست‌های هفت‌گانه خود شده‌اند.
کارگران کارخانه رب گوجه فرنگی «مارال فروز غرب» واقع در اسدآباد همدان هم خواستار بازگشایی کارخانه شدند.

سه شنبه ۱۱ بهمن - تجمع کارگران کارخانه مس فلز رنگین مقابل فرمانداری شهر بابک

تحصن شبانه‌روزی کارگران کارخانه مس فلز مقابل فرمانداری شهر بابک

کلیپی از تجمع روز سه شنبه ۱۱ بهمن کارگران کارخانه مس فلز رنگین مقابل فرمانداری شهر بابک واقع در استان کرمان در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است. به گفته‌ی راوی، کارگران دو هفته است مقابل فرمانداری تحصن کرده‌اند. شب‌ها همانجا می‌مانند، چادر می‌زنند و برای گرم شدن آتش روشن می‌کنند.
شرکت مس فلز رنگین در نزدیکی شهربابک از توابع استان کرمان واقع شده و در زمینه استخراج و بهره برداری از معدن مس و تولید کنسانتره فعالیت می‌کند.
خبر تجمع و تحصن کارگران با بایکوت خبری رسانه‌های دولتی و مجاز درون ایران مواجه شده و مدیریت کارخانه و مسئولان محلی هم درباره آن سکوت کرده‌اند.

تجمع کارکنان بانک پارسیان مقابل ساختمان بانک مرکزی

روز چهارشنبه ۱۲ بهمن، گروهی از کارکنان بانک پارسیان مقابل ساختمان بانک مرکزی تجمع کردند. معترضان خواهان افزایش میزان دریافتی، بهبود روند بازپرداخت وام‌های پرسنلی و امنیت شغلی برای کارکنان موقت هستند. آن‌ها پیش‌تر با همین خواست‌ها مقابل بانک پارسیان تجمع کرده بودند.

پرستاران بیمارستان خمینی اهواز: فشار کار پرستاران را فرسوده کرده است

پرستاران بیمارستان خمینی اهواز در نامه‌ای به اداره بازرسی وزارت بهداشت خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. آن‌ها نوشته‌اند ناکافی بودن تعداد پرستاران به نسبت بیماران و اضافه‌کاری اجباری، شرایط کار را روز به‌روز سخت‌تر می‌کند و موجب فرسودگی روحی و جسمی پرستاران شده است. پرستاران به گزارش رسمی وزارت بهداشت استناد کرده‌اند که در آن آمده است ضریب پرستار به تخت در سطح کشور ۱/۱ است اما در بیمارستان خمینی اهواز این ضریب ۰/۶۷ است. پرستاران بیمارستان خمینی اهواز نوشته‌اند آن‌ها وادار می‌شوند اضافه‌کاری کنند، اما حق اضافه‌کاری آن‌ها با تاخیر و به میزان کمتری پرداخت می‌شود.

کاهش فشار کار، بهبود شرایط کار، افزایش حقوق و رفع تبعیض خواست عمومی پرستاران است. به‌ویژه ده‌ها هزار پرستار که با قراردادهای موقت (۸۹ روزه) کار می‌کنند خواستار امنیت شغلی، افزایش حقوق و کاهش فشار هستند. دوشنبه ۱۰ بهمن نیز پرستاران شیراز تجمع اعتراضی بپا کردند.

اعتراض کارگران رُب گوجه اسد به تعطیلی کارخانه

کارخانه رب گوجه فرنگی مارال فروز غرب سال ۹۴ در اسدآباد استان همدان با سرمایه خصوصی تاسیس شد. دو سال بعد کارخانه با شکایت سازمان محیط زیست تعطیل و به پرداخت جزای نقدی محکوم شد. کارگران می‌گویند کارفرما حاضر نیست مشکل آلایندگی کارخانه در رهاسازی پساب و پسماند کارخانه را برطرف کند و تولید را از سر بگیرد. به گفته کارگران راه‌اندازی مجدد کارخانه می‌تواند زمینه اشتغال ۲۰۰ تا ۳۰۰ کارگر را فراهم کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.