ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کاهش وزن شدید فرهاد میثمی به دلیل اعتصاب غذا؛ او اعلام کرده ۱۰ روز آب تلخ خواهد خورد

این زندانی سیاسی به شدت وزن کم کرده و در ماه‌های گذشته نیز اخبار نگران کننده‌ای درباره کاهش وزن و سلامتی او در زندان منتشر شده بود. او ۱۰ روز آینده آبی که می‌نوشد را تلخ خواهد کرد تا نشانه‌ای از «روزگار تلخ‌تر از زهری» باشد که حاکمان جمهوری اسلامی «از جمیع جهات برای همگان آفریده‌اند».

بر اساس عکس‌های تازه‌ای که از فرهاد میثمی، پزشک و زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر منتشر شده، او به دلیل کنش سه وجهی که از مهرماه سال جاری آغاز کرده بود و شامل امتناع از «صرف غذای جامد و مایعات غیرمغذی» می‌شد، به شدت کاهش وزن پیدا کرده است.

این عکس‌ها به همراه نامه‌ای از این زندانی سیاسی و از مخالفان حجاب اجباری توسط «بی‌بی‌سی فارسی» منتشر شده است.

او در این نامه نوشته طی ۱۰ روز آینده آبی که می‌نوشد را تلخ خواهد کرد تا نشانه‌ای از «روزگار تلخ‌تر از زهری» باشد که حاکمان جمهوری اسلامی «از جمیع جهات برای همگان آفریده‌اند».

فرهاد مثیم همچنین اعلام کرده این اقدام را به عنوان نشانه‌ای از پایداری بر سر خواسته‌های سه گانه‌اش، یعنی توقف اعدام معترضان، آزادی شش زندانی سیاسی-مدنی و توقف آزارهای اجبار حجاب، انجام می‌دهد.

فرهاد میثمی نامه خود را با این عبارت آغاز کرد: «برای روزهای زجرِ اندر زجرِ اندر زجر» و نوشته است:

«در دوره‌ای که حاکمان در هر سه عرصه‌ی امنیت جسم و جان، سفره و معیشت، و شأن و کرامت، چیزی جز زجر و رنج هر روزه و هر لحظه در بساط مردمان این سرزمین باقی نگذاشته‌اند، به سهم کوچک خود تلاشی را آغاز کردم تا بتوان در شرایطی، این زهر دم‌افزون را با کوششی جمعی به پادزهری بدل کرد. همچنان بر سر خواسته‌های سه‌گانه‌ام (توقف اعدام معترضان، آزادی شش زندانی سیاسی-مدنی و توقف آزارهای اجبار حجاب) برسر همان ”مأموریت غیرممکن” خواهم ایستاد؛ باشد تا بعدترها به کوششی جمعی، “ممکن” شود. همچنان خواهم ماند … همچنان خواهم راند … دورها آوایی‌ست …»

فرهاد میثمی که در حال حاضر در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد، ماه گذشته طی پیامی ضمن مخالفت با اعدام معترضان، خواهان آزادی فوری محمد حبیبی، فعال صنفی معلمان، ناهید شیربیشه، از مادران دادخواه آبان، رضا شهابی، از اعضای سندیکان کارگران اتوبوس‌رانی تهران، بهاره هدایت، فعال دانشجویی، مصطفی نیلی، وکیل دادگستری و نیلوفر حامدی، روزنامه‌نگار شده بود.

فرهاد میثمی از تاریخ ۱۰ مهرماه مصادف با «روز جهانی خشونت پرهیزی»، طی نامه‌ای اعلام کرد در اعتراض به حجاب اجباری، سرکوب و کشتن معترضان در جریان اعتراض‌های سراسری اخیر که بعد از قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی شکل گرفت، کُنشی اعتراضی در سه‌ بخش آغاز کرده است که شامل:

 ۱- اجتناب از صرفِ غذای جامد؛ و فقط مصرفِ مایعات غیرِمُغَذّی (نظیر آب، چای یا قهوه)
۲- تولید متن در قالبِ ترجمه‌ یا تألیفاتی مرتبط با موضوع.
۳- راه‌پیمودن‌های طولانیِ هر‌ روزه

فرهاد میثمی به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی علیه امنیت» به شش سال زندان و دو سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی و رسانه‌ها محکوم شده‌ است.

این پزشک و فعال مدنی نهم مرداد سال ۹۷ دستگیر و به تبانی و اجتماع به قصد بر هم زدن امنیت کشور با حمایت از اعتراضات «دختران خیابان انقلاب» علیه حجاب اجباری، و تبلیغ علیه نظام متهم شد. او از آن تاریخ در زندان به سر می‌برد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.