ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مالک واگنر می‌گوید جنگ در اوکراین سال‌ها ادامه خواهد داشت

روسیه در مورد زمان پایان تجاوز نظامی‌اش به اوکراین صحبت نمی‌کند ولی پیمانکاران نظامی خصوصی مشتاقند که جنگ هر چه بیشتر ادامه داشته باشد. گفته می‌شود روسیه در روز جمعه از پهپادهای انتحاری دریایی هم استفاده کرده است و البته معلوم نیست که این پهپادها هم ساخت ایران باشند یا نه.

مالک گروه روسی واگنر که پیمانکار نظامی خصوصی است و فعالانه در نبردهای اوکراین شرکت دارد، پیش‌بینی کرده است که جنگ ممکن است سال‌ها طول بکشد.

یوگنی پریگوژین در یک مصاحبه ویدئویی که اواخر روز جمعه ۱۰ فوریه/ ۲۱ بهمن منتشر شد، گفت که جنگ در اوکراین ممکن است ۱۸ ماه تا دو سال طول بکشد تا روسیه به طور کامل کنترل مرکز صنعتی شرقی اوکراین یعنی دونباس را تضمین کند. او افزود: «اگر مسکو تصمیم به تصرف مناطق وسیع‌تری در شرق رودخانه دنیپر بگیرد، جنگ می‌تواند سه سال ادامه یابد.»

روسیه در پاییز، هنگامی که ارتش اوکراین حملات متقابل موفقیت‌آمیزی را برای بازپس‌گیری بخش‌های وسیعی از خاکش در شرق و جنوب آغاز کرد، متحمل یک سری شکست‌های تحقیرآمیز شد. کرملین از پیش‌بینی در مورد مدت زمان ادامه نبرد اجتناب کرده و گفته است که آنچه آن را «عملیات نظامی ویژه» می‌نامد تا زمانی که اهداف آن محقق شود، ادامه خواهد داشت.

نیروهای روسیه هم‌اکنون بر استان‌های لوهانسک و دونتسک اوکراین که منطقه دونباس را تشکیل می‌دهند، تمرکز کرده‌اند، جایی که جدایی‌طلبان مورد حمایت مسکو از سال ۲۰۱۴ با نیروهای اوکراینی می‌جنگند.

مقامات اوکراینی و غربی هشدار داده‌اند که روسیه می‌تواند با نزدیک شدن به مرز یک ساله جنگ، تهاجم گسترده جدیدی را برای تغییر مسیر درگیری آغاز کند. اما آندری چرنیاک، سخنگوی اطلاعات نظامی اوکراین، به کی‌یف پست گفت: «فرماندهی روسیه منابع کافی برای اقدامات تهاجمی در مقیاس بزرگ را ندارد.»

او گفت: «هدف اصلی نیروهای روسی دستیابی به حداقل موفقیت تاکتیکی در شرق اوکراین است.»

همزمان پریگوژین گفت که مزدوران گروه واگنر به نبردهای شدید برای به کنترل درآوردن پایگاه باخموت در منطقه دونتسک ادامه می‌دهند. وی اذعان کرد که نیروهای اوکراینی در حال مقاومت شدید هستند.

در حالی که نیروهای روسی حملات خود را در دونباس پیش می‌برند، مسکو نیز به دنبال تضعیف روحیه اوکراینی‌ها با از بین بردن زیرساخت‌های تامین گرما و آب در زمستان سرد است.

روز جمعه، روسیه چهاردهمین دور حملات گسترده را به تأسیسات انرژی اوکراین و دیگر زیرساخت‌های حیاتی آغاز کرد. تاسیسات زیربنایی برق فشار قوی در مناطق شرقی، غربی و جنوبی آسیب دیدند که منجر به قطع برق در برخی مناطق شد.

شرکت انرژی اوکراین، روز شنبه گفت که وضعیت «دشوار اما قابل کنترل» است، و افزود که به دنبال توسعه ظرفیت شبکه برق هستند اما خاطرنشان کرد که جیره بندی برق در برخی مناطق ادامه خواهد داشت.

ژنرال والری زالوژنی، فرمانده ارتش اوکراین هم گفت که نیروهای روسیه از اواخر روز پنجشنبه تا ظهر جمعه ۷۱ موشک کروز، ۳۵ موشک اس-۳۰۰ و هفت پهپاد شاهد را پرتاب کردند و افزود که پدافند هوایی اوکراین ۶۱ موشک کروز و ۵ پهپاد را سرنگون کرد.

مقام‌های اوکراینی در اواخر روز جمعه از حملات بیشتری توسط پهپادهای انتحاری ایرانی خبر دادند. نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که ارتش ۲۰ پهپاد شاهد را در طول شب سرنگون کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که حملات روز جمعه تمام اهداف تعیین شده را مورد اصابت قرار داد و فعالیت کارخانه‌های دفاعی اوکراین را متوقف کرد و مانع از تحویل تسلیحات و مهمات غربی‌ها به اوکراین شدند.

اواخر روز جمعه، وبلاگ نویسان نظامی روسیه و برخی از رسانه‌های خبری اوکراین ویدئویی را منتشر کردند که نشان می‌داد یک پهپاد دریاپرتاب به یک پل راه آهن استراتژیک در منطقه اودسا حمله می‌کند. این ویدئو نشان می‌دهد که یک شیء پرنده با حرکت سریع بر روی سطح آب در حال نزدیک شدن به پلی در زاتوکا، در حدود ۵۰ کیلومتری جنوب غربی اودسا است و در ادامه پس از برخورد با این پل انفجار بزرگی رخ می‌دهد.

هنوز مشخص نیست که کشور سازنده این پهپاد روسیه است یا مانند پهپاد شاهد، این پهپادهای جدید هم ساخت ایران هستند.

ارتش اوکراین درباره این حمله اظهار نظری نکرده است. در صورت تأیید، این حمله اولین استفاده رزمی روسیه از پهپاد دریایی در درگیری خواهد بود. ایگور کوروتچنکو، سرهنگ بازنشسته نیروهای مسلح روسیه که اغلب در تلویزیون دولتی روسیه درباره درگیری‌ها اظهار نظر می‌کند، روز شنبه خاطرنشان کرد که چنین هواپیماهای بدون سرنشینی باید به محموله قوی‌تری از مواد منفجره مجهز شوند تا خسارت قابل توجهی وارد کنند.

این پل که در اوایل جنگ هدف حملات موشکی روسیه قرار گرفت، به خط راه‌آهن رومانی که یک مجرای کلیدی برای تدارکات تسلیحات غربی‌ها برای اوکراین است، خدمات رسانی می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.