ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تداوم اعتصاب کارگران معدن مس درخشان تخت گنبد

کارگران معترض خواستار افزایش دستمزد و حل مشکلات مربوط به پرداخت حق بیمه سهم کارفرما هستند.

ده‌ها کارگر معدن مس درخشان واقع در تخت‌گنبد، از توابع شهرستان سیرجان در استان کرمان صبح ۲۳ بهمن برای سومین روز پیاپی اعتصاب کردند. خواسته کارگران افزایش دستمزدها و حل مشکلات بیمه‌ای است.

معدن مس درخشان در تخت گنبد دی ماه سال گذشته به دلیل اعتراض ساکنان روستاهای اطراف آن به انتقال آب کشاورزی به این معدن در آستانه تعطیلی قرار گرفت اما دولت جانب مالکان این معدن را گرفت. فرماندار سیرجان ۲۱ دی ۱۴۰۰ با اذعان به صدور مجوز برای برداشت و جمع‌آوری آب‌های سطحی به مالکان این معدن، مدعی شد که شورای تامین استان کرمان با این تصمیم از بیکاری دو هزار کارگر جلوگیری کرده است.

او گفته بود:

«تامین آب و منابع آبی این معدن از بیکاری دو هزار کارگر جلوگیری کرد و طی مکاتبات لازم با استانداری و منابع آب استان مقرر شد با پرداخت آب‌بها توسط این شرکت آب مورد نیاز معدن از طریق رودخانه اهره و به وسیله تانکر در منطقه تامین شود».

بهمن ۱۴۰۰ سازمان بورس و اوراق بهادار ایران گزارش کرد شرکت مس درخشان تخت گنبد به شرکت ملی صنایع مس فروخته شده است.

چند ماه پیش از این معامله کارگران این واحد معدنی در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزدهایشان برای چند روز پیاپی اعتصاب و در مقابل ساختمان فرمانداری سیرجان تجمع کردند. در خرداد ۱۴۰۰ کارگران برای چند روز پیاپی در اعتراض به تاخیر در پرداخت دستمزدها دست از کار کشیدند و دامنه اعتراض‌شان را به مرکز استان نیز کشاندند.

رئیس هیئت مدیره وقت معدن مس درخشان آن زمان تاخیر در پرداخت دستمزدها را به «تعطیلی معدن روباز» نسبت داده و وعده کرده بود مشکلات کارگران به سرعت حل شود.

خلاف فرماندار سیرجان که شاغلان در این معدن را ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر اعلام کرده بود، خبرگزاری رسمی دولت جمهوری اسلامی (ایرنا) از اشتغال حدود ۱۴۰ کارگر در مس درخشان خبر داده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.