ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازنشستگان تأمین اجتماعی در چند شهر ایران تجمع کردند

بازنشستگان تأمین اجتماعی در چند شهر استان‌های خوزستان و کرمان تجمع کردند.

روز یکشنبه ۲۳ بهمن، بازنشستگان تأمین اجتماعی در چندین شهر ایران در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان دست به تجمع زدند. عمده این تجمعات در شهرهای استان خوزستان از جمله اهواز، شوش، کرخه، هفت‌تپه و شوشتر و همچنین در شهر کرمان برگزار شد.

بنابر گزارش کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران، بازنشستگان با در دست داشتن پلاکاردهایی در مقابل ساختمان اداره‌های تأمین اجتماعی هر شهر مطالبات خود از جمله پرداخت ۲۵ درصدی همسان‌سازی و محاسبه عیدی مطابق عیدی کارگران شاغل را طرح کردند. به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، آن‌ها همچنین خواستار مستمری بالاتر از خط فقر، ارائه خدمات درمانی رایگان بدون نیاز به بیمه‌ی تکمیلی و افزایش سطح تسهیلات ارائه‌شده به بازنشستگان شدند. 

بازنشستگان در سال‌های اخیر پای ثابت جنبش‌های اعتراضی صنفی در ایران بوده‌اند. در ابتدای ماه بهمن نیز صدها تن از کارکنان بازنشسته شرکت مخابرات به خیابان آمدند و به عدم اجرای وعده‌ها و سطح نازل معیشت خود اعتراض کردند. بازنشستگان مخابرات در مراکز بیش از ۱۰ استان از جمله تهران، اصفهان، یزد، لرستان، اردبیل، کردستان، گیلان، خراسان رضوی، استان مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه تجمع کردند.

دولت‌های جمهوری اسلامی سال‌هاست حمله به صندوق‌های بازنشستگی و معیشت بازنشستگان را در دستور کار خود قرار داده‌اند. در ادبیات مقام‌های حکومتی و پژوهشگران همسو با آنان، ریشه بحران در صندوق‌های بازنشستگی کاهش جمعیت بیمه‌پرداز در برابر افزایش جمعیت مستمری‌بگیر و بازنشسته است. با این‌حال، معافیت‌های کارفرمایان کارگاه‌های کوچک از پرداخت حق بیمه، موقتی‌شدن قراردادهای کار و ازدیاد شرکت‌های پیمانکاری نیروی انسانی که در سهم حق بیمه را کمتر از رقم واقعی پرداخت می‌کردند در کنار بیمه الزامی گروه‌های خاص که پرداخت حق بیمه آنها بر عهده دولت بود، منابع ورودی سازمان تامین اجتماعی را کاهش داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.