ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پوتین می‌خواهد پیمان خلع سلاح «استارت نو» با آمریکا را تعلیق کند

ولادیمیر پوتین می‌گوید اگر ایالات متحده آمریکا دست به آزمایش سلاح‌های هسته‌ای بزند روسیه نیز چنین خواهد کرد. او غرب را متهم کرد که می‌خواهد روسیه را نابود کند. مشاور امنیت ملی بایدن در واکنش گفت هیچ کشوری قصد تهدید روسیه را ندارد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه سه‌شنبه ۲ اسفند / ۲۱ فوریه در سخنرانی خود در برابر نمایندگان دو مجلس این کشور در مسکو، از تعلیق معاهده خلع سلاح هسته‌ای «استارت نو» با ایالات متحده خبر داد و گفت اگر آمریکا آزمایش‌های هسته‌ای خود را از سر بگیرد روسیه نیز دست به انجام این کار خواهد زد. او در همین حال تأکید کرد که موضوع، خروج از این پیمان نیست بلکه تعلیق توافق است.

پیمان «استارت نو» در سال ۲۰۱۰ بین روسیه و آمریکا امضا شد. هدف این معاهده محدود کردن زرادخانه‌های هسته‌ای دو کشور است. در این توافق‌نامه از جمله تصریح شده است که زرادخانه هسته‌ای دو کشور و همچنین شمار موشک‌هایی که قابلیت حمل سلاح هسته‌ای را دارند باید محدود شوند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، این تصمیم مسکو را «تأسف‌بار و غیرمسئولانه» خواند و اعلام کرد که آمریکا از نزدیک بر اقدامات بعدی روسیه نظارت خواهد کرد.

بلینکن که در یونان به‌سر می‌برد گفت: «در هر صورت، از این‌که در تأمین امنیت خود و متحدان‌مان وضعیت مناسبی داشته باشیم، اطمینان خاطر حاصل خواهیم کرد.»

ینس استولتنبرگ، ‌دبیرکل ناتو نیز گفت: «از تصمیم امروز روسیه برای تعلیق مشارکت خود در پیمان استارت نو متأسفم.»

او تأکید کرد که «روسیه در سال‌های گذشته توافق‌نامه‌های اصلی برای کنترل تسلیحات را نقض و آن‌ها را رها کرده است».

ولادیمیر پوتین همچنین در سخنرانی خود غرب را متهم کرد که می‌خواهد روسیه را نابود کند. او گفت: «کشورهای غربی در آرزوی قدرت نامحدود بودند و مدت‌ها پیش شروع کردند که اوکراین را به‌نحوی به ضد روسیه تبدیل کنند. آن‌ها به‌تنهایی مسئول تشدید تنش نظامی‌اند.»

پوتین تأکید کرد که پاسخ غرب را خواهد داد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در واشنگتن گفت: «هیچ کس به روسیه حمله نمی‌کند.» او این ایده را که روسیه از سوی اوکراین یا هر کشور دیگری تهدید شده است، پوچ خواند.

میخائیل پودولیاک، مشاور ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، پوتین را به دوری از واقعیت متهم کرد. او به خبرگزاری رویترز گفت روسیه در بن‌بست قرار دارد و هر کاری که انجام دهد اوضاع را بدتر خواهد کرد.

پوتین در سخنرانی خود همچنین از ادامه «عملیات ویژه» در اوکراین خبر داد و گفت «شکست روسیه در میدان جنگ غیرممکن است». او افزود باید برنامه‌ای نیز برای بازسازی زیرساخت‌ها در مناطق الحاق‌شده اوکراین و کمک‌های مالی به جانبازان جنگ تهیه کرد. ولادیمیر پوتین تحریم‌های غرب علیه کشورش را هم بی‌تأثیر توصیف کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.