ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مسمومیت سریالی دانش‌آموزان: یگان ویژه به دانش‌آموزان مدرسه معراج حمله کرد

بر اثر ضرب و شتم نیروهای یگان ویژه یک دانش‌آموز دختر به دلیل شدت وخامت حال‌اش به بیمارستان منتقل شد. این دومین بار است که مدرسه دخترانه معراج سقز مورد حملات شیمیایی قرار می‌گیرد.

بر اساس گزارش کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران، مدرسه دخترانه معراج در شهر سقز برای دومین بار مورد حمله شیمیایی قرار گرفت و تعدادی از دانش‌آموزان این مدرسه به دلیل مسمومیت به بیمارستان منتقل شدند.

دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ضمن مسمومیت دوباره دانش‌آموزان دختر مدرسه معراج، نیروهای یگان ویژه به داخل این مدرسه حمله بردند و دانش‌آموزان را مورد ضرب و شتم قرار دادند و در نتیجه آن برخی از دانش‌آموزان زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

بر اساس تصاویری که کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران منتشر شده، یکی از دانش‌آموزان بر اثر ضربات باتون نیروهای یگان ویژه در بیمارستان بستری شده است.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

مدرسه دخترانه معراج سقز پیش‌تر در تاریخ ۲۰ فروردین ماه سال جاری مورد حملات شیمیایی قرار گرفته بود و تعدادی از دانش‌آموزان این مدرسه بستری شده بودند که حال یکی از آنها وخیم گزارش شد.

اولین بار که این مدرسه معراج و دو مدرسه دیگر همزمان در سقز مورد حمله شیمیایی قرار گرفتند والدین و شهروندان خشمگین مقابل دست به اعتراض زدند و زمانی که نیروهای انتظامی در محل حاضر شدند، آنها را فراری دادند و پرچم جمهوری اسلامی را از بالای درب مدرسه پایین کشیدند.

اما این بار نیروهای یگان ویژه مدرسه عازم شدند و به سرکوب دانش‌آموزان مسموم شده پرداختند.

تاکنون بیش از چهار ماه از مسمومیت سریالی دانش‌آموزان عمدتا دختر در مدارس سراسر ایران می‌گذرد، عامل یا عاملان این مسمومیت شناسایی نشده و مسئولان تنها به وعده‌های عمل نشده اکتفا کرده‌اند.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ با صدور بیانیه‌ای درباره حملات شیمیایی به مدارس ایران این حملات را «بدحالی» دانش‌آموزان نه به علّت‌های پیچیده، و نه به دلیل استفاده از انواع سموم، که ناشی از «مواد، ابزار و انگیزه‌های بسیار بسیط» خواند. این وزارت‌خانه امنیتی مدعی شد که در هیچ یک از یافته‌های صحنه‌ای و بررسی‌های آزمایشگاهی در معتبرترین آزمایشگاه‌های کشور، هیچ‌گونه ماده سمی که قابلیت ایجاد مسمومیت را دارا باشد، مشاهده نشده است.

وزارت اطلاعات در حالی چنین ادعاهایی را مطرح می‌کند که هفته گذشته سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای خبر داد که اطلاعاتی را از یک پزشک در داخل ایران دریافت کرده مبنی بر اینکه وزارت بهداشت پروتکلی را برای مراکز درمانی در کشور صادر کرده که به کادر پزشکی دستور می‌دهد علائمی را که دختران دانش‌آموز در اثر حملات گاز شیمیایی متحمل می‌شوند به «استرس» نسبت دهند.

سازمان عفو بین‌الملل همچنین در فراخوانی برای اقدام فوری، اعلام کرده بود که از زمان انتشار خبر حملات شیمیایی به مدارس، مقامات به دنبال پنهان کردن شدت و مقیاس آنها بودند و هنوز تحقیقات مؤثر و مستقلی صورت نگرفته یا اقدامات معناداری برای پایان دادن به آنها انجام نداده‌اند.

مسمومیت دانش‌آموزان نگرانی‌های زیادی به همراه داشته و در برخی شهرها مانند زنجان والدین تصمیم گرفتند برای حافظت از فرزندان‌شان مقابل مدارس کشیک بدهند.

در پی تداوم و گسترش مسمومیت سریالی دانش‌آموزان، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان چهارم اردیبهشت ماه در بیانیه‌ای خواستار «تشکیل کمیته‌های مردمی برای حفاظت از دانش‌آموزآن مدارس در برابر حملات شیمیایی و زنجیره انسانی در اطراف مدارس» شده بود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.