ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کانادا یک نهاد و ۹ فرد دیگر در ایران را به دلیل نقض حقوق بشر تحریم کرد

مدیران یک شرکت پهپادسازی، افرادی که در بازداشت ژینا (مهسا) امینی دست داشتند و زندان رجایی‌شهر به‌دلیل نقض فاحش حقوق بشر در ایران، در فهرست جدید تحریم‌های کانادا قرار دارند.

دولت کانادا یازدهمین بسته تحریمی خود علیه جمهوری اسلامی را چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت / ۳ مه به‌اجرا گذاشت. یک نهاد و ۹ فرد به دلیل نقض حقوق بشر در ایران مشمول این تحریم‌ها شده‌اند.

بر این اساس، زندان رجایی‌شهر کرج، ابوالفضل ناظری، نایب رئیس هیئت مدیره شرکت تحقیقات هوافضا و خدمات مهندسی پرآور پارس؛ محسن اسدی عضو هیئت مدیره شرکت پرآور پارس؛ محمدصادق حیدری‌موسی عضو هیئت مدیره پرآور پارس؛ محمدرضا محمدی عضو هیئت مدیره پرآور پارس؛ عنایت‌الله رفیعی از اعضای گروهان بازداشت‌کننده مهسا (ژینا) امینی؛ فاطمه قربان‌حسینی از عوامل دستگیری مهسا امینی؛ پرستو صفری از گروهان دستگیرکننده مهسا امینی؛ علی خوشنام‌وند از عوامل دستگیری مهسا امینی؛ و پرویز آبسالان جانشین فرمانده کل سپاه استان سیستان و بلوچستان در فهرست تحریم‌های جدید کانادا علیه جمهوری اسلامی قرار گرفتند.

شرکت پرآور پارس، تولیدکننده بزرگ هواپیماهای بدون سرنشین در ایران است و جمهوری اسلامی این پهپادها را در جریان جنگ اوکراین در اختیار روسیه قرار داده است.

بدین ترتیب هرگونه معامله‌ای با نهاد و افراد فهرست‌شده ممنوع خواهد بود و دارایی‌های آن‌ها در کانادا مسدود خواهد شد.  براساس قانون مهاجرت و حفاظت از پناهندگان در کانادا، افراد نامبرده اجازه پذیرش در کانادا را نیز نخواهند داشت.

دولت کانادا گفته است:

ما به پیگرد کسانی که از اقدامات مذموم رژیم ایران علیه مردمش حمایت می‌کنند ادامه خواهیم داد و تضمین خواهیم کرد که جامعه بین‌المللی رویکردی هماهنگ اتخاذ کند.

ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا نیز در این‌باره گفت:

تعهد کانادا به حقوق بشر تزلزل‌ناپذیر است و ما همیشه صدای کسانی که به حمایت ما نیاز دارند مانند زنان، مردان و کودکان ایران را بازتاب خواهیم داد. ما تمام تلاش خود را برای پاسخگویی به اقدامات بی‌ثبات‌کننده رژیم ایران که نه تنها بر مردم ایران که بر صلح و امنیت جهانی تأثیر می‌گذارند، انجام خواهیم داد.

کانادا تاکنون ۱۵۶ فرد و ۱۹۲ نهاد ایرانی از جمله افرادی از سپاه پاسداران و مقامات ارشد دستگاه اطلاعاتی امنیتی و اقتصادی رژیم ایران را تحریم کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.