ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در ضرورت همبستگی با ملت بلوچ

از شهریور سال گذشته تا امروز ۱۲۳ زندانی بلوچ اعدام شده‌اند. فقط طی ۷۲ ساعت گذشته حکم اعدام ۱۸ نفر اجرا شده است.

موج اعدام‌های تلافی‌جویانه محکومان موادمخدر و قتل بلوچ‌ها در زندان‌های سراسر ایران از سر گرفته شده است. هیچ آمار دقیقی از اعدام‌شدگان بلوچ در دست نیست. در این میان نیز دستگیری متهم به قتل فرمانده آگاهی سراوان به اتهام همکاری با «جیش العدل» سناریویی هراس‌انگیز به نظر می‌رسد.

از شهریور سال گذشته تا امروز ۱۱۷ زندانی بلوچ اعدام شده‌اند. فقط طی ۷۲ ساعت گذشته حکم اعدام ۱۲ نفر اجرا شده است. بر اساس منابع خبری حال‌وش، یک تن از این اعدامی‌ها زنی گمنام است و اسامی دیگر به شرح زیر هستند:

موسی گرگیج، احسان گرگیج، امین الله کریمی، عبداله زاروزهی، مدینه سبزوان، محمد شیبک، عیدمحمد شادمان، گل‌محمد ناروئی، عبدالستار شاهوزهی، نعمت اله ریگی لادیز، محمود رحمانی.

در حالی‌که مرکز، جمعه به جمعه در انتظار مصرف اخبار اعتراضات مردم بلوچ نشسته، خود در برابر بی‌عدالتی و کشتار بلوچ‌ها سکوت کرده است.

ما به عنوان بخش کوچکی از جامعه بلوچستان هشدار می‌دهیم که سکوت و بی‌توجهی به کشتار جان‌های به حاشیه‌رانده‌شدگان و زندانیانی که بدون طی روندهای حقوقی و قانونی شفاف و به شکل ضرب‌العجل در هفت ماه گذشته بارها و بارها تکرار شده است، روزهای سیاهی را برای ما ترسیم می‌کند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

ایستادگی در برابر عادی‌سازی و سیاست‌زدایی از کشتار بلوچ‌ها و سایر ملل/اتنیک‌های اقلیت شده، سیاستی است که آزادی‌خواهان، انقلابیون و نیروهای مترقی باید مسئولانه و با جدیت آن را پیگیری کنند.

ما ضمن محکوم کردن احکام اعدام زندانیان عرب که آن‌ها نیز پوشش خبری محدودی دارند، از هم‌سنگران، یاران و دسگوهاران خود می‌خواهیم با صدای بلند این جنایات را محکوم کنند.

 نام کشته‌شدگان گمنام، قربانیان نظام سلطه و استثمار را فریاد بزنیم و علیه ماشین کشتار و سرکوب بایستیم.

از دسگوھاراں بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.