ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون امنیتی استاندار بوشهر از بازداشت حداقل هشت تن از کارگران پروژه‌ای نفت و گاز به دلیل اعتصاب خبر داد

حکومت برای پایان دادن به اعتصاب کارگران پروژه‌ای نفت و گاز چند کارگر را بازداشت کرده است. معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر اعتصاب کارگران را سازمان‌یافته توصیف کرد و در یک اتهام‌زنی آنها را به «شبکه خارج از کشور» منسوب کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر ادعا کرد با بازداشت شماری از کارگران اعتصابی، اعتصاب کارگران پروژه‌ای نفت و گاز «شکسته شده است» و کارگران «به سر کار بازگشته‌اند».

اکبر پورات صبح ۲۴ اردیبهشت اعتصاب کارگران پروژه‌ای نفت و گاز را به آنچه که «شبکه‌های خارج از کشور» خواند، نسبت داد. او گفت: «اعتصاب کارگری در منطقه پارس جنوبی سازمان‌یافته با حمایت شبکه‌های خارج از کشور بود که با رصد انجام‌شده لیدرهای اصلی داخلی آنها شناسایی شد.»

پورات اسامی کارگران بازداشت شده را که آنها را به «لیدری اعتصابات» متهم کرد، اعلام نکرد اما گفت که «با تلاش سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات» هشت تن از کارگران که اعتصابات را هدایت می‌کردند، شناسایی و بازداشت شدند.

به ادعای او کارگران بازداشت شده «در منطقه پارس جنوبی از طریق فضای مجازی و حقیقی برای تداوم اعتصاب کارگری آن را مدیریت می‌کردند.»

اعتصاب کارگران پروژه‌ای نفت و گاز از نخستین روز اردیبهشت آغاز شد و کارگران پروژه‌ای تحت قرارد نزدیک به ۱۰۰ شرکت‌های پیمانکاری با مطالبه افزایش فوری ۷۹ درصدی دستمزد، کاهش ساعت و روز کار، بهبود وضعیت خوابگاه‌ها و کیفیت غذا به آن پیوستند. در همان نخستین روزهای اعتصاب، مدیرعامل منطقه ویژه انرژی عسلویه کارگران اعتصابی را به اخراج در صورت عدم بازگشت به کار تهدید کرد. برخی منابع خبری نزدیک به کارگران از جایگزینی نزدیک به ۴۰۰۰ کارگر اعتصابی با کارگران جدید خبر دادند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار بوشهر بدون اینکه در باره اخراج کارگرانی که اعتصاب کرده بودند، توضیح بدهد، گفت برای اشتغال ده هزار نفری در منطقه پارس جنوبی فراخوان داده شده است. به گفته پورات هشت شرکت پیمانکاری «به‌سبب عدم همکاری در عدم اشتغال و به‌کارگیری نیروهای بومی و دامن زدن به حوزه اعتصاب کارگری در لیست سیاه قرار گرفته‌اند».

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت و گاز هنوز خبر بازداشت هشت تن از کارگران پروژه‌ای را رد یا تایید نکرده است. پیشتر در جریان اعتراض‌های کارگران نفت در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۰۰ تن از کارگران پروژه‌ای بازداشت شده بودند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.