ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هفتمین نمایشگاه کتاب تهران بدون سانسور: غلبه فرهنگ بر اقتصاد

فرشته نزاکتی - وفاداری به کتاب افست با شمارگان مشخص از مهم‌ترین ویژگی‌های نشر کتاب ارزان در سوئد است. با نعمت علیمرادی، مدیر این انتشاراتی پرسابقه و دیرپا در تبعید گفت‌وگو کرده‌ایم.

هفتمین نمایشگاه کتاب تهران بدون سانسور از ۴ مه تا ۶ ژوئن در شهرهای مختلف اروپای مرکزی و در تورنتو کانادا و لس‌آنجلس آمریکا برگزار می‌شود. یک نمایشگاه متفاوت که کتاب را به محل سکونت ایرانیان دور از وطن در چهارگوشه جهان می‌برد.

نعمت علیمرادی، مدیر انتشارات کتاب ارزان در سوئد سالیان درازی‌‌ست که با وجود پراکندگی ایرانیان در خارج از کشور در کار نشر و پخش کتاب است و در این زمینه همچنان به کتاب کاغذی و به چاپ افست وفادار مانده است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های چاپ افست این است که تیراژ کتاب مشخص و شمارگانی که از یک عنوان کتاب به فروش رفته قابل تشخیص و لذا حدود حقوق ناشر و نویسنده نیز مشخص است. با نعمت علیمرادی گفت‌وگو کرده‌ایم:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

مدیر انتشارات کتاب ارزان در سوئد در مصاحبه با زمانه می‌گوید که در هفتمین نمایشگاه کتاب تهران با پنج عنوان کتاب تازه که دو عنوان آن از آثار ادبیات خلاق نوشته زنان است حضور دارد. علیمرادی به نکته مهمی اشاره می‌کند: در نظر او تأثیر فرهنگی نمایشگاه کتاب تهران بدون سانسور و سهمی که این نمایشگاه در مبارزه با سانسور دارد، از بازدهی اقتصادی و تأثیر آن بر گردش مالی نشر مستقل دیاسپورا مهم‌تر است. بسیاری از ناشران ایرانی دقیقاً با همین انگیزه در تبعید فعالیت می‌کنند. علیمرادی اما می‌گوید با این‌حال نباید از اقتصاد نشر غفلت کرد. مدیر انتشارات کتاب ارزان یادآوری می‌کند که جامعه ایرانی اصولاً جامعه کتابخوان نیست. علاوه بر این نسل جوان در خارج از ایران با زبان و کتاب فارسی بیگانه شده است. او روابط ناشران با هم در خارج از ایران در مجموع مثبت ارزیابی می‌کند در این معنا که به رغم پاره‌ای مشکلات همکاری در مجموع میسر است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.