ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم سه بار اعدام جواد روحی در دیوان عالی کشور نقض شد

جواد روحی، از بازداشت‌شدگان اعتراضات ۱۴۰۱ در آمل به اتهام «آتش زدن مقر راهنمایی و رانندگی» در روز ۳۰ شهریور در نوشهر به «سه بار اعدام» محکوم شده بود.

مجید کاوه، وکیل دادگستری در توییتر نوشت شعبه نهم دیوان عالی کشور فرجام‌خواهی ‌موکلش جواد روحی⁩ نسبت به حکم محکومیت سه بار اعدام⁩ و سایر مجازات ها را پذیرفته و رأی شعبه یک دادگاه انقلاب ساری ‌را نقض⁩ و پرونده را جهت رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارسال کرده است.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

شعبه اول دادگاه انقلاب ساری اواخر سال ۱۴۰۱ جواد روحی را از بابت اتهام‌های «افساد فی‌الارض، محاربه، ارتداد از طریق هتک حرمت به قرآن از طریق آتش‌ زدن قرآن کریم و توهین به مقدسات، احتراق و تخریب اموال و تحریک برخی از شهروندان به ایجاد ناامنی و اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی کشور» به سه بار اعدام محکوم کرده بود.

طبق دادنامه صادره علیه جواد روحی، او به همراه چند معترض دیگر به اتهام «ساخت کوکتل‌مولوتف و پرتاب آن به داخل مقر راهنمایی رانندگی میدان آزادی که باعث حریق و صدمات جدی به مکان پلیس شده» به اعدام محکوم شد.

در این دادنامه علاوه بر اشاره به اتهام انتسابی آتش زدن مقر پلیس راهنمایی و رانندگی و برخی دیگر از ساختمان‌های عمومی، به «آتش زدن قرآن، روسری و سر دادن شعار علیه علیه کشف حجاب و رقص مختلط» نیز اشاره شد. بنا به اطلاع یک منبع آگاه، جواد روحی در دادگاه گفت «به هیچ وجه قرآن را آتش نزده است، و تحت شکنجه از او اعتراف گرفته شده است»، او هم‌چنین تأکید کرد «دانشجویی جزوه‌ای را پرتاب کرده و قران نبوده است». 

در دادنامه صادره علیه جواد روحی بارها به اعترافات او در دوران بازجویی استناد شده بود. در حالی که طبق اطلاع یک منبع آگاه، بازجوها جواد روحی را در زمان بازداشت برای گرفتن اعتراف اجباری به شدت شکنجه کرده بودند.

در جرایان دادگاه، علیرغم رد تمامی اتهامات توسط جواد روحی و اظهارات وکیل تسخیری او در جلسه دفاعیات، شعبه اول دادگاه انقلاب ساری در دادنامه ای که صادر کرده، دفاعیات صورت گرفته را «بلاوجه و غیرموثر» دانسته و نهایتا این معترض بازداشتی را به سه بار اعدام محکوم کرد.


این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.