ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درگیری‌های نظامی به منطقه مرزی بلگورود روسیه کشیده شد

گفته می‌شود یک روز پیش روس‌های طرفدار اوکراین به منطقه مرزی حمله کردند تا منطقه غیرنظامی ایجاد کنند. اکثر ساکنان منطقه از آن‌جا گریخته‌اند.

صبح سه‌شنبه ۲ خرداد / ۲۳ مه درگیری‌ها در چندین شهر هم‌مرز با اوکراین در منطقه بلگورود واقع در غرب روسیه ادامه داشت. ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار بلگورود در تلگرام نوشت: «پاکسازی تروریست‌ها از منطقه توسط وزارت دفاع و دیگر نیروهای امنیتی ادامه دارد.»

بر اساس اطلاعات موجود تاکنون تلفات جانی در میان غیرنظامیان مشاهده نشده است، اما به‌گفته گلادکوف هنوز برای بازگشت ساکنان زود است. فرماندار بلگورود گفت پدافند هوایی روسیه هواپیماهای بدون سرنشین را بر فراز منطقه شناسایی و سرنگون کردند.

روز دوشنبه یکم خرداد / ۲۲ مه درگیری در منطقه گریوورون در مرز اوکراین آغاز شد. به‌گفته گلادکوف، یک «جوخه جاسوسی و خرابکاری» وارد منطقه شده بود. دو سپاه داوطلب متشکل از شهروندان روسی که در کنار اوکراین در جنگ می‌جنگند، مسئولیت این حمله را برعهده گرفتند. آن‌ها گفتند که هدف ایجاد یک منطقه غیرنظامی در امتداد مرز برای جلوگیری از گلوله‌باران مداوم خاک اوکراین است. دولت در کی‌یف هرگونه دخالت در این اقدام را رد کرد.

یگان‌های «سپاه داوطلب روسیه» و «لژیون آزادی روسیه» متشکل از شهروندان روسی در تلگرام ادعا کردند که نیروهای آنها مسئول این درگیری‌ها هستند. در جنگ علیه اوکراین، هر دو واحد در کنار کی‌یف می‌جنگند.

این دو گروه در کانال تلگرام از مردم منطقه خواستند مقاومت نکنند و گفتند «ما دشمن آن‌ها نیستیم». آن‌ها افزودند: «آزادی نزدیک است».

آندری چرنیاک، نماینده اطلاعات اوکراین نیز گفت شهروندان روس پشت این حمله برون‌مرزی قرار دارند.

میخائیلو پودولیاک، مشاور ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، در توییتر نوشت اوکراین «هیچ ربطی به این حملات ندارد». او افزود «جنبش مسلحانه چریکی» برای مقابله با «یک حکومت توتالیتر» پدید آمده است و «اوکراین با علاقه رویدادهای منطقه بلگورود در روسیه را دنبال و اوضاع را بررسی می‌کند».

میزان درگیری‌ها مشخص نیست. اکثر ساکنان از منطقه فرار کرده‌اند. به‌گفته مقامات محلی هشت نفر زخمی شدند. گلادکوف صبح سه‌شنبه اعلام کرد که دو تن از ساکنان مجروح همچنان در روستاهای درگیر در جنگ هستند و نیروهای امنیتی تاکنون نتوانسته‌اند برای مراقبت از آنها به این مناطق بروند.

شهر بلگورود در حدود ۸۰ کیلومتری خارکف (خارکیف) در شرق اوکراین، دومین شهر بزرگ این کشور است.

روسیه شنبه گذشته اعلام کرد که پس از ماه‌ها نبرد شهر باخموت را به‌طور کامل تصرف کرده است. به‌گفته برخی از صاحب‌نظران این موفقیت روسیه می‌تواند تأثیر مهمی بر روند جنگ بگذارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.