ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارتون هفته: اردوغان و سوء استفاده از باورهای دینی برای حفظ قدرت

بخش مهمی از رأی‌دهندگان که دغدغه دین دارند، به ویژه در فلات آناتولی، اردوغان را برگزیدند. او چهره‌ی مسلمانی مومن را از خود به نمایش گذاشته است. کارتون این هفته در همین رابطه از جواد مراد، کارتونیست سوری است. منبع: کارتون‌موومنت

دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه یکشنبه ۲۸ مه / ۷ خرداد برگزار خواهد شد. به گزارش هیئت انتخابات ترکیه، در دور نخست که دو هفته پیش برگزار شد، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری کنونی، ۴۹,۵۱ درصد و کمال قلیچداراوغلو، رهبر مخالفان ۴۴,۸۸ درصد آرا را کسب کردند.

پیش از این تصور می‌شد که قلیچداراوغلو بخت قابل توجهی برای پیروزی دارد اما آن طور که شماری از تحلیلگران سیاسی ترکیه می‌گویند، بخش مهمی از رأی‌دهندگان که دغدغه دین دارند، به ویژه در فلات آناتولی، اردوغان را برگزیدند. رییس‌جمهوری فعلی اکنون بخت اصلی پیروزی در دور دوم شناخته می‌شود؛ به ویژه پس از آنکه سنان اوغان، سومین نامزد انتخابات ریاست جمهوری ترکیه که در دور نخست ۵,۲۵ درصد آراء را به‌دست آورده بود، در دور دوم از اردوغان حمایت کرد. اوغان گرایش‌های ناسیونالیستی شدید دارد و کارزارش بر تبلیغات ضدمهاجران تمرکز داشت.

رجب طیب اردوغان در سال‌های اخیر چهره‌ی هرچه دیندارتری از خود به نمایش گذاشته و در راستای افزایش محدودیت‌های مذهبی بر آزادی‌های اجتماعی گام برداشته است. چهره دیندار و مسلمان رئیس جمهوری فعلی در دولتی که بر پایه جدایی دین از سیاست پس از فروپاشی امپراتوری عثمانی تشکیل شد، به نفع تو تمام شده است. اردوغان با تشکیل ائتلافی متشکل از حزب‌های اسلامیست و ناسیونالیست به پیروزی رسید.

سلیم کورو، تحلیلگر اندیشکده تپاو در آنکارا دراین‌باره به نشریه‌ی هایفن می‌گوید:

تصویر متدین و باتقوا در مرکز کیش شخصیت اردوغان قرار دارد. اقتصاد وضع خوبی ندارد و این اتفاق زمان حکمرانی اردوغان رخ داد اما مردم از خودشان می‌پرسند: "به که اعتماد کنم؟ ... چه کسی حس استثئناء بودن مرا حفظ می‌کند؟ دین بخشی از این حس استثناء بودن است.

کارتون زیر با عنوان «اردوغان و سوء استفاده از دین برای هدف‌های انتخاباتی» از جواد مراد، کارتونیست سوری ساکن بلژیک، در همین راستا انتخاب شده است.

«اردوغان و سوء استفاده از دین برای هدف‌های انتخاباتی»، اثر جواد مراد، کارتونیست سوری ساکن بلژیک ــ منبع: کارتون‌موومنت
«اردوغان و سوء استفاده از دین برای هدف‌های انتخاباتی»، اثر جواد مراد، کارتونیست سوری ساکن بلژیک ــ منبع: کارتون‌موومنت

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.