ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درگیری خونین در ناحیه پاسگاه ساسولی شهرستان هیرمند در مرز ایران و افغانستان

از میزان آسیب‌های ناشی از درگیری اطلاع روشنی در دست نیست. خبرگزاری رویترز شمار کشته‌شدگان را سه نفر اعلام کرده است: دو نفر در سوی ایران و یک نفر در سوی افغانستان.

درگیری شش ساعت ادامه داشته است و سپس گویا به مذاکره برای کنترل درگیری پرداخته‌اند. خبرگزاری رویترز شمار کشته‌شدگان را سه نفر اعلام کرده است: دو نفر مرزبان ایرانی و یک جنگنده طالبان. خبرگزاری ایرنا هم تعداد کشته‌شدگان ایرانی را دو نفر گزارش کرده است.

بنابر آنچه در رسانه‌های ایران و افغانستان منتشر شده درگیری خونین حدود ساعت ۱۰ صبح شش خرداد آغاز شده است. سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در مورد نحوه‌ی شروع درگیری گفته است:

حدود ساعت ۱۰ امروز ششم خرداد ماه نیروهای طالبان از سمت کشور افغانستان بدون در نظر گرفتن و رعایت قوانین بین‌المللی و حسن همجواری با انواع سلاح مبادرت به تیراندازی به پاسگاه ساسولی واقع در حوزه هنگ مرزی زابل کردند که با واکنش قاطعانه مرزبانان مواجه شدند.

پاسگاه مرزی ساسولی در محدوده زابل، محل درگیری مرزبانان ایران و افغانستان در تاریخ ۶ خرداد ۱۴۰۲
پاسگاه مرزی ساسولی در محدوده زابل، محل درگیری مرزبانان ایران و افغانستان در تاریخ ۶ خرداد ۱۴۰۲

روایت سایت "۸ صبح" افغانستان در این مورد چنین است:

منابع محلی در ولایت نیمروز از توقف درگیری میان طالبان و مرزبانان ایرانی در این ولایت خبر می‌دهند. منابع به‌ روزنامه ۸صبح می‌گویند که این درگیری چاشت روز شنبه، ۶ ثور، میان طالبان و مرزبانان ایرانی پس از آن آغاز شد که نظامیان ایرانی به خاک افغانستان تیراندازی کرده‌اند. براساس معلومات منابع، در اثر این درگیری‌ها یک تن از باشنده‌گان نیمروز کشته و دست‌کم ۱۰ تن به‌شمول زنان و کودکان زخم برداشته‌اند. این درگیری پس از نزدیک به شش ساعت اکنون توقف یافته است.

به گزارش ایسنا «در پی درگیری بین نیروهای مرزبانی ایران و طالبان افغانستان، از ساعت ۱۲:۲۰ دقیقه امروز پل ابریشم توسط نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با توقف یک دستگاه کامیون بر روی این پل مسدود شده است.»

خبر پیشین در همین باره

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • واقعیت کمتر توجه شده

    درود من هیچ کار سیاسی انجام نمیدهم وکاری به سیاست ندارم واپوزوسیون رژیم حالی ایران هم نیستم اما واقعیت این است که بخشی از حکومت ایران از زمان شروع اعتراضات شهریور گذشته باور دارد راهی که به نفع حکومت است جنگ هست مدتی متوجه عربستان بودند اما با وساطت چین با عربستان اشتی کردند بعد متوجه جمهوری آذربایجان شدند اما چون احتمالا اردوغان برنده میشه واون طرف جمهوری آذربایجان رو دارد رفتن به سمت طالبان درست است که ایران کاملا درست میگه وموضوع حق آبه هیرمند حق ایران است وطالبان دارد زورگویی میکند اما شاید اگر اعتراضات اخیر در ایران نبود اصلا پافشاری ایران بر حقش به این صورت نبود کما اینکه چند سال هست انقدر پافشاری نمیکند اما واقعیت هر جنگی این هست که سربازان اجباری از اصلی ترین قربانیان جنگ هستند حتی به اوکراین وروسیه نگاه کنیم بسیاری از قربانیان که کشته یا معلول یا دارای آسیب جسمی وروانی از دو طرف میشوند سربازان اجباری هستند وواقعیت این است که جریانهای فمنیستی در جریان زیاد با سربازی اجباری مخالفت نمیکنند چون بسیاریشون دوست دارند همیشه مردان وپسران در نقش ظالم باشند ودر نقش قربانی قرار گرفتنشون با تبلیغاتشون نمیخواند از اون طرف فمنیستی هایی که با سربازی اجباری مخالفت میکنند از طرف برخی جریانات ملی گرا متهم به این میشوند که مخالف امنیت کشور هستند چون به هرحال تامین امنیت بسیاری از کشورها از طریق سربازی اجباری انجام میشود وامنیت موضوعی نیست که بشود نادیده گرفت به هرحال این اخبار میتواند نگران کننده باشد البته بخشی از حکومت ایران هم موافق جنگ نیست به هرحال ممکنه همش در حد جنگ سرد وتنش لفظی باقی بماند