ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک گروه هکری، سایت نهاد ریاست جمهوری را هک و اسناد آن را افشا کرد

هکتیوست‌ها سایت نهاد ریاست جمهوری اسلامی ایران را هک و اسنادی در ارتباط با جلسات محرمانه نهادهای امنیتی و نظامی برای سرکوب، بدهی دولت سوریه به ایران و فروش ارز در بازار آزاد توسط نهادهای نظامی منتشر کردند.

«قیام تا سرنگونی» در کانال خود در تلگرام چندین سند از جلسات محرمانه، نامه‌نگاری نهادهای امنیتی و مکاتبات مقام‌های دولتی را افشا کرد. بخشی از این اسناد فاش‌شده مربوط به وضعیت اقتصادی، فساد مالی و روابط اقتصادی ایران و سوریه است و بخش دیگری هم جلسات ویژه سپاه پاسداران برای سرکوب دانشجویان و اساتید معترض.

• در یک سند فاش‌شده از ستاد اطلاع‌رسانی اقتصادی دولت مشخص شده است که ذخایر استراتژیک بنزین ایران به پنج روز کاهش یافته و دولت برای تامین بنزین مورد نیاز ناچار به واردات ۱۴۰ میلیون لیتر شده است.

کمبود بنزین و احتمال افزایش دوباره قیمت آن یا کاهش سهمیه سوخت در ماه‌های اخیر از زبان برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران اسبق وزارت نفت بیان شده اما دولت این مساله را تکذیب کرده است.

• فروش نفت توسط نهادهای نظامی و فروش ارز حاصل از آن به نرخ آزاد هم موضوع یکی دیگری از مکاتبات محرمانه فاش شده میان رئیس کل بانک مرکزی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و معاون اول رئیس جمهوری است.

رئیس کل بانک مرکزی در اسفند ۱۴۰۱ به رئیس ستاد کل متشرک نیروهای مسلح نوشته است: مقرر گردید ۴۰۰ میلیون یورو از ارزهای دریافتی در سال ۱۴۰۱ با نرخ تامین ارز واردات کالاهای اساسی به بانک مرکزی فروخته شود. در بند دوم این نامه محرمانه آمده است: «مقرر گردید در سال ۱۴۰۱ کلیه نیروهای مسلح ۵۰ درصد ارز دریافتی فروش نفت را با نرخ تامین کالاهای اساسی، ۲۰ درصد را با نرخ خرید حواله و ۳۰ درصد را با نرخ خرید اسکناس مرکز مبادله ارز و سکه» به بانک مرکزی تحویل دهند.

• محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران هشتم فروردین ۱۴۰۱ در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهوری فروش ارز فروش نفت نیروهای مسلح در بازار آزاد را «عاری از صحت» دانسته و ادعا کرده است که فروش نفت توسط دو قرارگاه سپاه پاسداران «با هماهنگی بانک مرکزی» و «نظارت کامل» بوده و ابلاغیه‌های مرتبط با فروش نفت برای تامین بودجه بنیه دفاعی به تمامی نهادهای مسلح، از جمله سپاه پاسداران ابلاغ شده است.

• یک سند دیگر هم گزارش محمد مخبر، معاون اول رئیس دولت به رهبر جمهوری اسلامی در باره تسویه بدهی‌های دولت سوریه به ایران را فاش کرده است. در این نامه که تاریخ ندارد و تنها عنوان فوق سری بر آن درج شده است، بدهی غیرنظامی و غیر امنیتی سوریه به ایران تا سال ۱۳۹۹ حدود ۱۱٬۶ میلیارد دلار اعلام شده است. مخبر به خامنه‌ای نوشته: «بدهی‌های مربوط به مسائل نظامی و امنیتی پس از تهیه توسط نیروی قدس و تایید وزارت کشور سوریه به این فهرست افزوده خواهد شد».

بر اساس این نامه ایران «به منظور تسویه مابقی مطالبات از سوریه، فهرست دارایی‌ها شناسایی‌شده درخواستی» را که شامل «بخشی از سهام شرکت‌های دولتی، تملک یا شراکت در دارایی‌های دولتی سوریه، واگذاری یا مشارکت در راه‌اندازی و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه کاره دولتی سوریه، مالکیت پروژه‌های دولتی نیازمند بازسازی، کسب بخشی از عواید دولت سوریه از محل دارایی‌ها و خدمات، کسب عواید ناشی از پروژه‌های دولتی جدید و دریافت زمین برای مجتمع‌های مسکونی و تجاری» به دولت سوریه ارائه کرده است.

• بخشی از این اسناد فاش‌شده هم به جلسات مشترک «کمیته مشترک دانش و اطلاعاتی- امنیتی دانشگاه‌ها» قرارگاه ثارالله تهران سپاه پاسداران در سال ۱۴۰۱ و همزمان با اعتراضات سراسری در واکنش به قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی مربوط است. در یکی از این اسناد سپاه پاسداران از «برخورد کمیته انضباطی» برخی دانشگاه‌ها با دانشجویان اعلام نارضایتی کرده است.

• در یک سند دیگر هم اعلام شده سپاه پاسداران در نامه‌ای محرمانه خواسته است اسامی «اساتیدی که تند هستند و باید با آنها برخورد صورت بگیرد» را به این نهاد نظامی و امنیتی اعلام کنند.

• قرارگاه ثارالله سپاه تهران احکام انضباطی صادرشده علیه دانشجویانی را که در اعتراض‌های سال ۱۴۰۱ شرکت کردند ناکافی دانسته و از این موضوع ابراز ناخرسندی کرده است.

• نامه محرمانه معاون امنیتی شورای امنیت کشور به مسئولان ارشد دولتی و نظامی درباره مصوبات این شورا، مطالبات مترو تهران از دولت و گزارش وزارت اطلاعات در باره فروش دو پالایشگاه گازی پارسیان و فجر جم از دیگر اسنادی هستند که «قیام تا سرنگونی» با دسترسی به وب‌سایت نهاد ریاست جمهوری افشاء کرده است.

• گروه "قیام تا سرنگونی" که با نشانه‌هایی چون نشر عکس رهبران مجاهدین خلق، وابستگی خود را به این سازمان اعلام می‌کند، همچنین چندین تصویر از ساختار شبکه ارتباطی نهادهای حکومتی، شماره تلفن مسئولان نهاد ریاست جمهوری و دیگر نهادهای دولتی و محل استقرار سخت‌افزارهای ارتباطی نهاد ریاست جمهوری را هم منتشر کرده‌ است.

نهادهای حکومتی ایران، از جمله نهاد ریاست جمهوری که هدف حمله هکرهای «قیام تا سرنگونی» قرار گرفت هنوز واکنشی به این موضوع نشان نداده‌اند.

این گروه پیش از این نیز سایت وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را هک کرده بود.

پی‌نوشت:

گفته‌اند که سایت ریاست جمهوری هک نشده، و در حال ارتقا بوده است:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.