ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارتون هفته: وعده‌های پوچ غرب به پناهجویان افغانستانی

آمارها وعده‌های توخالی چندین کشور اتحادیه اروپا برای استقبال از پناهجویان افغانستانی پس از تسلط طالبان را نشان می‌دهند. کارتون این هفته به همین بهانه انتخاب شده و کاری است از کارتونیست اهل ترکیه، موسی ککلیک با عنوان «مهاجرت».

براساس گزارش یک نهاد فعال پناهجویی، کشورهای عضو اتحادیه اروپا «به‌طور مداوم» در اجرای وعده‌های قانونی اسکان مجدد پناهجویان افغانستانی تعلل کرده‌اند و بسیاری از افغان‌هایی را که به مرزهای اتحادیه اروپا رسیده‌اند، دوباره در معرض آسیب بیشتر قرار داده‌اند. کمیته بین‌المللی نجات رهبران اتحادیه اروپا را به «بی‌توجهی مفرط» به پناهجویان افغانستانی متهم کرده و گفته است که بسیاری از افغان‌ها در شرایط «شبیه زندان» در جزایر یونان به دام افتاده‌اند.

آمارها در این زمینه وحشتناک است. برخی از کشورها از زمان سقوط کابل و تصرف کشور به دست طالبان، اصلاً هیچ افغانستانی‌ای را به عنوان پناهنده نپذیرفته‌اند. بیش از ۹۰ درصد افغان‌هایی که توسط تیم‌های سلامت روان کمیته بین‌المللی نجات در لسبوس و آتن معاینه می‌شوند، علائم اضطراب و ۸۶ درصد افسردگی را در سال منتهی به مارس ۲۰۲۳ تجربه کرده‌اند.

بیانیه مطبوعاتی اخیر کمیته بین‌المللی نجات نشان می‌دهد که تنها ۲۷۱ پناهجوی افغانستانی در سال ۲۰۲۲ در اتحادیه اروپا اسکان داده شده‌اند، که در تضاد کامل با بیش از ۸ میلیون پناهجوی اوکراینی است که در همان سال در اتحادیه اروپا پذیرفته شدند. این رقم به این معناست که تنها ۰,۱ درصد از بیش از دویست و هفتاد هزار افغانستانی نیازمند اسکان داده شده‌اند.

این آمارها وعده‌های توخالی چندین کشور اتحادیه اروپا را برای استقبال از پناهجویان افغانستانی پس از تسلط طالبان را نشان می‌دهد. در اکتبر گذشته، آلمان وعده پذیرایی از حداقل یک‌هزار پناهجوی افغان در ماه را داده بود، اما تا کنون حتی یک افغان نیز پذیرفته نشده است. کابوسی آشنا برای بسیاری از پناهجویان از سال ۲۰۱۵.

کارتون انتخابی این هفته به همین بهانه انتخاب شده است. کاری از کار تونیست اهل ترکیه موسی ککلیک با عنوان «مهاجرت». منبع: CartoonMovement

خانواده پناهجو سوار بر کلاکت فیلم‌برداری به شکل قایق. قسمتی از کلالکت به شکل تیغ روی سر آنان قرار دارد
مهاجرت - کارتونی از موسی ککلیک کارتونیست اهل ترکیه - منبع: CartoonMovement

بخشی از متن برگرفته از گزارش «اتحادیه اروپا نه پناهگاه افغان‌ها، که زندان آن‌ها شده است» در سایت زمانه است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.