ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روسیه مدعی است که «حمله بزرگ اوکراین» را دفع کرده است

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که اوکراین می‌گوید برای یک ضد حمله بزرگ برای بازپس گیری سرزمین‌های اشغال شده‌اش آماده می‌شود.

روسیه اعلام کرده است که نیروهای این کشور حمله بزرگ اوکراین به منطقه دونتسک اوکراین را خنثی کردند و ۲۵۰ سرباز اوکراینی را کشتند و تانک‌ها و خودروهای زرهی را منهدم کردند.

وزارت دفاع روسیه بامداد روز دوشنبه در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: «در صبح روز چهارم ژوئن، دشمن حملات گسترده‌ای را در پنج بخش از جبهه در جهت جنوب دونتسک آغاز کرد.»

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین در خبررسانی روزانه‌اش در عصر روز ۴ ژوئن اعلام کرد که مسکو تلاش‌های نظامی خود را بر اشغال کامل مناطق لوهانسک و دونتسک متمرکز کرده است. در این اطلاعیه ادعای روسیه مبنی بر دفع حمله گسترده اوکراین رد یا تایید نشده است.

دونتسک یکی از چهار قلمرو اوکراین است که روسیه در سپتامبر گذشته به همراه لوهانسک، زاپوریژیا و خرسون ضمیمه خود کرد.

در بیانیه طرف روسی در مورد حملات اوکراین برای بازپس‌گیری دونتسک آمده است: «در طول روز، اشغالگران ۲۳ حمله انجام دادند که همه آنها توسط یگان‌های نیروی دفاعی دفع شد.»

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که اوکراین این حمله را با استفاده از شش گردان مکانیزه و دو گردان تانک آغاز کرده است.

در این بیانیه آمده است: «هدف دشمن این بود که در جایی که تصور می‌کرد آسیب‌پذیرترین بخش جبهه جنگ است، از خطوط دفاعی ما عبور کند».

روسیه اعلام کرد که نیروهایش ۲۵۰ سرباز اوکراینی را کشتند و ۱۶ تانک، سه خودروی جنگی پیاده نظام و ۲۱ خودروی زرهی جنگی را نیز منهدم کردند.

این وزارتخانه افزود که والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش روسیه در آن زمان «در یکی از پست‌های فرماندهی خط مقدم جبهه جنگ» بود.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در سخنرانی ویدئویی عصر یکشنبه شب خود هیچ اشاره‌ای به این حمله ادعایی نکرد. او پیشتر گفته بود که کی‌یف آماده اقدام و آغاز ضدحمله است.

همزمان مقام‌های نظامی اوکراین هم می‌گویند برای بازپس گیری سرزمین‌های اشغالی آماده شده‌اند. این سخت به آن معنا است که کلیه خطوط تماس میان نیروهای نظامی دو کشور عرصه ضدحمله آتی خواهند بود. یعنی به جز چهار منطقه‌ای که در جنگ کنونی اشغال شده، شبه جزیره کریمه هم که در سال ۲۰۱۴ به روسیه ضمیمه شد احتمالا در این طرح قرار دارد. اوکراین بازپس‌گیری کریمه را هم از اهداف اصلی خود در جنگ کنونی می‌داند.

تاکنون اخبار ضد و نقیضی در مورد نحوه ضدحمله و تلاش اوکراین برای ضربه‌زدن به روسیه در طول فصل بهار و تابستان منتشر شده است. گفته می‌شود ضدحمله اوکراینی‌ها شامل یک سری حملات اولیه و محدود برای تضعیف نیروها و تأسیسات نظامی روسیه و متعاقب آن یک حمله بزرگ خواهد بود یا اینکه به صورت همزمان چندین حمله در مقیاس بزرگ و کوچک در کل خط مقدم ۱۱۰۰ کیلومتری رخ خواهد داد.

اوکراین در هفته‌های اخیر به دنبال تضعیف مواضع روسیه بوده است. اواخر ماه گذشته، یک مقام ارشد اوکراین گفت که عملیات مقدماتی مانند تخریب خطوط تدارکات یا انفجار انبارها از قبل آغاز شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.