ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروهای امنیتی چهار فعال مدنی کُرد را بازداشت کردند

تا این لحظه از اتهامات مطروحه و نیز مکان نگهداری این چهار فعال مدنی اطلاعی در دست نیست.

نیروهای امنیتی در روزهای گذشته شماری از فعالان مدنی کُرد را در شهرهای جوانرود و سنندج بازداشت کردند.

شبکه حقوق بشر کردستان، اسامی بازداشت‌شدگان را مسعود میرزایی، ابراهیم میرزایی، هوزان باباکرمی و یاسر نوری اعلام کرده است.

بر بنیاد این گزارش، دوشنبه دوم مردادماه ۱۴۰۲، ماموران امنیتی در پلیس‌راه سنندج-کرمانشاه، مسعود میرزایی، ۵۳ ساله و اهل سنندج را بدون ارائه حکم قضایی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل کرده‌اند.

در این گزارش آمده است که این فعال مدنی مدتی پیش «جراحی قلب باز» انجام داده و به دیابت نیز مبتلاست.

بر اساس این گزارش مسعود میرزایی از زمان بازداشت تاکنون از دسترسی به خدمات درمانی محروم بوده است.

همزمان نیروهای امنیتی، ابراهیم میرزایی دیگر برادر این فعال مدنی را در محل کارش در سنندج بدون ارائه حکم قضایی بازداشت کردند.

به نوشته شبکه حقوق بشر، نیروهای امنیتی در همان روز هوزان باباکرمی، فعال مدنی و مدرس زبان کُردی را در سنندج نیز بدون ارائه حکم قضایی و با توسل به خشونت بازداشت کردند.

در ادامه فشارها، احضار و بازداشت فعالان و کنشگران مدنی کُرد، شنبه هفتم مردماه ۱۴۰۲، یاسر نوری، فعال محیط زیست اهل جوانرود در یکی از خیابان‌های این شهر بدون ارائه حکم قضایی با خشونت از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.

بر اساس این گزارش تا این لحظه از اتهامات مطرح شده علیه این افراد و هم‌چنین مکان نگهداری آن‌ها اطلاعی در دست نیست.

در سال‌های گذشته دستگیری و فشارهای امنیتی بر فعالان و کنشگران مدنی در کردستان افزایش چشمگیری یافته و همواره فعالیت‌های داوطلبانه آن‌ها در چهار چوب انجمن‌های مدنی بیش از پیش زیر ذره‌بین نهادهای امنیتی قرار گرفته است.

بر اساس آمار گردآوری شده از سوی شبکه حقوق بشر کردستان، در تیرماه سال‌جاری دست‌کم ۵۴ شهروند و فعال کُرد در شهرهای مختلف استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و تهران به اتهامات سیاسی توسط نهادهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.