ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زندانیان سیاسی قزل‌حصار خواهان توقف اعدام فرهاد سلیمی و محمد قبادلو شدند

زندانیان سیاسی زندان قزل‌حصار با توجه به حضور ناگهانی برخی مقام‌های قضایی نسبت به احتمال اجرای حکم اعدام این دو زندانی هشدار دادند.

زندانیان سیاسی زندان قزل‌حصار در نامه‌ای که به دست زمانه رسیده است نسبت به اجرای قریب‌الوقوع حکم اعدام فرهاد سلیمی، زندانی عقیدتی کُرد و محمد قبادلو، از بازداشت شدگان اعتراضات زن، زندگی، آزادی به دشت ابراز نگرانی کرده‌اند.

این زندانیان در این نامه سرگشاده گفته‌اند که خواهان توقف ماشین سرکوب و اعدام و جلوگیری از نقض حق زندگی زندانیان محکوم به اعدام هستند.

بر اساس گزارش‌ی که هرانا منتشر کرده بود حداقل ۱۲ زندانی سیاسی و عقیدتی در خطر اجرای حکم اعدام قرار دارند.

متن کامل این نامه را در ادامه بخوانید:

«مردم شریف ایران

ظهر امروز دوشنبه دوم بهمن شاهد حضور غیرمترقبه برخی مقامات قضایی در زندان قزل‌حصار بودیم، با توجه به انتقال فرهاد سلیمی، زندانی عقیدتی کُرد به سلول انفرادی و خبر اجرای قریب‌الوقوع حکم اعدام محمد قبادلو از سوی وکیل ایشان، خطر اجرای حکم اعدام و قتل حکومتی این عزیزان بسیار جدی است.

ما نسبت به‌ وقوع یک فاجعه انسانی دیگر در این زندان هشدار داده و خواهان توقف ماشین سرکوب و اعدام و جلوگیری از نقض حق زندگی این عزیزان و دیگر زندانیان محکوم به اعدام هستیم. «زندانیان سیاسی زندان قزلحصار»

فرهاد سلیمی آذر ١٣٨٨ به همراه شش شهروند دیگر کُرد به نام‌های قاسم آبسته، انور خضری، ایوب کریمی، داوود کریمی، کامران شیخه و خسرو بشارت اهل شهرهای سقز و مهاباد از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مدت هشت ماه در بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه مورد بازجویی قرار گرفتند.

این هفت شهروند کُرد در یک پرونده مشترک به قتل روحانی، محاربه و افساد فی‌الأرض محکوم شدند. قاسم آبسته، ایوب کریمی و داوود عبداللهی در هفته‌های گذشته اعدام شدند.

امیر رئیسیان، وکیل محمد قبادلو، معترض زندانی امروز از دریافت ابلاغیه اجرای حکم اعدام این زندانی برای سه‌شنبه سوم بهمن ۱۴۰۲ ــ یعنی فردا ــ خبر داده است. این در حالی که است حکم اعدام این شهروند زندانی در دیوان عالی کشور نقض و جهت رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارسال شده است.

محمد قبادلو، ۲۲ ساله و کارگر آرایشگاه است. او پیش از بازداشت ساکن شهر پرند بود.

علاوه بر این دو نفر درخواست اعاده دادرسی رضا رسایی، از بازداشت شدگان قیام ژینا که به اعدام محکوک شده است نیز در دیوان عالی کشور رد شده است و به همین دلیل نگرانی‌ها بابت اجرای حکم او افزایش یافته است. مجاهد کورکور دیگر بازداشت شده قیام ژینا هم وضعیتی مشابه دارد و هر آن ممکن است حکم اعدام او را اجرا کنند.

وفا آذربار، محسن مظلوم، محمد فرامرزی و پژمان فاتحی، چهار عضو حزب کومله کردستان ایران، منصور دهمرده و فرشید حسن‌زهی از بازداشت شدگان در زاهدان، کامران شیخه، انور خضری و حسن بشارت از دیگر زندانیانی هستند که به گفته هرانا در خطر اجرای حکم اعدام قرار دارند.

بر اساس گزارش سالانه مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران طی سال ۲۰۲۳ حکومت ایران جان حداقل ۷۲۲ تن را با اجرای حکم اعدام گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.