ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رضایت اکثریت افراد ترنس از تصمیم‌شان در تطبیق جنیست در بزرگ‌ترین نظرسنجی در آمریکا تأیید شد

در آمریکا صدها قانون در سطوح ایالتی علیه افراد کوئیر، بخصوص علیه افراد ترنس و نان‌باینری عرضه شده است این در حالی است که باری دیگر یک پژوهش با حضور بیش از ۹۰ هزار نفر از رضایت مطلق افراد ترنس از تصمیم‌هایشان بر بدنشان می‌گوید.

نتایج نخستین نظرسنجی «ترنس‌ها در ایالات متحده آمریکا» که از جمله رضایت یا اندوه بیش از ۹۰ هزار نفر از افراد ترنس یا نان‌باینری (جنسیت‌هایی فرادودویی زن و مرد) را از فرآیند تطبیق جنسیت پرسیده، منتشر شد. داده‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۹۴ درصد افراد ترنس و نان‌باینری تصمیم‌شان برای عمل‌های جراحی تطبیق جنسیت و ۹۸ درصد آنها تصمیم‌شان برای فرآیند هورمونی درمانی را رضایت‌بخش می‌دانند.

نظرسنجی را مرکز ملی برابری افراد ترنسجندر (تراجنیستی) با تیتر «نظرسنجی افراد ترنسجندر آمریکا در سال ۲۰۲۲ میلادی» منتشر کرده است. در این پژوهش ۶۰۵ پرسش طراحی شده و بنا به پاسخ‌های اولیه افراد، طراحی نظرسنجی به به سمت تقاطع‌های مختلف با هویت جنیستی شرکت‌کننده رفته است.

در این طراحی، طیف گسترده‌ای از افراد ترنس با تجربیات متنوع در تقاطع با موضوع هویت جنسیتی هدف قرار گرفته‌اند و تیم پژوهشگران اطمینان حاصل کرده است که موضوع طبقه، نژاد و رنگین‌پوستی، معلولیت، محل زندگی (شهر یا روستا) و سن از جمله در داده‌ها مورد پردازش قرار گیرند.

این نظرسنجی «طراحی‌شده توسط افراد ترنس برای افراد ترنس» در سراسر ایالات‌های آمریکا، جمعیت‌های ترنس و نان‌باینری را جامعه هدف خود قرار داده و در طراحی پرسشنامه و جمع‌آوری داده‌ها از آنها در مورد مجموعه‌ای از مسائل از جمله فرآیند تطبیق جنسیتی پرسش کرده است.

موضوع تطبیق جنسیتی از این نظر در بازنمایی نتایج این نظرسنجی اهمیت پیدا می‌کند که پاسخی است به چهره‌های اغلب راست‌گرا و مذهبی که بدون ارائه مدرک و پژوهش ادعا می‌کنند که افراد ترنس و نان‌باینری، به‌خصوص اگر در کودکی هویت جنسی‌شان را قبول کنند، در آینده از این تصمیم خود پشیمان می‌شوند، آن‌هم وقتی‌که عمل تطببق جنسیتی انجام شده و کار از کار گذشته است. این نگاه در تقلیل هویت جنسیتی به شکل آلت تناسلی، پیچیدگی‌های موضوع جنیست و جنسیت یافتن را نادیده می‌گیرد، و داده‌های این نظرسنجی از جمله پاسخی است برای کلیشه‌های مطرح در بین جریان‌های ضد جنبش ترنس‌ها. هرچند پژوهش‌های دیگری هم در گذشته انجام گرفته‌اند و به یک نتیجه مشترک رسیده‌اند: اکثریت مطلق افراد ترنس و نان‌باینری از تصمیم خود برای درمان هورمونی یا انجام عمل‌های جراحی تطبیق جنسیت، رضایت دارند.

مرکز ملی برابری افراد ترنسجندر در ۲۰۱۵ میلادی مشابه همین پژوهش را با حضور ۲۸هزار داوطلب ترنس یا نان‌باینری انجام داده بود و نتایج آن گسترده در کنگره آمریکا یا دادگاه‌های این کشور استفاده شده بود. در نظرسنجی تازه، به افراد ۱۶ تا ۱۸ ساله هم اجازه حضور داده شده بود و ۸هزار کودک در نتیجه این تصمیم نظر خودشان را ثبت کردند.

در میان ۸۴۱۷۰ فرد بالغ – ۱۸ ساله و بیشتر – که در نظرسنجی حاضر شدند، ۳۸ درصد خود را نان‌باینری، ۳۵ درصد فرد ترنس زن، ۲۵ درصد فرد ترنس مرد و ۲ درصد خود را دوگانه‌پوش معرفی کرده‌اند.

یک پژوهش در ۲۰۱۹ میلادی با تیتر «شادی و سلامت روان در افراد ترنس‌سکشوال پیش و پس از عمل جراحی» متمرکز ۴۲ نفر در ایران به این نتیجه رسید که افراد ترنس پس از عمل جراحی، شادمانی و سلامت روان بهتری را برای خود شاهد بوده‌اند.

در اغلب موارد، در رسانه‌های جریان اصلی یا جریان‌های سیاسی راست‌گرا و یا مذهبی، موضوع افراد ترنس به شکل یک استثناء و یا کاری «شگفت‌انگیز» در انجام مراحل تطبیق بدن با جنسیت مورد انتخاب مطرح می‌شود، حال اینکه افرادی که جنسیت ترنس ندارند هم مدام انتخاب‌هایی می‌کنند که بر بدنشان و گاهی با مداخله پزشکی عرضه می‌شود.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

به‌عنوان مثال، مَت بِرناشتاین، یک فرد ترنس با ۱.۵ میلیون فالور در اینستاگرام، یک پژوهش را معرفی کرد که در آن تنها یک درصد افراد از تصمیم‌شان برای تطبیق جنسیت متاسف شده‌اند. او سپس تصمیم‌های مشابه افراد بر بدنشان را در پژوهش‌های دیگر بررسی کرد و به این نتایج رسید:

  • ۱۲ درصد افراد تصمیم‌شان برای تتو را اشتباه خوانده‌اند
  • ۲۰ درصد افراد تصمیم‌شان برای عمل جایگزینی زانو را اشتباه خوانده‌اند
  • ۲۱ درصد افراد تصمیم‌شان برای جراحی ستون فقرات را اشتباه خوانده‌اند
  • ۱۴ درصد افراد برای تمامی جراحی‌ها از تصمیم‌شان متاسف شده‌اند
  • ۱۰ درصد افراد بچه‌دار شدن را اشتباه خوانده‌اند

به‌رغم تمامی پژوهش‌های علمی که می‌گویند افراد ترنس و نان‌باینری از تصمیم‌های مورد انتخابشان و حتی تصمیم‌هایی که در کودکی در رابطه با هویت جنسیتی‌شان گرفته‌اند، رضایت دارند، تنها در ایالات متحده آمریکا صدها قانون در سطوح ایالتی علیه حقوق افراد ترنس و کوئیر عرضه‌شده‌اند. برخی از آنها هم به تصویب رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.