ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رضا اقدسی، فعال کارگری زندانی در اوین را از حق درمان محروم کرده‌اند

مقام‌های زندان اوین تا کنون دو بار به خانواده رضا اقدسی وعده داده‌اند که او را برای درمان عفونت گوش‌هایش به بیمارستان منتقل خواهند کرد. با وجود این، هر بار به دلایلی نامعلوم روند انتقال این زندانی به بیمارستان متوقف شده است.

منابع زمانه تایید کرده‌اند که رضا اقدسی، شاعر و فعال کارگری محبوس در زندان اوین به عفونت گوش مبتلا شده است و مسئولان زندان پس از چندین روز تعلل در روند درمان در میانه انتقالش به بیمارستان در روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت، او را مجددا به زندان بازگرداندند.

براساس اطلاعاتی که زمانه به دست آورده است، مسئولان امنیتی پس از بروز علائم تب شدید ناشی از عفونت گوش، روز ۱۸ اردیبهشت با انتقال این زندانی به بیمارستان موافقت کرده بودند که عملی نشد. مسئولان زندان اوین مجددا به خانواده او وعده انتقال به بیمارستان برای روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت را دادند، اما باز هم انتقال او به مراکز درمانی در میانه راه متوقف شد.

رضا اقدسی به دلیل مجروحیت در دوران جنگ ایران و عراق، شنوایی خود را به طور کامل از دست داده است. این فعال کارگری همچنین در سال‌های گذشته و به دنبال اخراج از محل کارش، شرکت ایران خودرو و عود کردن مشکلات دو فرزند بیمار، دچار حملات وحشت (panic attack) می‌شود.

ناشنوایی در کنار حملات وحشت وضعیت رضا اقدسی را در زندان اوین خطرناک کرده است. پزشک معالج تأکید کرده که او باید از شرایط تشدیدکننده اضطراب دور باشد.

پیش از این هم منابع زمانه در مورد وضعیت جسمانی رو به وخامت این زندانی سیاسی و ناتوانی او از تحمل کیفر خبر داده بودند.

رضا اقدسی فعال کارگری، آبان ماه ۱۴۰۲ بازداشت شد و به دنبال صدور حکم دو سال و هشت ماه حبس در زندان اوین زندانی است. دادگاه رضا اقدسی تنها یک هفته بعد از بازداشت او و بدون اطلاع خانواده و با محرومیت از حق دسترسی به وکیل، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. دادگاه بدوی این شاعر و فعال کارگری را به چهار سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم کرد، در حالی که او به علت معلولیت و ناشنوایی، توان دفاع از خود در برابر اتهام‌های مطرح ‌شده را نداشت.

«اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت داخلی و خارجی» و «تبلیغ علیه نظام» دو اتهام رضا اقدسی است. علاوه بر آن سازمان اطلاعات سپاه پاسداران با استناد به این فعالیت‌های مجازی، رضا اقدسی را به «انتشار محتواهای چپ رادیکال»، «ارتباط با سازمان چریک‌های فداییان خلق»، «تبلیغ نبردهای پارتیزانی»، «اعتراضات تند و خشن»، «اعتصابات قهری» و بسیاری دیگر از موارد متهم کرد. حکم صادره در دادگاه تجدید نظر به ۲ سال و ۸ ماه حبس تعزیری تبدیل شد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • عبدالله راجی

    تمام ارباب ها تون آچمز شدن!! جمع کنین!! پول تمام شد!! اسرائیل بیچاره شد!!!