ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«پرسش زمانه» از امیرحسین بهبودی: مرگ رئیسی و امکان‌های جنبش دادخواهی ایران

امیرحسین بهبودی از دادگاه خودش به یاد می‌آورد که ابراهیم رئیسی شدیدتر از دیگر قاضی‌ها، سعی در متشنج‌کردن فضا و گرفتن حکم اعدام برای زندانیان داشت.

ابراهیم رئیسی، عضو هیئت مرگ روز یکشنبه ٣٠ اردیبهشت بر اثر سقوط هلیکوپترش در جنگل دیزمار در استان آذربایجان شرقی کشته شد. ابراهیم رئیسی را عمدتا به‌ عنوان رئیس‌جمهور و رئیس سابق قوه قضائیه جمهوری اسلامی می‌شناختند. اما او کارش در جمهوری اسلامی را در سال ١٣۵٩، وقتی که فقط ٢٠ سال داشت، با دادستانی کرج آغاز کرد. مشارکت او در صدور احکام مرگ برای مخالفان سیاسی جمهوری اسلامی در جریان کشتار‌های تابستان ١٣٦٧ به اوج خود رسید. در آن زمان، او به همراه حسینعلی نیری، مرتضی اشراقی و مصطفی پورمحمدی عضو گروهی بود که به اعدام چند هزار نفر به اتهام ارتداد و یا نفاق حکم دادند؛ گروهی که به «هیئت مرگ» معروف شد.

در رابطه با مرگ ابراهیم رئیسی و معنای آن برای جنبش دادخواهی ایران، از امیرحسین بهبودی، نویسنده، کنشگر دادخواه و از بازماندگان زندان‌های دهه‌ی شصت پرسیدیم که چه احساسی از شنیدن خبر مرگ ابراهیم رئیسی داشته است و این رویداد چه امکان‌هایی را در برابر جنبش دادخواهی ایران می‌گشاید؟ امیرحسین بهبودی از دادگاه شخص خودش به یاد می‌آورد که ابراهیم رئیسی بیش از دیگر قضات سعی در متشنج‌کردن فضا و گرفتن حکم اعدام برای زندانیان داشت.

◼️پاسخ کامل امیرحسین بهبودی به «پرسش زمانه» را در یوتیوب ببینید و بشنوید:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.