ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فراخوان تجمع سینماگران ارزشی در برابر وزارت ارشاد

در پی برگزاری دو تجمع

در پی برگزاری دو تجمع از سوی سینماگران در برابر خانه سینما و در اعتراض به پلمپ خانه سینما از سوی وزارت ارشاد، گروه دیگری از سینماگران ارزشی، در صدد برگزاری یک تجمع دیگر در روز شنبه، ۳۰ تیر ماه هستند.
 
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) این تجمع قرار است در مقابل وزارت ارشاد برگزار شود و فراخوان آن توسط "اتحادیه تهیه‌کنندگان ۲"، داده شده است.
 
بر اساس این گزارش، فرهاد توحیدی، رییس هیأت مدیره‌ خانه‌ سینما گفته است که تجمع روز شنبه هیچ ارتباطی با خانه‌ سینما ندارد.
 
خبرگزاری کار ایران (ایلنا) نیز در گزارشی نوشته است، افرادی که فراخوان تجمع روز شنبه را داده‌اند موافق عملکرد خانه سینما نیستند.
جواد شمقدری، رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه این تجمع به اختلاف دو گروه سینمایی مربوط می‌شود، گفته است: "گروهی از دوستان اعلام کردند که قائل به وجود دو گروه سینمایی نیستند و فقط خود را می‌بینند و منکر حضور گروه دیگری هستند. اگر آن‌ها گروه مقابل را می‌دیدند و می‌پذیرفتند، جمع کوچک سینما دچار این مشکلات نمی‌شد. حال آن گروه خود تصمیم گرفته‌ که برای خواسته‌هایش تجمعی برگزار کند و خواسته خودشان است و ارتباطی با سازمان سینمایی ندارد."
 
حبیب‌الله کاسه‌ساز، رئیس هیأت مدیره و سخنگوی جامعه اصناف سینمای ایران که خود را "خانه سینمای۲" می‌نامند، نیز در گفت‌وگو با ایسنا دلیل این تجمع را اعلام وجود "خانه سینما ۲" عنوان کرد و گفت: "از آنجا که گفته‌اند ما (جامعه اصناف سینمای ایران)۳۰ الی ۴۰ نفر بیشتر نیستیم، فردا، شنبه می‌خواهیم اعلام کنیم بیشتر از این تعداد هستیم."
شامگاه ۲۸ تیر ماه در مناظره تلویزیونی که بین همایون اسعدیان و حسین فرح‌بخش در رابطه با جدال گروهی از سینماگران ارزشی با سینماگران مستقل ایران بر سر خانه سینما، برگزار شد، اسعدیان گفته بود که طرف مقابل دعوا ۳۰ تا۴۰ نفر بیشتر نیستند.
 
"خانه اصناف سینمای ایران" که با نام "خانه سینما ۲" فعالیت خود را آغاز کرده، مجمع عمومی خود را برگزار کرد و از سوی وزارت ارشاد هم به رسمیت شناخته شد. "خانه اصناف سینمای ایران"، خانه سینما را جزو اموال خود می‌داند. این گروه تازه‌تأسیس، مدعی شده است که بر اساس اساسنامه خانه سینما باید اموال و ساختمان آن در اختیار این نهاد قرار گیرد. با این تفاصیل وزارت ارشاد با قانونی دانستن "خانه اصناف سینمای ایران" به بحران دامن زد، تا آن که در روز پنجشنبه ۲۷ تیرماه عده زیادی از سینماگران مقابل خانه سینما مجدداً تجمع کردند و تلاش کردند در را بشکنند که کار به درگیری با نیروی انتظامی کشید.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.