ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شیر طلایی دگرباشان جنسی در جشنواره فیلم ونیز

در هفتادمین جشنواره فیلم ونیز شیر طلایی به بهترین فیلم با موضوع دگرباشان جنسی اهداء خواهد شد.

در هفتادمین جشنواره فیلم ونیز که چهارشنبه ۶ شهریور (۲۸ اوت) گشایش یافت و تا ۷ سپتامبر هم ادامه دارد، این بار، در سال ۲۰۱۳ هم شیر طلایی به بهترین فیلم با موضوع دگرباشان جنسی اهداء خواهد شد.

پسران شرق" ساخته رابین کامپیلو

جایزه شیر طلایی برای بهترین فیلم با موضوع دگرباشان جنسی نخستین بار در سال ۲۰۰۷ به جشنواره فیلم ونیز راه یافت. مبتکر این جایزه، مارکو مولر، مدیر سوئیسی جشنواره فیلم ونیز در سال ۲۰۰۷ بود.

در جشنواره فیلم برلین هم از سال ۱۹۸۷ تاکنون چنین جایزه‌ای به بهترین فیلم دگرباش اهداء می‌شود.

در جشنواره فیلم ونیز در مجموع ۹ فیلم برای به دست آوردن شیر طلایی دگرباشان جنسی با هم رقابت دارند. "پسران شرق" ساخته رابین کامپیلو درباره پسران همجنسگرا که به تن‌فروشی روی آورده‌اند و همچنین "ارتش رهایی‌بخش" ساخته عبدالله طاعی، نخستین نویسنده عرب که اعلام کرد هم‌جنسگراست، از بخت‌ بیشتری برای به دست آوردن این جایزه برخوردارند.

شیر طلایی برای بهترین فیلم دگرباشان جنسی در هفتم سپتامبر اهداء می‌گردد. همزمان نشستی هم درباره همجنسگراهراسی برگزار می‌شود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امیر

    جواب به مهدی: کی گفته که این اخبار و گزارش ها مورد توجه مخاطب های ایرانی نیست؟؟ من مخاطب رادیو زمانه هستم.فارسی زبان هستم و البته یه ایرانی من همجنسگرا هستم.و روزی چندین بار به سایت رادیو زمانه سر میزنم.مطالبی که درباره همجنسگراها و کلا اقلیت های جنسی نوشته میشه بیشترین توجه من رو به خودش جلب میکنه.و یکی از مهم ترین دلایل دنبال کردن رادیو زمانه برای منِ همجنسگرا هست.امیدوارم که در درجه اول کیفیت و بعد کمیت مطالبی که در این زمینه کار میشه بالا بره. و بعدشم هر موضوعی مخاطب خاص خودش رو داره.نیازی نیست که شما اولیت بندی کنین.

  • Mehdi

    تا بحال متوجه شده اید که پافشاری شما در ترویج اخبار و حقوق دگرباشان خیلی مورد توجه مخاطبان ایرانی نیست؟ شاید اصولا این مفهوم و مشکلات این اقلیت هنوز در فرهنگ ایران جایی ندارد. اولویت های برجسته ی دیگری هستند که نمی گذارند موضوعات بسیار حیاتی مانند سلامت و اموزش در عرصه ی عمومی ایران مطرح باشند، چه برسد به این موضوع خیلی خاص.