ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجلس اوکراین برای دولت "وحدت ملی" تصمیم‌‌ می‌گیرد

تیموشنکو کاندیداتوری خود برای مقام نخست وزیری اوکراین را رد کرد. الکساندر تورچینف به عنوان رئیس جمهور موقت برگزیده شد. دولت موقت اوکراین تا سه‌شنبه تشکیل می‌شود. از سرنوشت یانوکوویچ هنوز خبری نیست.

تیموشنکو کاندیداتوری خود برای مقام نخست وزیری اوکراین را رد کرد. الکساندر تورچینف به عنوان رئیس جمهور موقت برگزیده شد. دولت موقت اوکراین تا سه‌شنبه تشکیل می‌شود. از سرنوشت یانوکوویچ هنوز خبری نیست.

پارلمان اوکراین پس از انتخابات الکساندر تورچینف، هم‌حزبی و رفیق معتمد تیموشنکو، نخست وزیر جدید این کشور را در روز دوشنبه ۲۴ فوریه انتخاب خواهد کرد.

یولیا تیموشنکو در این میان اعلام کرده که قصد نخست وزیر شدن ندارد. او در بیانیه‌ای از همقطاران حزبی خود (سرزمین پدری) خواسته که او را نامزد چنین مقامی نکنند. در این بیانیه ابراز تعجب شده که خبر نامزدی‌ احتمالی‌ تیموشنکو برای این پست، پیشاپیش منتشر شده است.

نخست وزیر پیشین اوکراین تصریح کرده که تنها در صدد کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری است. او این را بلافاصله پس از آزادی در روز شنبه نیز اعلام کرده بود.

قرار است تا روز سه شنبه ۲۵ فوریه، دولتی موقت در اوکراین تشکیل شود. الکساندر تورچینف، رئیس جدید پارلمان اوکراین از همه نمایندگان خواسته در مورد تشکیل یک کابینه وحدت ملی توافق کنند.

آرسن آواکف، وزیر کشور موقت اوکراین نیز از آزادی ۶۴ نفر از مخالفان دولتی از زندان خبر داده است. او افزوده که سی نفر  از ماموران امنیتی که در تیراندازی و سرکوب تظاهرکنندگان دست داشتند، محاکمه خواهند شد.

هنوز روشن نیست ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور معزول اوکراین کجاست و چه می‌کند. او آخرین بار در روز شنبه در تلویوزیون ظاهر شد و در پیامی از پیش ضبط شده، رویدادهای کشورش را "کودتای راهزنان" خواند.

در این میان، تلویزیون "کانال پنج" اوکراین فیلم کوتاهی منتشر کرده که یانووکوویچ را با تعدادی چمدان در حال سوار شدن به یک هلی‌کوپتر نشان می‌دهد. شامگاه شنبه خبرگزاری اینترفاکس اعلام کرد که ماموران مرزی روسیه، جلوی پرواز یانوکوویچ به این کشور را گرفته‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • majles ukraine majbour shodeh ba anghlabe mardom

    هر کس از طرف رژیم های دیکتاتوری وابسته به روسیه و مارکسیست های روسی متهم شود به عروسک امریکا حتما آزاده است در ان شک نکنید مصدق را گفتند عروسک امریکا ! با زرگان را گفتند لیبرال سازشکار ( منظورشان سازش با امریکا بود )! امیر انتظام را گفتند جاسوس سیا ! الغنوشی را گفتند انگلیسی -آمریکایی دیکتاتور مذهبی ( او همان کسی است که با وجود داشتن اکثریت رای آزاد مردم کنار رفت تا شبهه های چپ روسی برطرف شود !) محمد مرسی را گفتند جاسوس امریکا , سنی همراه با القاعده سوریه , خواهان سرنگونی اسد انقلابی سکولار !!! حالا دیکتاتور نظامی که با پوتین هم خوابه شده ( از اول هم لابد بوده وگر نه چه طوری مارکسیست های روسی با ان دروغ ٢٤ میلیونی که ذوب شد و رفت زیر مبارک و ارتش فاسد مصر ( البته آنهایی که در روسیه تعالیم نظامی دیده اند -ناصریست ها مثل طنطاوی ) از او حمایت کردند ؟ حالا مدعی است که او به سپاه پاسداران ایران ! اطلاعات درز میداده !!! یعنی همان کسی که ج ا سایه اش را با تیر میزد چون دشمن اسد بود و رفیق ترکیه ! اردوغان لیبرال ترکیه که به ١٠ میلیون دانش آموز تبلت میدهد ( یعنی مینیمم ٣ تا ٤ میلیارد دلار - حتا کشورهای اروپایی چنین بودجه اختصاصی برای دانش آموزان ندارند ) را می گویند دست نشانده امریکا و دیکتاتور اما مردی که ملکه زیبایی کشورش را در تظاهرات با تک تیر آنداز میزند و التماس دعا دارد به اوباما ( نیکلاس مادورو ) لابد ازادی خواه است ؟ یا مردی که بیش از ١٠٠ هزار نفر از مردم کشورش را کشته و ٢ میلیون نفر را آواره کرده برای نوکری روسیه ( اسد ) یا مردی که ٨٠ نفر را کشته و بر خلاف مصا لح ملی کشورش , به نفع مصالح ملی روسیه رو در روی مردم می ایستد و همین خانم آزاده را به جرم فساد ! ( فاسدترین آدم همان یاکونوویچ است ) همه دیکتاتوری ها اتهام واحدی علیه مخالف دارند ! زندان می کند چون بعد از فشار های سیاسی باج گیرانه روسیه برای کاهش فشار ها یک قرارداد گازی با همین روسیه امضا کرد که مردم اوکراین بر خلاف حکومت دست نشانده مافیایی از ان سود میبردند . آنکه که کاخ دارد و کشتی تفریحی در ان و میلیاردها دلار یاکونویچ است . برای اطلاع مارکسیست های روسی دولت اوباما زیاد هم خواهان بازگشت او نیست و دیدید که چه واکنشی نشان داد تا پوتین را آرام کند . همان سیاست های مشکل ساز اوباما در سوریه و جاهای دیگر ! هم اکنون سی ان ان به جای پرداختن به سیاست های او در مورد سبک موی این زن قدرتمند پرداخته و ارتباط ان با سنت های اوکراین و چهره معصو می که به او میدهد . اوباما در اوکراین و مصر هیچ نقش مهمی بازی نکرد و به صدور بیانیه های بی تاثیر پردآخت . اروپا بود که پشت این تحولات ایستاد . خدمات این زن قهرمان به مردم اوکراین در اینجاست http://www.tymoshenko.ua/en/page/achievements و رادیو عصر ایران در این مورد چنین مینویسد http://www.asriran.com/fa/news/322478/همه-رضایت-دادند-الا-صدا-و-سیمای-ما

  • Neda

    اصرار صداوسیما بر "قانونی بودن" رئیس جمهور فراری اوکراین! پارسینه: در بخش های خبری مختلف صداوسیما در مورد تحولات اوکراین با ابراز ناخشنودی ضمنی از فرار رئیس جمهور حامی روسیه در اوکراین مرتبا از "یوناکویچ" به عنوان "رئیس جمهور قانونی اوکراین" نام می برد! یوناکویچ بعد از رای قاطع پارلمان اوکراین و اعتراضات شدید خیابانی اوکراین را به مقصد مسکو ترک کرد. در تنظیم اخبار اوکراین در اخبار صداوسیما جملات غیرخبری و غرض ورزانه عجیب مانند این شنیده می شود که " مخالفان حالا اینقدر دور برداشته اند که نیروهای پلیس را در مقرهای خود محاصره کرده اند." صداوسیما همچنین از تیموشنکو با عنوان "سرکرده مخالفان غرب گرا" و همدست غرب و آمریکا نام برد که توسط رئیس جمهور قانونی (!) و معزول اوکراین به دلیل سوءاستفاده از قدرت و فساد اقتصادی زندانی شده بود!

  • farid

    مردم اوکراین بعلت نداشتن ولی و بسیجش توانستندماموران روسیه را از تخت حکومت بزیر بکشند. آمریکا روز قبلش پیغام داده بود خشونت نکنید!