ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نامزدهای سیزدهمین دوره جایزه هوشنگ گلشیری اعلام شدند

نامزدهای سیزدهمین دوره جایزه هوشنگ گلشیری اعلام شدند.

نامزدهای سیزدهمین دوره جایزه هوشنگ گلشیری اعلام شدند. در این دوره، فهرست آثار واجد شرایط (نخستین رمان یا مجموعه ­داستان نویسنده که برای اولین بار در سال ۱۳۹۱ در ایران منتشر شده بودند) تهیه و در سایت بنیاد گلشیری منتشر شده است.

فرزانه طاهری، مدير بنياد و جايزه ادبی هوشنگ گلشيری

به گزارش بنیاد گلشیری فهرست آثار واجد شرایط در طی چند ماه تکمیل و اصلاح شده. همچنین کتاب‌هایی که در سیزدهمین دوره جایزه بنیاد گلشیری با هم رقابت می‌کنند تهیه شده و در اختیار داوران قرار گرفته است.

بنیاد گلشیری در سایتش گزارش داده است که مجموعه داستان‌های «بهت‌زدگی و داستان‌های دیگر» از پیام ناصر (نشر مرکز)، «در هوای گرگ و میش» از محسن عباسی، (رخداد نو)، «شما از کجا بادمجان می‌‌خرید» نوشته دینا کاویانی (هیلا)، «کاج‌های مورب» از علی چنگیزی (چشمه)، «کتلت سرد» نوشته امید پناهی ‌آذر (هیلا) به عنوان نخستین مجموعه داستان‌های این نویسندگان، نامزد دریافت جایزه گلشیری شده‌اند.

این آثار توسط هلن اولیائی‌نیا، شاپور بهیان، علی خدایی، مهدی ربی و فرهاد کشوری بررسی می‌شوند.

همچنین «دکتر داتیس»، نوشته حامد اسماعیلیون (زاوش)، «گرمازده» از مهام میقانی (چشمه)، «نامحرم» نوشته یاسر نوروزی (آموت) و «یک رمانس دانشگاهی مرگبار» از محمود سعیدنیا نخستین رمان‌ها و داستان‌های بلند نویسندگانی هستند که در سیزدهمین دوره جایزه بنیاد گلشیری با هم رقابت می‌کنند.

داوران بخش رمان عبارت‌اند از فرشته احمدی، محمد حسینی و کامران سپهران.

فرزانه طاهری، مدیر عامل بنیاد گلشیری پیش از این به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته بود: «انتظاری که از ارشاد و سایر سازمان‌ها و نهادهای حکومتی وجود دارد این است که از در اختیار گذاشتن سالن‌ها برای برگزاری مراسم‌های اختتامیه نهراسند. همچنین برداشتن نگاه‌ امنیتی و سنگ‌اندازی‌های مختلف که در مراحل مختلف برگزاری جایزه ما را آزار می‌دهد، انتظار دیگر ماست.»

بنیاد گلشیری در سال‌های گذشته همواره با مشکلات عدیده‌ای، از جمله مشکلاتی در زمینه تهیه سالن برای برگزاری مراسم اهدای جوایزش مواجه بوده است.

مدیر عامل بنیاد گلشیری در این زمینه گفته است: «مسئولان باید بدانند که این سالن‌ها از پول مالیات من و شما ساخته شده‌اند و ما به لحاظ مدنی و قانونی حق استفاده‌ از آنها را داریم؛ حقی که سال‌هاست از ما گرفته شده است.»

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.