ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ده‌ها کشته و زخمی در حمله اسرائیل به بازار شجاعیه

در حمله ارتش اسرائیل به بازار شجاعیه ده‌ها تن کشته و زخمی شدند. این حمله در زمان آتش‌بس چهار ساعته اتفاق افتاد و مردم را غافلگیر کرد.

در حمله توپخانه ارتش اسرائیل به شهر غزه که چهارشنبه، ۳۰ ژوئیه اتفاق افتاد، ۱۵ فلسطینی کشته و ۱۶۰ تن دیگر زخمی شدند.

امدادگران فلسطینی گزارش داده‌اند که یک خمپاره هم به به بازار شجاعیه (بازار بسطات شجاعیه) اصابت کرده است. شبکه الاقصی، وابسته به حماس اما می‌گوید بمب‌افکن‌های اسرائیلی بازار شجاعیه را مورد حمله قرار دادند. به گزارش الاقصی در این حمله ۱۷ نفر کشته شدند.

بازار بسطات شجاعیه پس از حمله ارتش اسرائیل

ارتش اسرائیل وعده داده بود که از ساعت ۱۴ امروز در نقاطی که سربازان اسرائیلی مشغول عملیات نیستند، برای کمک‌رسانی به مجروحان و بیرون کشیدن اجساد کشته‌شدگان آتش‌بس برقرار کند. منابع فلسطینی اما می‌گویند بازار شجاعیه و شهر غزه در این ساعت‌ها مورد حمله قرار گرفته است.

پس از خمپاره‌اندازی ارتش اسرائیل به بازار شجاعیه دود سیاهی به هوا برخاست. یکی از ساختمان‌های حوالی بازار هم در آتش می‌سوخت. خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که در پیرامون بازار امدادگران در صدد کمک به مجروحان بودند که این حمله اتفاق افتاد. در این گزارش آمده است که یکی از کشته‌شدگان دارای کارت شناسایی خبرنگاری بود.

حمله ارتش اسرائیل به مدرسه جبلیه

منابع فلسطینی در غزه گزارش داده‌اند که شب‌هنگام، تانک‌های اسرائیلی مکان‌هایی در محله جبلیه، از جمله یکی از مدارس سازمان ملل را هدف قرار دادند. در این حملات حداقل ۴۳ تن کشته و عده‌ای نیز زخمی شده‌اند. ۱۵ تن از کشته‌شدگان در مدرسه سازمان ملل پناه گرفته بودند. در حمله ارتش اسرائیل به مدرسه سازمان ملل در جبلیه حداقل ۵۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

به گزارش سازمان ملل در مدرسه جبلیه صد‌ها آواره فلسطینی پناه گرفته بودند.

پیر کراهنبول، کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان فلسطینی با انتشار بیانیه‌ای در این زمینه گفت: «نقض بسیار جدی قوانین بین‌المللی توسط اسرائیل را با شدید‌ترین لحن ممکن محکوم می‌کنیم.»

به گفته کراهنبول، کودکان فلسطینی در حالی شب گذشته کشته شدند که کف زمین کلاس‌های این مدرسه در آغوش والدین خود به خواب رفته بودند. او این حمله را «مایه شرمساری جهان» دانست و گفت این عمل همه ما را منزجر و آزرده کرده است.

به گفته این نماینده سازمان ملل متحد در غزه، پس از حمله از این مدرسه بازدید به عمل آمده و ضمن جمع‌آوری شواهد لازم گزارشی نیز در این مورد تهیه شده است که نشان می‌دهد این مدرسه بر اثر آتشبار توپخانه اسرائیل ویران شده است. به گفته کراهنبول، بررسی‌ها از برخورد سه بمب یا گلوله توپ به این مدرسه نشان دارد.

در مدرسه جبلیه حدود ۳۳۰۰ آواره فلسطینی به همراه کودکانشان پناه گرفته بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Samrad

    تمام وقایع و نزاع های سه دهه ی اخیر نشام می دهند که دنیا از نظم بعد از جنگ دوم خارج شده و اینک سازمان ملل نمی تواند ابزار کنترلی مناسبی برای بحران های ما باشد. امیدوارم روزی برسد که زیر سایه ی قدرتهای جدید نظمی نو برای دنیای آشفته ی ما تعریف و برقرار شود.

  • faryad

    چرا به کشتارزن و بچه  مردم سوریه و عراق توسط اسد و مالکی  اعتراض نمیشود؟!! انها هم مثل فلسطینی ها عرب و سنی  و مسلمان هستند !

  • hasani

    نخست وزیر اسرائیل گفته است که حماس به دنبال جلب همدلی افکار عمومی جهان با نمایش اجساد کشته شدگان غیرنظامی فلسطینی در تصاویر تلویزیونی است. او گفته است: “در حالی که ما تلاش می کردیم از کشته شدن غیرنظامیان فلسطینی جلوگیری کنیم، حماس خواهان کشته شدن غیرنظامیان فلسطینی است. هرچه بیشتر، بهتر”. به گفته آقای نتانیاهو، اسرائیل با تلفن، پیامک تلفنی و ریختن اعلامیه از هوا، از ساکنان منطقه شجاعیه خواسته بود آنجا را ترک کنند و به آنها گفته بود کجا امن است، اما حماس از فلسطینی ها خواست در شجاعیه بمانند. (بی بی سی)

  • بهنام

    برای مردم بیگناه و مظلوم غزه واقعآ متاسفم که بازیچه دست خامنه ای و سپاه قاچاقچیان پاسدار و گروهک تروریستس حماس شده اند !

  • موسی

    واقعیت… درباره آنچه که این روزها در خاورمیانه رخ می دهد، رادیوفردا با رشمی سینگ استاد مرکز مطالعات خشونت سیاسی و تروریسم در دانشگاه سنت اندروز در بریتانیا گفتگو کرده است. خانم سینگ در ابتدا می خواستم ارزیابی شما را از وضعیت موجود بدانم. اولا باید بگویم که به نظرم این مناقشه نظامی اخیر مدت زیادی ( یعنی بیشتر از چند هفته اخیر) است که در حال شکل گیری است. موضوع اصلی این است که اسرائیل به نظرم علاقه ای به نشستن بر سر میز گفتگو با طرف مقابل ندارد. رویکرد اسرائیلی ها بسیار متغیر است. آنها ابتدا گفتند می توانند با محمود عباس گفتگو کنند، اما عباس نوار غزه را نمایندگی نمی کند. پس از دولت ائتلافی حال نمی توانند با عباس هم صحبت کنند و حماس را با دلایل منطقی گروه تروریستی می دانند. اما مشکل اینجاست که تا زمانیکه حماس به عنوان شریکی در روند صلح در نظر گرفته نشود، چه بر سر میز بنشیند، چه توسط عباس نمایندگی شود، این مانند یک دور باطل خواهد بود. متاسفانه بخشی از حاکمیت اسرائیل که راستگرا هستند، اصلا حاضر به نشستن بر سر میز مذاکره نیستند، و در چند سال گذشته به صورت مکرر دیده ایم که روند مذاکرات صلح از سوی حاکمیت اسرائیل با تغییراتی جدی از جمله افزایش شهرک سازی های و محاصره غزه متوقف شده است. تا زمانی که قدمی جدی در راه توقف شهرک سازی و ادامه گفتگوهای صلح، برداشته نشود، حتی اگر آتش بس برقرار شود، این مناقشه نظامی باز هم رخ خواهد داد.

  • Samrad

    اسراییل می توانست با اتکا به گنبد اهنین در شرایطی که مردمش در خطر جدی نیستند یک آتش بس چند روزه اعلام کند و در صورت تداوم راکت اندازی از غزه به همه ی دنیا نشان بدهد که مشکل امنیتی جدی دارد تا اینجوری منزوی و منفور نشود. تصمیمات عصبی چیزی مناسب برای سیاستمداران نیست. در شرایط جاری تمام دنیا بر این تمرکز دارد که اول از همه خون ریزی تمام شود. برای کسی مهم نیست کی و چه وقت دعوا شروع شده و کدام طرف آن را ادامه داده. اول قطع کشتار و بعد باقی مسایل