ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کوبا ۲۵ دگراندیش زندانی را ‌‌‌آزاد کرد

در چارچوب عادی سازی مناسبات دیپلماتیک کوبا با ‌‌آمریکا، گروه دیگری از زندانیان سیاسی این کشور ‌آزاد شده‌اند. کمیسیون حقوق بشر و ‌آشتی ملی کوبا می‌‌گوید ۵۳ نفر در انتظار آزادی هستند.

در چارچوب عادی سازی مناسبات دیپلماتیک کوبا با ‌‌آمریکا، گروه دیگری از زندانیان سیاسی این کشور ‌آزاد شده‌اند. کمیسیون حقوق بشر و ‌آشتی ملی کوبا می‌‌گوید ۵۳ نفر در انتظار آزادی هستند.

هایدی گالاردو و آنخل فیگوریدو از جمله زندانیان سیاسی ‌آزاد شده همراه با پسرشان

روز جمعه ۹ ژانویه، الیزاردو سانچز، مدیر کمیسیون حقوق بشر و آشتی ملی کوبا از ‌‌آزادی ۲۵ دگراندیش این کشور خبر داد و افزود که طبق توافق با آمریکا، قرار است ۵۳ نفر از زندانیان سیاسی کوبا به تدریج ‌‌آزاد شوند. دو روز قبل‌، سانچز از آزادی دو برادر دوقلوی ۱۹ ساله از زندان خبر داده بود. روز پنجشنبه هم دو نفر دیگر آزاد شدند.

بیشتر افراد آزاد شده در زندانی در شرق کوبا زندانی بودند؛ جایی که کانون‌ و خاستگاه یگ گروه دگراندیش به نام «اتحادیه میهنی» است. این گروه تندترین جریان‌ منتقد دولت کوباست.

در میانه ماه دسامبر، باراک اوباما اعلام کرد که مناسبات معلق شده آمریکا و کوبا پس از ۵۰ سال به حالت عادی در می‌آید. هم‌زمان اعلام شد که کوبا ‌آمادگی خود را برای آزادی ۵۳ نفر از زندانیان سیاسی این کشور اعلام کرده است. روند آزادی دگراندیشان کوبایی، بخشی از مذاکرات مربوط به نزدیکی سیاسی دو کشور است.

از آن زمان به بعد اما، ایالات متحده و کوبا، فهرست مشخصی از این افراد را ارائه نداده‌اند. گفت‌وگوهای محرمانه در این زمینه، با انتقاد  آمریکایی‌های کوبایی‌تبار و سیاستمداران محافظه‌کار آمریکایی روبرو شده است.

در بیانیه ۱۷ سپتامیر باراک اوباما آمده است که آمریکا و کوبا در نظر دارند مذاکراتشان را برای بازگشایی سفارتخانه‌ها و از سرگیری روابط دیپلماتیک ادامه دهند. آمریکا لغو تحریم‌های اقتصادی را در چشم‌انداز قرار داده است.

پس از ‌آن دولت کوبا آلن گراس، متخصص آمریکایی امور یارانه‌ای را که به اتهام جاسوسی از پنج سال پیش تاکنون زندانی بود به دلایل انسان‌دوستانه آزاد کرد. آمریکا نیز در پاسخ، سه کوبایی زندانی را که به جاسوسی در ایالات متحده متهم بودند، آزاد کرد.

الیزاردو سانچز به خبرگزاری فرانسه گفته است در حال حاضر دست‌کم ۱۰۵ نفر به دلایل سیاسی در زندان‌های کوبا به‌سر می‌برند.

دولت آمریکا اعلام کرده که در ماه ژانویه هیاتی از ایالات متحده دوباره به کوبا می‌رود تا در باره مهاجران کوبایی گفت‌وگو کند. این ملاقات برای ۲۱ و ۲۲ ژانویه برنامه‌ریزی شده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.