ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته شدن دست‌کم ۲۳ پیشمرگه کرد در حمله داعش

درگیری‌ میان نیروهای کرد و شورشیان داعش در جنوب شرقی نینوا در شمال عراق رخ داده است.

دست‌کم ۲۳ پیشمرگه کرد در حمله  گروه «دولت اسلامی» (داعش) به مواضع‌ آنان در شهر نینوا در عراق کشته شدند. حمله داعش به نیروهای کرد ۲۰ مجروح نیز بر جای گذاشته است.

آماری از شمار تلفات حمله گسترده داعش به نینوا گزارش نشده است.

به گزارش الجزیره، درگیری‌ میان نیروهای کرد و شورشیان گروه «دولت اسلامی» در جنوب شرقی نینوا در شمال عراق رخ داده است. نیروهای نظامی کردستان عراق، موسوم به پیشمرگه، با انفجار دو خودرو در مناطق اطراف کوهستان‌های سنجار، هدف قرار گرفته‌اند.

سخنگوی پیشمرگه‌های کرد درباره این حمله به الجزیره گفته است: «تعدادی از جنگجویان داعش در ساعات اولیه صبح روز شنبه و پیش از آن‌که کنترل بخش‌های زیادی از شهر را در اختیار بگیرند، با قایق و از روی رود دجله وارد شهر شده‌اند.»

آماری از شمار تلفات حمله گسترده داعش به نینوا گزارش نشده است.

پنتاگون روز جمعه، نهم ژانویه/ نوزدهم دی‌ماه اعلام کرد که گروه «دولت اسلامی» در تلاش است تا با توجه به حملات هوایی نیروهای ائتلاف، امکانات دفاعی بیشتری برای خطوط تدارکاتی اصلی و کلیدی خود در عراق فراهم کند.

ژنرال جان کیربی، سخنگوی پنتاگون گفته است: «آن‌ها در تلاشند تا از آن‌چه که توانسته‌اند تا به حال به دست بیاورند، محافظت کنند. آن‌چه ما می‌بینیم این است که تلاش "دولت اسلامی" برای حفاظت از مسیرهای مواصلاتی‌اش به مراتب بیشتر شده است.»

بعد از نزدیک به هزار و ۷۰۰ حمله هوایی علیه مواضع گروه «دولت اسلامی» به رهبری ایالات متحده از هشتم ماه آگوست سال ۲۰۱۴ تا به حال، پیشروی گروه «دولت اسلامی» در بیشتر نواحی سوریه و عراق متوقف شده است اما تلاش آن‌ها برای حفظ قلمروی که از سال گذشته در این دو کشور به دست آورده‌اند، افزایش یافته است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.