ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آغاز تحقیق دیوان بین‌المللی کیفری درباره احتمال وقوع جنایت جنگی در فلسطین

دادستان دیوان بین‌المللی کیفری لاهه اطمینان داده است که این تحقیقات مستقل از دولت‌ها و بی‌طرفانه انجام خواهد شد. حکومت خودگردان فلسطین اول آوریل سال جاری به عضویت دیوان لاهه درمی‌آید.

دیوان بین‌المللی کیفری در لاهه اعلام کرده‌ است که درباره احتمال وقوع جنایت جنگی در محدوده اراضی فلسطینیان تحقیق می‌کند.

آغاز تحقیق دیوان بین‌المللی کیفری درباره احتمال وقوع جنایت جنگی در فلسطین

فاتو بنسوتا، دادستان دیوان بین‌المللی کیفری لاهه اطمینان داده است که این تخقیقات مستقل از دولت‌ها و بی‌طرفانه انجام خواهد شد.

مقامات قضایی دادگاه بین‌المللی کیفری لاهه احتمال وقوع جنایت جنگی در اراضی فلسطینیان را از ژوئن ۲۰۱۴ تاکنون بررسی می‌کنند.

آخرین جنگ غزه

در آخرین جنگ غزه که ۸ ژوئن ۲۰۱۴ آغاز شد، اسرائیل حدود ۱۸ هزار خانه را ویران کرد و بیش از ۱۰۰ هزار نفر بی‌خانمان شدند. طی۵۱ روز درگیری بین اسرائیل و گروه‌های رادیکال فلسطینی که بالاخره عصر روز ۲۶ اوت به آتش‌بس نامحدود بین طرفین منتهی شد، ده‌ها کودک فلسطینی کشته شدند.

فاتو بنسوتا، دادستان دیوان بین‌المللی کیفری لاهه

پیش از این اسرائیل به اعضای کمیته تحقیق شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد که قصد داشتند احتمال وقوع جنایت جنگی در نوار غزه را بررسی کنند، اجازه سفر به اسرائیل را نداد.

در اوت ۲۰۱۴سازمان ملل به اعضای کمیته تحقیق شورای حقوق بشر مأموریت داد که احتمال وقوع جنایت جنگی در نوار غزه از سوی طرفین درگیری را بررسی کند. در آن زمان اسرائیل اظهار نگرانی‌ کرد و به تحقیق سازمان ملل پیرامون احتمال وقوع جنایت جنگی در نوار غزه اعتراض کرد.

فلسطین در آستانه عضویت در دیوان بین‌المللی کیفری

حکومت خودگردان فلسطین اوایل ژانویه سال جاری مدارک عضویت در دیوان بین‌المللی کیفری را تحویل داد. قرار است که فلسطین یکم آوریل به عضویت دیوان بین المللی کیفری در لاهه درآید. اسرائیل عضو دادگاه بین المللی کیفری نیست، با این حال این مرجع قضایی می‌تواند دولت اسرائیل و شهروندانش را تحت پیگرد قانونی قرار دهد. اسرائیل در واکنش به تقاضای عضویت حکومت خودگردان فلسطین در دادگاه بین‌المللی کیفری در لاهه پرداخت مالیات‌ها در مناطق ارضی فلسطینیان را متوقف کرد.

تقاضای عضویت در دادگاه بین‌المللی کیفری یکی از راهکارهای سیاسی است که حکومت خودگردان فلسطین برای وادار کردن اسرائیل به عقب‌نشینی از اراضی فلسطینیان اتخاذ کرده است. هدف حکومت خودگردان فلسطین این است که سرانجام جامعه جهانی فلسطین را به عنوان یک دولت مستقل به رسمیت بشناسد.

دسامبر سال گذشته نمایندگان مجلس ملی فرانسه با صدور قطعنامه‌ای از دولت فرانسه دعوت کردند فلسطین را به رسمیت بشناسد.

مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۲۰۱۲، حاکمیت دولتی فلسطین را به‌صورت عملی (دو فکتو) و نه حقوقی (دو ژور) به رسمیت شناخت. مجارستان، لهستان و اسلوواکی پیش از پیوستن به اتحادیه اروپا، فلسطین را به رسمیت شناخته‌ بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.