ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«ایران مصمم به برقراری مجدد روابط با بریتانیاست»

محمد جواد ظریف می‌گوید ایران آماده است با سفارت بریتانیا در تهران مانند سایر سفارتخانه‌ها رفتار کند به شرط آن‌که با سفارت ایران در لندن نیز مانند سایر سفارت‌ها رفتار شود.

محمد جواد ظریف می‌گوید ایران آماده است با سفارت بریتانیا در تهران مانند سایر سفارتخانه‌ها رفتار کند.

وزیر امور خارجه ایران در بازگشت از سفر به کابل در جمع خبرنگاران گفت ایران تصمیم به برقراری مجدد روابط خود با بریتانیا گرفته است و بازگشایی سفارت‌خانه‌ها جدای از مسائل سیاسی یک روند فنی و اداری دارد و نیازمند تفاهم‌هایی است.

ظریف می‌گوید ایران تصمیم گرفته روابطش را با بریتانیا دوباره برقرار کند

به گزارش خبرگزاری ایسنا، ظریف در این گفت‌وگوی مطبوعاتی اظهار داشت ایران توقع دارد بریتانیا نیز با سفارت ایران در لندن رفتاری مشابه با سفارتخانه‌های دیگر داشته باشد.

پیش‌تر نمایندگان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نسبت به بازگشایی سفارت بریتانیا در تهران تا پایان سال خورشیدی ۱۳۹۳ اظهار خوشبینی کرده بودند.

عباس‌علی منصوری آرانی، نماینده مجلس ایران و عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و بریتانیا در آذرماه سال ۹۳ اعلام کرده بود رایزنی‌ طرفین برای بازگشایی هر چه سریع‌تر سفارت بریتانیا در ایران ادامه دارد و هر دو طرف با دیدی مثبت در این رایزنی‌‌ها مشارکت دارند.

به گفته این گروه از نمایندگان مجلس، چند صد هزار ایرانی در بریتانیا زندگی می‌کنند و بسیاری از بازرگانان ایرانی سرمایه‌هایشان معطل مانده است که باید فکری برای این افراد کرد. همچنین عدم ارتباط با بریتانیا باعث شده بسیاری از ایرانی‌ها از طریق ترکیه و امارات برای ویزای بریتانیا اقدام کنند و این گونه هزاران دلار ارز از کشور خارج می‌شود.

سال ۲۰۱۱ (۱۳۹۰) در حمله گروهی که خود را «دانشجویان بسیجی» می‌نامیدند، ساختمان سفارت بریتانیا آسیب دید. خودروها و بسیاری اشیا و وسایل درون سفارت نیز تخریب شدند. به دنیال این واقعه، بریتانیا سفارت خود را در ایران بست و به کارکنان سفارت ایران در لندن نیز دستور داد فورا خاک آن کشور را ترک کنند.

پس از انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری در ایران و روی کار آمدن حسن روحانی، دو کشور تمایل خود را برای بهبود روابط اعلام کردند.

ایران نگران حضور داعش در افغانستان است

وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با خبرنگاران، حضور  گروه «دولت اسلامی» (داعش) در افغانستان را نیز مخل امنیت کل منطقه عنوان کرد و گفت حضور این نیروها در نزدیک مرزهای ایران تهدیدی جدی برای کشور محسوب می‌شود.

به گفته ظریف یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در افغانستان حضور نیروهای خارجی است که ناامنی در داخل افغانستان و زمینه برای افراطی‌گری فراهم می‌کند. حضور نیروهای خارجی در افغانستان بهانه‌ای است که افراطیون سعی دارند به وسیله‌ آن برنامه‌ریزی کنند و سربازگیری انجام دهند.

وزیر امور خارجه ایران همچنین در مورد اختلاف‌های موجود بین ایران و افغانستان بر سر مساله آب رودخانه هیرمند اظهار داشت: «موضوع آب در رابطه با رودخانه‌های هیرمند، هامون و هری‌رود به لحاظ زیست محیطی و استفاده از آب مورد بحث است و نیاز است تا ایران به عنوان یک کشور پایین دستی از این رودخانه‌ها طبق عرف و مقررات بین‌المللی بهره‌مند شود».

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • yaghob nazari

    موفق باشید